Efter att jag hade slitit bort äckelgummimattan från tallriken så såg tallriken ut just så här:
Efter en stund så hade jag en tillfräst MDF-bit och en slipad tallrik med ytterkanten bortsågad:
Lite lim, lite sprutspackel och lite färg (och en hel del slipning ) så såg det ut så här:
Lite pyssel återstår... Upphängningen av själva skivspelaren, tillskärning av ny matta till tallriken, montering av tonarmen, lite betsning av delar där det färska träet har kommit idagen samt inkoppling och justering. Det känns dock inte som speciellt betungande uppgifter!
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Har inte kommit längre än igår förutom att jag har tagit två nya bilder. De vill jag inte undanhålla er.
Spelaren sedd framifrån:
Spelaren sedd bakifrån:
Bakifrån ser man de ställen som ska fyllas i med lite rödbrun bets. D v s kanterna vid nätbrunnen och RCA-kontakterna. Jordskruv saknas än så länge. Den ska sitta i hålet brevid RCA-honorna.
So far so good...
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
'Centrumpinnen' är en gammal skivspännare från Dali (hifiklubben). Funkar fortfarande! Men ser lite smutsig ut. Undrar hur jag ska göra den ren på bästa sätt
Finns det idag ingen tillverkare av mattor liknande den gamla "Antistat-skivan" som Selek hade? Tycker att mattor typ Rega gör skivorna mer statiska an gummi?!