HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kan nån köpa 3st Technics 1210 mk5 åt mig i Japan?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/05/30 :  13:51:17  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message


Jag skulle vilja ha 3st .. Ingen som skall frakta hem
prylar från Japan / Hong-Kong ?

snyft...



Fan va sugen jag blev på dessa nudå!

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/05/30 :  14:08:19  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Visst.
Bara någon kan köpa flygbiljetter åt mig.
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/05/30 :  14:36:23  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
hmm, jag förstår inte varför du blir sugen på en sån, den har ju ara typ lite nya lampor. jag skulle bli(är) mer sugen på de andra spelarna som är ute på marknaden och har en massa coola funktioner

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/05/30 :  14:37:56  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

lite andra lampor?
vad talar du om?

vad sägs om bättre dämpning, modifierad arm,
ändringar i motorn... osv.. osv..

just dämpningen är jag intreserad utav!

skulle inte vilja ha nått annat än en 1210:a

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/05/30 :  16:41:02  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Jag ska dit i höst - fast jag kan nog inte släpa med mig tre styck bara så där...

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/05/30 :  17:53:39  Show Profile Send divander a Private Message
Ja dämpningen kunde ju vara bättre än vad den är på de gamla 1200:orna.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/05/30 :  21:23:29  Show Profile Send n0p a Private Message
De är väl inge fel på en 1210:a men Vestax skivspelare skäms nog inte heller för sig.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

tubetvr
Member

338 Posts

Posted - 2003/05/31 :  01:21:53  Show Profile  Visit tubetvr's Homepage Send tubetvr a Private Message
Hej,

Om du vill så kan jag ta reda på vad de kostar här, att ta några till Sverige är svårare men jag kan höra på jobbet om någon skall flytta hem snart.

Hälsningar Hans, (Tokyo)

Ägare av företaget Q-tron Audio, konstruktion och tillverkning av OTL rörförstärkare
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/05/31 :  12:29:42  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Nackdelen att köpa från Japan är att dom har 110V i motsats till Hong Kong

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/05/31 :  15:41:42  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Ja, jo kolla gärna tubetvr !!
Har de olika volt.. ? Måste
kolla vart de är billigast då..

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/05/31 :  17:26:29  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Alexi - precis! Ett standardproblem. Man måste alltid köpa exportmodeller som är något dyrare än 110 volts-modellen...

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

tubetvr
Member

338 Posts

Posted - 2003/06/01 :  01:25:50  Show Profile  Visit tubetvr's Homepage Send tubetvr a Private Message
Hej,

Nja igentligen är det 100VAC i Japan och inte 110 dvs det är inte samma som tex i USA, en annan egenhet är att man också har både 50 och 60 Hz, 50 i östra Japan tex Tokyo och 60 is Västra Japan tex Osaka.

Jag kan nog kolla pris under veckan som kommer, jag skall kolla om de har en export modell också, (Jag jobbar ca 10min från Akihabara electric Town så det är lätt att sticka dit under lunchen).

MVH Hans

Ägare av företaget Q-tron Audio, konstruktion och tillverkning av OTL rörförstärkare
Go to Top of Page

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/06/01 :  12:31:56  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
Besvärligt är det iallafall...

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/06/01 :  22:42:51  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

jo..

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

tubetvr
Member

338 Posts

Posted - 2003/06/04 :  06:35:52  Show Profile  Visit tubetvr's Homepage Send tubetvr a Private Message
Hej,

Jag har just nu varit och tittat på SL1200 MK5, det billigaste jag hittade var 49500 JPY vilket är ca 3200 SEK med en Yen kurs på 100 Yen = 6.50SEK, sen tillkommer moms på 5% så totalt blir det ca 3360 SEK. Endast 100V finns att få vad jag kunde se.

Vore roligt att höra om detta är bra eller dåligt pris jämfört med Sverige eller tex Kong Kong.

Hälsningar Hans

Ägare av företaget Q-tron Audio, konstruktion och tillverkning av OTL rörförstärkare
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/06/04 :  09:22:00  Show Profile Send Knoppen a Private Message
1210 kostar väl ungefär dubbelt så mycket i Sverige tror jag.

/Johan

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000