HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 kool and the gang?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

soundet
Member

63 Posts

Posted - 2003/06/02 :  13:40:47  Show Profile Send soundet a Private Message
Tänkte jag skulle köpa ett album med the kool and the gang. vet inte riktigt vilket album jag ska satsa på?

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/06/02 :  13:58:57  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Hej soundet!

Köp det här:
The Very Best of Kool & the Gang. Men det verkar finnas gott om andra gr. hits samlingar likväl.
Kolla på http://www.allmusic.com/ vad de säger.

Ginza har något som heter Kool & The Gang
Gangthology 1970-1984 2-CD för 159 kr

Kan vara något att ha.

Edited by - pick-me-up on 2003/06/02 23:48:55
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/06/02 :  17:44:55  Show Profile Send divander a Private Message
Ska du ha en skiva av dom så skall du ha "Spirit of the Boogie" från 75. Det svänger otroligt om denna skiva.

Om du köper en samling så följer det med en rad låtar som Celebration, Cherish och Joanna. Gillar du "smörtryckare" är en sådan samling ett utmärkt val (inget fel på smörtryckare). Men om du gillar svängig funk så är det nog bättre att välja "Spirit.." eller någon annan skiva från denna period.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/06/03 :  00:00:58  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Du har nog rätt divander!

Gillar man funk så vill man INTE ha några smörsånger med på samma skiva om det går att undvika …
När jag hörde lite vissa av deras skivor så trodde jag inte mina öron! Hur kunde de ha ändrats så mycket till det sämre?
Vad tycker du om T-Connection? De var mina favoriter länge sen … eller Meters? Finns ganska många bra i den kategorin också, fast man måste nog ha varit med själv för att uppskatta musiken till fullo *s*
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/06/03 :  00:49:23  Show Profile Send divander a Private Message
Nej dom har jag inte hört. Men jag har har lyssnat en hel del på Graham Central Station, Gorge Clinton, Sly & the Family Stone, Bootsy Collins och Prince.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/06/04 :  22:15:40  Show Profile Send brumel a Private Message
Celebrate good times - come on.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/06/04 :  22:52:08  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Om ni inte har lyssnat förut The Meters så måste ni absolut göra det nu! Härligare musik får man leta efter …
Musiken är en blanding av Soul, Funk och New Orleans R&B.

Bra början kan vara t.ex. Funkify Your Life: The Meters Anthology, som är dubbel-cd eller en enkel cd som heter The Very Best of the Meters.

Båda är utgivna av Rhino och de är kända för att göra bra samlingar.
Så tveka inte, utan funkify your life …

Go to Top of Page

bossanova
Member

80 Posts

Posted - 2003/06/04 :  23:12:39  Show Profile  Visit bossanova's Homepage Send bossanova a Private Message
Kan bara hålla med pick-me-up Funkify Your Life men Meters ska man nästan ha om man gillar soul funk .

En fråga finns det än live platta med mer ös än james brown Live at the Apollo 63?, ska väl vara live in dallas då eller.

Ägare till Bossanova Audio
www.bossa-audio.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.4 sekunder. Snitz Forums 2000