HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 HALCRO äntligen i Sverige !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/09 :  12:31:30  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Hej alla Hifi entusiaster !
Tänkte bara meddela att Halcro nu finnes i Sverige. Jag har börjat importera dem och har nu äntligen fått hem mina kära dm68 :D. Hur låter dem då, ja kortfattat helt, UNDERBART. Har jämfört dem med min gamla ML331 och skillnaden är som 'natt och dag', wow !
Om någon skulle finna det intresant och komma och lyssna så går det att ordna. Kommer även inom kort få hem EgglestonWorks AndraII + lite Cairn prylar (Fog CD, Nanda försteg och 4808 integrerad först)
Maila intresse till thomas_erikss_23@hotmail.com
/Thomas
Ps Håll även utkik efter www.teoism.se då denna sida inom kort ska lanseras med en massa godbitar Ds

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2002/08/09 :  12:33:19  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Yes!!!

Jag vill lyssna!!!!
I mitt eget system oxo..

Vad blir det för priser..???

Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/09 :  12:36:16  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Visst går det. Tyvärr kan jag inte ange priser direkt här då det strider mot Halcros avtal. Men skicka mig ett mail så 'pratar vi vidare' där.
Mvh
Thomas
quote:

Yes!!!

Jag vill lyssna!!!!
I mitt eget system oxo..

Vad blir det för priser..???





Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/08/09 :  12:57:41  Show Profile Send mag a Private Message
Var bor du ? kan ju vara bra att veta om man ska prov lyssna. Det är nog lite över min pris nivå dock (tror jag) men andra vill säkert veta.

edit: hemsidan funkade inte

//Magnus

Edited by - mag on 2002/08/09 12:58:2
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/09 :  13:00:59  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Hej !
Jag bor i Tyresö utanför Stockholm. Är medveten om att hemsidan inte fungerar då den ej är färdig ännu. Men den ska bli det inom kort. Rörnade priser är jag som sagt vad inte tillåten av Halcro att redovisa dessa på nätet. Men om ni skickar ett mail till mig så löser vi detta.
Mvh
Thomas
quote:

Var bor du ? kan ju vara bra att veta om man ska prov lyssna. Det är nog lite över min pris nivå dock (tror jag) men andra vill säkert veta.

edit: hemsidan funkade inte

//Magnus

Edited by - mag on 2002/08/09 12:58:26



Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2002/08/09 :  15:51:12  Show Profile Send j.persson a Private Message
Detta är mycket intressant!

Det framgår att förstärkaren har en switchande nätdel (PFC och tar spänningar från 70 till 250 V), och generellt sett är annorlunda uppbyggd än vanliga förstärkare. Roligt med nytänkande!

Hur det låter är ju förstås en annan historia, men sifforna är ju imponerande! Personligen kan jag tänka mig både blindtest och subjektiva tester...



mvh
Jonas Persson

Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/09 :  16:23:14  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Ni är all välkomna att lyssna på dem. Visserligen är jag partisk i saken, men ljudet är formligen en fröjd för örat. Det som är verkligen slående är deras klarhet, snabbhet och förmåga att prestera torr och snabb bas. Med min 331 uppfattade jag diskanten som lite 'överenergisk' dvs lite färgat ljud, med dm68 är det kristallklar inga övertoner där. Måste bara upplevas Så ni som är intresserade skicka ett mail till mig så ordnar vi en liten trevlig lyssnings session
Mvh
Thomas
quote:

Detta är mycket intressant!

Det framgår att förstärkaren har en switchande nätdel (PFC och tar spänningar från 70 till 250 V), och generellt sett är annorlunda uppbyggd än vanliga förstärkare. Roligt med nytänkande!

Hur det låter är ju förstås en annan historia, men sifforna är ju imponerande! Personligen kan jag tänka mig både blindtest och subjektiva tester...



mvh
Jonas Persson





Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/08/09 :  20:41:29  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Bild på härligheten måste du ju förse oss nyfikna med.

Länk?



Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/09 :  21:26:59  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Visst kommer här !



Har bättre bilder på CD, men lyckas inte lägga in dessa här. Kan någon tipsa hur man gör, eller måste länken vara en http länk ?

Mvh
Thomas



quote:

Bild på härligheten måste du ju förse oss nyfikna med.

Länk?



Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu





Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/08/09 :  21:36:06  Show Profile Send Timbre a Private Message


Bilderna måste ha en URL-adress, d.v.s. vara uppladdade.
Det gör du gratis på www.clubphoto.com
Vill du ha hjälp, kan du skicka över dom till mig.

timbre@hififorum.nu

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2002/08/09 :  23:02:37  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Det är en recension i senaste TAS Aug/Sep, Jonathan Valin, av dessa dm68 för den som är intresserad att läsa om dem www.avguide.com/tas/current.html.

Han körde dessa tillsammans med Krell Lat-1 och Master Ref Sub, ARC Ref2Mk2, Krell KPS25sc mm. Jag tror även HP, Harry Pearson, i samma tidning har recenserat dem kort, kanske numret Juni/Juli?

Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/10 :  00:12:22  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Jag har dessa tester(både för dm68 och dm58) i pdf-format om någon är intresserad. Vidare kan ni ladda ner fler tester av dm68 från Halcros hemsida http://www.halcro.com.
Mvh
Thomas
quote:

Det är en recension i senaste TAS Aug/Sep, Jonathan Valin, av dessa dm68 för den som är intresserad att läsa om dem www.avguide.com/tas/current.html.

Han körde dessa tillsammans med Krell Lat-1 och Master Ref Sub, ARC Ref2Mk2, Krell KPS25sc mm. Jag tror även HP, Harry Pearson, i samma tidning har recenserat dem kort, kanske numret Juni/Juli?





Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/08/10 :  10:35:23  Show Profile Send Timbre a Private Message

Underbara Halcrobilder...!

Clubphoto har problem med formatet, men vi skall försöka igen.

Timbre

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.
Go to Top of Page

Thomas
Teoism Audio AB

172 Posts

Posted - 2002/08/11 :  11:31:32  Show Profile  Visit Thomas's Homepage Send Thomas a Private Message
Hej alla!
Nu finns bilder tillgängliga på http://www.jed.nu/thomas/.
Titta och njut !!
Mvh Thomas
quote:


Underbara Halcrobilder...!

Clubphoto har problem med formatet, men vi skall försöka igen.

Timbre

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.





Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000