HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Anekdoter
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/05/23 :  21:51:48  Show Profile Send svejk a Private Message
Gillar anekdoter här kommer en.
Chuck Berry och Jerry Lee Lewis åkte samtidigt på turné. Båda dessa herrar hade vid den tiden ett minst sagt stort ego. Före varje konsert var det ett jävla bråk om vem som skulle spela sist, båda ansåg att dom var ”the main akt” och skulle inte värma upp för den andre. Vid ett tillfälle fick Jerry Lee gå på först. Han gick ut, gjorde en riktig vansinnes spelning. När han lirade sista låten Great balls of Fire hällde han bensin på pianot och spelade när det brann i hela tangentbordet. Sedan gick han fram till en mick och vrålade Beat that nigger.
Någon som har fler?


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2003/05/28 :  09:31:15  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag har en kamrat som gjorde några piratinspelningar av kända artister. Han spelade in en Queen konsert här i stockholm för en massa år sedan med ett häftigt gitarr solo. Exakt (jag menar exakt, ton för ton) samma solo var sedan på Live Killers skivan ett år senare.
Snacka om att kopiera sig själv.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/05/30 :  00:05:51  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Jag har en, vet ej om den är sann..

När ELVIS the king var som bäst så åkte han på en turné genom usa.
när dom åkte förbi en liten byhåla ute på landet så visade det sig att dom skulle ha en ELVIS look a like tävling där.

Elvis tyckte det verkade kul och han ställde upp på look a like tävlingen och kom 3:a...
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/05/30 :  02:07:16  Show Profile Send divander a Private Message
Den måste vara sann. För den var väldigt bra.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2003/05/30 :  12:38:17  Show Profile Send poppop a Private Message
Det är med stor sannolikhet en skröna, för jag har hört samma story om Charlie Chaplin...

Mono är underskattat!
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/05/30 :  13:44:51  Show Profile Send divander a Private Message
Glädjeförstörare

Oops! I did it again
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2003/05/30 :  16:01:08  Show Profile Send lindvall a Private Message
Ingen har väl missat anekdoten/skrönan om Paul McCartneys död? Han dog tydligen nån gång på 60talet och sen dess är det en ersättare som är Paul. Man kan hitta ledtrådar hos Beatles själva på skivomslagen. (En bas av blommor på Sargent pepper, Paul är barfota på Abbey Road mm.) Jag tror det stod en utförligare story i senaste eller förra numret av den starkast lysande svenska musiktidningen just nu, nämligen La Musik.
Go to Top of Page

Comus
Member

321 Posts

Posted - 2003/05/30 :  16:15:28  Show Profile  Visit Comus's Homepage Send Comus a Private Message
Man kanske kan ta en som inte har med musik att göra:

Då Einstein fortfarande undervisade som professor, dikterade han en kväll följande dags examensprov för sin sekreterare som han haft sen många år.
- Men proffesorn, utbrast hon, det är ju precis samma frågor som förra året!
- Ja jag vet, svarade han med ett leende, men jag har ändrat svaren.


Comus
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2003/05/30 :  22:52:27  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Vi hade en tråd på DVDForum med anekdoter en gång i tiden. Här kommer min favorit

Frank Zappa i Berlin.
Zappa kommer in på scenen och bemöts av jubel av hängivna tyska fans. Går fram till mikrofonen och ropar ”Sieg heil”. Publiken tystnar. ”Sieg heil” igen. Publiken är förvirrad, men Frank Zappa upprepar orden gång på gång. Tillslut hänger publiken med och svarar ”Sieg heil” efter varje rop. Till slut säger Frank Zappa: ”Ni har ju inte bättrat er ett dugg”. Lämnar scenen. Konserten slut.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000