HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Jayhawks - tragiskt ljud på fantastisk platta
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

danielbas
Member

209 Posts

Posted - 2003/05/14 :  11:18:06  Show Profile Send danielbas a Private Message
The Jayhawks "Rainy day music" måste vara den skiva jag hittills stört mig mest på dålig ljudkvalitet. Så totalt j-a onödigt överstyrd. Den innehåller ett stort knippe fantastiska poplåtar och "Will I see you in heaven" är den vackraste jag hört på bra länge. Och så ska de envisas med att försöka få dB-mätarna att krökas. Inte speciellt kul när rösten distar i en akustisk ballad...
Om man dock har överseende med detta ligger denna skiva i samma klass som "Tomorrow the green grass" och "Hollywood Town Hall", trots Mark Olsons frånvaro, dvs kalasbra!

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/05/14 :  14:21:50  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Synd för ett så bra band och musik. jag undrar hur kan det komma sig? Förhoppningsvis amerikansk pressning låter bättre …

Apropå Jayhawks så hittade jag på nätet ett band som har ungefär likadan musik, nämligen Golden Smog. Den kan nästan kallas som ett supergroup, då den består av idel kända musiker ur andra sammanhang med egna band etc.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/05/14 :  19:49:21  Show Profile Send svejk a Private Message
Har inte hört den nya. Föregångarna Smile ,Tomorrov the green grass är också väldigt bra och låter i mina öron över medel. Golden Smog har jag inte fastnat för på samma sätt som Jayhawks, kanske inte gett dom chansen riktigt, tack för påminnelsen får testa mer.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2003/05/14 :  19:49:37  Show Profile Send NtR a Private Message
Ja, Jayhawks är skitbra. Golden Smog också. Men alla deras plattor låter rätt illa. Vete tusan om inte det här är en trend i den genren, kolla Steve Earles plattor på senare år. Eller Buddy Miller. Kanonbra, men hur låter de?

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

danielbas
Member

209 Posts

Posted - 2003/05/15 :  11:55:54  Show Profile Send danielbas a Private Message
"Synd för ett så bra band och musik. jag undrar hur kan det komma sig? Förhoppningsvis amerikansk pressning låter bättre..."

Det är USA-press på min...

Ska kolla upp Golden smog, tack för tipset!
Go to Top of Page

jajo
Member

147 Posts

Posted - 2003/05/15 :  15:18:52  Show Profile Send jajo a Private Message
Jag tycker Buddy Miller alltid haft bra ljud på sina plattor.Jag tror dessutom att han spelar in dem hemmavid. Fler och fler verkar göra så. Bland annat Maria McKees senaste. Är det en trend?
/Jan

Sämre signatur.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000