HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Neil Youngs konsert på nätet!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2003/06/11 :  14:53:31  Show Profile Send Gabe a Private Message
Starting Wed, 6/11 neilyoung.com is premiering a very special event... Neil performing Greendale in its entirety, live in Dublin. Neil debuted this special set on his recent European tour and it's streaming on http://neilyoung.com for one week only!

Look for the Greendale CD & DVD in stores this August!

Samma konsert som han körde på Cirkus i Sytockholm nyligen, Lite segt med enbart Neil på scenen men spännande ändå! På den kommande CD:n kompas han av Crazy Horse.


Gabe

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2003/06/11 :  23:53:10  Show Profile Send Bland a Private Message
Inte segt Gabe. Det var otroligt bra!!!!!!!!!!!Vilken konsert.
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/06/12 :  00:18:40  Show Profile Send divander a Private Message
När det gäller Neil Young så behövs inga fler på scenen.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Cortez
Member

72 Posts

Posted - 2003/06/14 :  12:09:37  Show Profile Send Cortez a Private Message
Neil Young tenderar att bli tröttsam när han är ensam på scen, han behöver Crazy Horse som eldar på honom så det blir lite mer drag i arrangemanget.

Synd bara att han förmodligen inte kommer spela med CH länge till, han hade visst problem med hörseln vilket gjorde att han knappt ska lira elektriskt längre ens :/

" No more chances, bye bye bye "
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/06/16 :  10:44:10  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Ni som tycker Neil Young blir tröttsam när han är själv på scen, har ni någonsin sett honom själv på scen live? Jag såg honom när han gjorde Greendale live i köpenhamn, själv på scen, och det var en av de bästa koncerterna jag varit på i mitt liv. Kan ju säga att han var allt annat än tröttsam. När jag såg honom live i globem med crazy horse var han inte alls lika bra.

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/06/16 :  10:58:29  Show Profile Send divander a Private Message
Neil Young aukustiskt och Neil Young elektriskt är två olika artister. En del gillar båda (jag), men det är inte så konstigt att en del har svårt för den ena sidan av honom. Det skiljer ju en del i stil.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

skärlock
Starting Member

49 Posts

Posted - 2003/06/18 :  16:56:54  Show Profile Send skärlock a Private Message
Cortez: Neil turnerar just nu med Crazy horse i USA där de spelar väldigt elektriska versioner av Greendale-låtarna. Så att säga att han inte kan spela elektrisk musik längre är nog en stor överdrift. Visst har han vissa hörselproblem som ledde till att han spelade in Harvest moon efter Ragged glory för att vila öronen ett tag, men jag tror nog att Neil kommer pendla mellan elektriskt och akustiskt i många år till!

Kolla in http://www.hyperrust.org/Tour2003/
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/06/18 :  23:21:56  Show Profile Send divander a Private Message
Vi får hoppas på det.

Oops! I did it again
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000