Någon som lyssnat på senaste rundstrålande skapelsen från B&O ?? Jag har precis registreat mig och har väl tänkt att presentera mig så fort jag får tid att sitta ned en längre stund och klura ut vad jag ska skriva om mig själv.
Ska man va noga så borde ditt inlägg postas på Hardware recensioner eller i alla fall på HiFi. Det här är den del av forum som avhandlar DIY. Men det kanske inte är så noga?
Festlig högtalare annars. Dom försöker flytta fram gränserna tror jag man kan säga. Jag läste om dom i HF. Tror dom är för nya för att nån ska ha kunnat höra dom.
förstärkeriet eller DSP delen är inte så intressant (ännu) men "spridningslinserna" verkar häftigt.
fråga: p g a spridningslinser får man inte en väldigt oregelbunden frekvensgång, som dock är "rundstrålande", d v s man har lägre riktningsverkan än i en vanlig baffel.
Jag antar att det är därför man har en DSP som EQ:ar (har ej med känslor att göra :) frekvensgången, att lösa det analogt skulle nog bli dyrt och brusigt med ca 25 OPs eller något sådant.
Ideer på hur man skulle kunna jämna ut frekvensgången annars? Utan att hacka DSP, d v s ? Köpa en rumskorrigerare från Behringer ? andra sorter?