HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Pearl Jam
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/05/16 :  21:24:35  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Live on two legs. Satna i gatan vilken bra skiva!! Mycket trevligt ljud dessutom(vinyl) mycket bra liveskiva helt enkelt.

Riot Act, även denna förtjäna en rejäl genomlyssning, flera dessutom! Det finns många spår som kan förgylla en hel dag. Bra ljudkvalitet dessutom.

Almost cut my hair

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/05/16 :  21:30:50  Show Profile Send jatttelite a Private Message
Dyrkade PJ vid debuten, men tycker att de (vadder) blev lite väl pretto. skit samma vad är det för låtar på Live on...? när kom den?
Kan f.ö tipsa om gossard's solo-platta
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/05/16 :  21:36:39  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Om du gillade de gamla PJ så gillar du den liveskivan, släpptes -98.
Jag har också tyckt att allt nyare än Vitalogy har varit dåligt. Riot Act tycker jag känns mer naturlig än Yield.

Almost cut my hair
Go to Top of Page

unclezoid
Member

64 Posts

Posted - 2003/05/17 :  10:54:16  Show Profile Send unclezoid a Private Message
...hmm...som urgammalt PJ fan anser jag att Binaural är bäst. Men Live on two legs är det glöd i, den saken är klar. cd'n är dessutom HDCD.
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/05/17 :  16:38:10  Show Profile Send nin a Private Message
Ja, jag älskar PJ. Jag tycker dom är bättre nu än i början. Deras vinyler brukar också vara MKT trevliga.
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/05/18 :  08:55:41  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Det är kanske som så nin att du lyssnat på PJ från vinyl och jag från CD. Helt allvarligt tycker jag att stämningen blir mer passande med vinyl. Detta tycker jag är ganska så markant med PJ. Ska se till att skaffa de andra skivorna på vinyl med innan jag dömer.

Almost cut my hair
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2003/05/18 :  22:37:20  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Tycker personligen att Riot Act är det bästa dem gjort sedan Ten. Vad lyssnar ni PJ-fans på för musik i övrig?
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/05/18 :  23:38:22  Show Profile Send nin a Private Message
Många av Pearl Jam's LP's är jäkligt snygga. Som No Code, helt otroligt påkostad LP!! KÖP!!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000