Garanti finns kvar, orginalskick med orginalkartong. Låter otroligt bra med kraft och luft i sig. Mkt distinkt och bra slutsteg. Bi-polärta transistorer. 250w 8Ohm(lär vara mer), bryggat 800w 8Ohm
En kommentar angående den 20 åriga garantin: Gäller endast förste köparen om den är köpt i Sverige. Classic Design (i Tingsryd) överför inga 20 års garantier till "näste ägare". Jag har nyligen frågat dem och det verkar inte vara förhandlingsbart. Man kan fortfarande skicka den själv till fabriken för fri service i dessa 20 år, men som sagt, frakten måste man betala själv. Detta är dyrt då dels vikten är hög och att fabriken ligger i Canada. Dessutom måste man stå risken med fraktskador & stöld då det är svårt för privatpersoner att försäkra dylika objekt. Risken att slutsteget ska behöva service är dock liten då tillförlitligheten är mycket hög.
P.S. Detta är ett slutsteg i absolut toppklass. Superb ljudkvalitet. Jag skulle hemskt gärna köpa det om jag hade pengar och plats. D.S.
Visst, men jag tycker man bör ha klart för sig hur importörerna många gånger smiter från fabrikantens löften. Att på detta sätt gömma sig bakom "svenska köptrygghetslagar" ser jag som i det närmaste brottsligt.