HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Matta...!?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

imaster
Member

152 Posts

Posted - 2003/05/29 :  01:11:59  Show Profile  Visit imaster's Homepage Send imaster a Private Message
Jag införskaffade mig en vacker matta till mitt rum som nu ligger mitt i ljudcentrum så att säga och tycker ta mig tusan att basen är tightare och diskanten renare. Under min kära matta ligger ett marmorgolv, ganska blankt och fint. Kan en matta verkligen göra så stor skillnad eller är det lika mycket psykiskt..? Kan tilläggas att mattan inte inköptes för att vara dämpande utan för att den är vacker... (en svart-vit-randig matta med ett stort LANDSKRONA BOIS-märke på...)

En fråga till... jag har tomgångspip i min högra högtalare när jag sätter på min DVD-spelare (NAD T512) som finns där ända tills man trycker på play - sen är det inga problem -, volymen varierar inte, vare sig man höjer eller sänker på förstärkaren och det är bara höger högtalare som piper. Det är mest en störande sak, inget som påverkar något men jag undrar om det finns nåt man kan göra åt det..?

...Amidst falling leaves, I have found my beloved...

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/05/29 :  01:15:55  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Kolla dina kablar.... de kanske ligger tillsammans.. försök att lägga strömkablar och signalkablage för sig.

Go to Top of Page

aaight
Member

208 Posts

Posted - 2003/05/29 :  04:03:56  Show Profile Send aaight a Private Message
nä. bois-mattor funkar inte. det ska vara MFF.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000