HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Cairn till Sverige !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/10 :  10:23:27  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Hej alla !
Tänkte bara meddela att det franska märket Cairn snart finns i Sverige. Detta märke har den senaste tiden rönt mycket stor uppmärksamhet i tex Sterophile. I juni numret testade Sam Tellig cd spelaren FOG och gav den mycket goda omdömen. I juli numret testade han den integrerade förstärkaren 4808A och där blev den klass A rankad, citat' Menawhile, the Cairn 4808 is Class A in more ways then one. Within its power capabilities, this is among the finest solid-state integrated amplifiers I've heard, regardless of price'. Inte illa för ett förstärkare med ett rekomenderat utpris á 19000 kr. CD spelaren FOG kostar 11875 kr och 24bit/192Khz uppdateringen 5940kr.
Bilder och mer information hittar ni på www.cairn-ezo.com.
Jag har börjat importera dessa och kommer snart få hem en FOG, en 4808A och ett NANDA försteg. Håll även utkik efter www.teoism.se som inom kort lanseras där ni kan hitta dessa läckerbitar tillsammans med Halcro, EgglestonWorks, Viola Audio Laboratories och Av-Mecanica

Mvh
Thomas

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/10 :  10:27:54  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Glömde en sak !
Under en begränsad tid kommmer jag erbjuda 15% rabatt på alla mina produkter, dvs Halcro, Cairn, Viola, Eggleston och AV-Mechanica
Mvh
Thomas
Teoism Audio

Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/08/10 :  13:09:50  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
quote:

Tänkte bara meddela att det franska märket Cairn snart finns i Sverige ...



Det är alltid kul med lite annorlunda prylar! Hade faktisk aldrig hört talas om Cairn ... Halcro däremot är för mig lite mer välkänt. Vore roligt att provlyssna någon gång?!!


Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/10 :  16:43:05  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Du är välkommen att göra det hemma hos mig, skicka mig ett mail på thomas_erikss_23@hotmail.com så 'pratar' vi vidare. Detta gäller er alla 'by the way', maila mig så tar vi en lyssningssession.
Mvh
Thomas
quote:

quote:

Tänkte bara meddela att det franska märket Cairn snart finns i Sverige ...



Det är alltid kul med lite annorlunda prylar! Hade faktisk aldrig hört talas om Cairn ... Halcro däremot är för mig lite mer välkänt. Vore roligt att provlyssna någon gång?!!






Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2002/08/10 :  16:49:01  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
hej.
kommer inte åt din hemsida, tänkte bara kolla så att det var rätt adress ?
sen kan det ju vara här hos mig det krånglar också...

MVH:
Andreas Erixon Arnqvist

paradis_oscar@hotmail.co
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/10 :  17:11:54  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Sidan är inte uppe och snurrar ännu, så där har du orsaken. Dock ska den vara det inom kort.
Mvh
Thomas
quote:

hej.
kommer inte åt din hemsida, tänkte bara kolla så att det var rätt adress ?
sen kan det ju vara här hos mig det krånglar också...

MVH:
Andreas Erixon Arnqvist

paradis_oscar@hotmail.com



Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2002/08/10 :  17:14:05  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
ok, det förklarar ju endel...
ska bli kul att se sen !

MVH:
Andreas Erixon Arnqvist

paradis_oscar@hotmail.co
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/23 :  21:20:58  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Hej alla !
Sidan är ej uppe ännu, men den som väntar på något gott ...
Vilket fall som heslt har nu Cairn anlänt och jag håller på att spela in dem. Än så länge har jag bara lyssnat till försteget Nanda och cd spelaren FOG, men de har imponerat på mig. Ni som kommer till mig nästa torsdag får självklart avnjuta dessa.

Mvh
Thomas
quote:

ok, det förklarar ju endel...
ska bli kul att se sen !

MVH:
Andreas Erixon Arnqvist

paradis_oscar@hotmail.com



Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2002/08/28 :  12:30:02  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Vad snygg 4808:an var. Passar bra designmässigt med min cdfix också

Den har du inte fått in och lyssnat på än?
Var i västsverige kan man lyssna till denna?

Byggs den i Frankrike också?


Da
Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2002/08/28 :  14:54:57  Show Profile Send j.persson a Private Message
quote:

Hej alla !
Sidan är ej uppe ännu, men den som väntar på något gott ...
Vilket fall som heslt har nu Cairn anlänt och jag håller på att spela in dem. Än så länge har jag bara lyssnat till försteget Nanda och cd spelaren FOG, men de har imponerat på mig. Ni som kommer till mig nästa torsdag får självklart avnjuta dessa.

Mvh
Thomas
quote:

ok, det förklarar ju endel...
ska bli kul att se sen !

MVH:
Andreas Erixon Arnqvist

paradis_oscar@hotmail.com







Sidan verkar verkligen vara "ouppe". Teoism.se är inte ens registrerat som domännamn ju...

Thomas, berätta för oss när sidan är uppe. Jag är lite nyfiken på vissa av produkterna.


mvh,
Jonas Persso
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/28 :  14:57:10  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Japp den är ouppe. En kompis håller som bäst på att konstruera sidan så snart ...

//Thomas

quote:

quote:

Hej alla !
Sidan är ej uppe ännu, men den som väntar på något gott ...
Vilket fall som heslt har nu Cairn anlänt och jag håller på att spela in dem. Än så länge har jag bara lyssnat till försteget Nanda och cd spelaren FOG, men de har imponerat på mig. Ni som kommer till mig nästa torsdag får självklart avnjuta dessa.

Mvh
Thomas
quote:

ok, det förklarar ju endel...
ska bli kul att se sen !

MVH:
Andreas Erixon Arnqvist

paradis_oscar@hotmail.com







Sidan verkar verkligen vara "ouppe". Teoism.se är inte ens registrerat som domännamn ju...

Thomas, berätta för oss när sidan är uppe. Jag är lite nyfiken på vissa av produkterna.


mvh,
Jonas Persson



Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/09/13 :  14:07:33  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by Thomas

Hej alla !
Sidan är ej uppe ännu, men den som väntar på något gott ...
Vilket fall som heslt har nu Cairn anlänt och jag håller på att spela in dem. Än så länge har jag bara lyssnat till försteget Nanda och cd spelaren FOG, men de har imponerat på mig. Ni som kommer till mig nästa torsdag får självklart avnjuta dessa.

Mvh
Thomas
quote:

ok, det förklarar ju endel...

Var bor du? MvhKristofer
ska bli kul att se sen !

MVH:
Andreas Erixon Arnqvist

paradis_oscar@hotmail.com







Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/09/13 :  15:01:59  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Jag bor i Tyresö, rättare sagt på Sikvägen 15, 3tr, tel 08-798 32 93.
Just nu har jag FOG:en, Nanda försteget hemma. Det integrerade steget 4808 har jag lånat ut till Ljudmakarn för utvärdering. Så om ni vill se den live förslår jag att ni tar en tur till dessa trevliga killar så kanske ni kan få en provlyssnig.
Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by whiskyman

quote:
Originally posted by Thomas

Hej alla !
Sidan är ej uppe ännu, men den som väntar på något gott ...
Vilket fall som heslt har nu Cairn anlänt och jag håller på att spela in dem. Än så länge har jag bara lyssnat till försteget Nanda och cd spelaren FOG, men de har imponerat på mig. Ni som kommer till mig nästa torsdag får självklart avnjuta dessa.

Mvh
Thomas
quote:

ok, det förklarar ju endel...

Var bor du? MvhKristofer
ska bli kul att se sen !

MVH:
Andreas Erixon Arnqvist

paradis_oscar@hotmail.com











Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/09/14 :  18:58:40  Show Profile Send n/a a Private Message
Verkar ball... förstärkarn.. har dock bara känt på den idag :-D

//X-ray

"Jag håller inte med dig om det du säger, men jag skulle med
mitt liv försvara din rätt att säga det."


-Voltaire
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/09/14 :  19:14:06  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Va kul, och ditt första intryck är (även om du ej lyssnat ännu )?
Mvh
Thomas
quote:
Originally posted by X-ray

Verkar ball... förstärkarn.. har dock bara känt på den idag :-D

//X-ray

"Jag håller inte med dig om det du säger, men jag skulle med
mitt liv försvara din rätt att säga det."


-Voltaire




Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2002/09/14 :  19:24:54  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Jag har också tjuvat mig en titt på den igår,,, tydligen ett par timmar innan du var där thomas.
Verkligen sexig(om nu apparater kan vara det.) och fjärrkontrollen var väldigt annourlunda på ett bra sätt.
Ska bli kul om man får höra den någon dag.

*HMS kabel
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/09/14 :  22:17:35  Show Profile Send n/a a Private Message
Verkade jättefin :-D Fjärren var rätt skoj... Kul med klass A upp till tio watt.... Men jag är mer intresserad av försteget och slutsteget... Går det att få med RIAA steg? Hittar inget på hemsidan och så...

Vad kommer grejorna att kosta... knappt tjugo för int-först sa nån...

Kul princip med ett slutsteg dedikerat för bas osv.. men, men.. framtiden får utvisa. Man måste ju lyssna också.

//X-ray

"Jag håller inte med dig om det du säger, men jag skulle med
mitt liv försvara din rätt att säga det."


-Voltaire
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/09/15 :  20:52:24  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Försteget har tyvärr inte inbyggt phone-steg, dock har den en lite annorlunda sak, nämligen en hörlurutgång !
Försteget kostar 19000 kr (inkl fjärr) slutstegen (monosteg) finns sedan i flera varianter och kostar/st enligt följande:

LOCO 80w 5940kr
MEA 100w 9500kr
K1A 50w klass A 19000kr
K1NF 200w 19000kr

Mvh
Thomas
Teoism Audio

quote:
Originally posted by X-ray

Verkade jättefin :-D Fjärren var rätt skoj... Kul med klass A upp till tio watt.... Men jag är mer intresserad av försteget och slutsteget... Går det att få med RIAA steg? Hittar inget på hemsidan och så...

Vad kommer grejorna att kosta... knappt tjugo för int-först sa nån...

Kul princip med ett slutsteg dedikerat för bas osv.. men, men.. framtiden får utvisa. Man måste ju lyssna också.

//X-ray

"Jag håller inte med dig om det du säger, men jag skulle med
mitt liv försvara din rätt att säga det."


-Voltaire




Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

n/a
deleted

776 Posts

Posted - 2002/09/16 :  00:01:02  Show Profile Send n/a a Private Message
Ah... låter trevligt. Men det får bli efter vintern i så fall :-D...

Snygga är dom iaf!

Är hörlursutgången en "riktig" förstärkt utgång?

//X-ray

"Jag håller inte med dig om det du säger, men jag skulle med
mitt liv försvara din rätt att säga det."


-Voltaire

Edited by - n/a on 2002/09/16 00:08:07
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/09/16 :  18:13:39  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Japp, hörlurutgången är en 'riktig' sådan !
//Thomas
quote:
Originally posted by X-ray

Ah... låter trevligt. Men det får bli efter vintern i så fall :-D...

Snygga är dom iaf!

Är hörlursutgången en "riktig" förstärkt utgång?

//X-ray

"Jag håller inte med dig om det du säger, men jag skulle med
mitt liv försvara din rätt att säga det."


-Voltaire




Live Long And Prosper !
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/09/17 :  13:29:33  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Hej alla Cairn intresserade !

Har nyss varit i kontakt med Cairn om vad som komma skall, dvs vilka produkter som vi kan räkna med inom en snar framtid. Mycket godis blir det , eller vad säges om följande svar:

///
In January for the Las Vegas show we will have a 7+1 preamp ( retail
around 4 500 EUR ), a 5 channels 100 W power amplifier ( retail around 2 000
EUR ), a 3 channels 120W+2x100W power amplifier ( retail around 2 000 EUR ),
a 2 channels 2x120W power amplifier ( retail around 2 000 EUR ).
///

Sedan har jag fått en del frågor rörande om Cairn är fullt balanserade, dvs har en balanserad uppbyggnad, svaret på detta är ja alla Cairn produkter är helt igenom balanserade !

Mvh
Thomas
Teoism Audio AB

Ps Ska försöka ordna fram lite bilder på dem, som vi kan 'gotta oss' med Ds

Live Long And Prosper !
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000