HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bladelius grendel
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/05/23 :  11:41:00  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Låter ju rent livsfarligt med swtichad nätdel

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2003/05/23 :  11:44:05  Show Profile Send j.persson a Private Message
NN,

switchad nätdel är inte livsfarligt! Det är framtiden!

En fel utförd switchad nätdel är dock inget roligt alls. Så är det med det mesta.

/JP
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/05/23 :  11:45:30  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

jaha, men men..

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2003/05/23 :  12:22:22  Show Profile Send j.persson a Private Message
NN, använder du måhända en dator? Som finns i närheten av din stereo? Sådana har nämligen dumma switchande nätdelar! Men eftersom de bara är på ett par hundra VA ställer de inte till med så mycket.

Jag är fortfarande nyfiken på 12 kVA klumpen i Bladelius monoblock... eller hur stor den nu var.

/JP.
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2003/05/23 :  12:51:03  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message
jag är också intresserad av klumpen!

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2003/05/23 :  19:22:27  Show Profile Send Brosk a Private Message
Herr Bladelius grendel är väl ändå privat..
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/05/23 :  19:46:33  Show Profile Send ekman a Private Message
vad det än är så lär det ju vara illa om det är fel utfört där är nog inte switchade nätdelar särskilt speciella

herr bladelius lär ju ha funderat igenom detta och gjort nåt åt det innan han släppte produkten dock
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/05/23 :  20:06:55  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Det är inte livsfarligt alls utan med rätt förutsättningar finns stor risk för att uppnå nirvana...
Köper man en dylik pjäs får man bra hjälp för att slippa obehag. Ni som har råd köp för bövelen.

Jag har ägt Bladeliuspryttlar och har lagt ett bud på en S-1 och bättre service mm får man leta efter. OK, jag har bara ett par mil till konstruktören men ändå...;)

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

A8
Member

360 Posts

Posted - 2003/05/23 :  20:15:36  Show Profile Send A8 a Private Message
Där är nog rätt mycket skit på nätet till att börja med så en switchad nätdel hit o dit.....
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/05/23 :  20:21:51  Show Profile Send ekman a Private Message
"Det är inte livsfarligt alls utan med rätt förutsättningar finns stor risk för att uppnå nirvana"

ska man uppnå nirvana är det nog bäst att inte köpa några prylar alls =) annat är det om man vill höra nirvana
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/05/23 :  20:23:22  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Hahaha
Du kan din Buddha Ekman, helt rätt.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/05/23 :  20:24:57  Show Profile Send ekman a Private Message
hade konverterat om det inte hade inneburit ett liv utan musik =)
Go to Top of Page

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/05/23 :  20:25:57  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts

Posted - 2003/05/23 :  23:57:47  Show Profile Send escape a Private Message
Den gode Gautama levde ju på endast ett riskorn om dagen, inte så lockande. Men värst av allt, som sagt, ingen musik *huga*

Ingen konvertering för min del mao
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/05/24 :  00:44:27  Show Profile Send ekman a Private Message
gamle Siddharta alltså =) hmm ett riskorn alltså hehe det beror på om du menar i hans tidiga eller senare liv det =)
Go to Top of Page

escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts

Posted - 2003/05/24 :  16:34:28  Show Profile Send escape a Private Message
När han satt under sitt träd och mediterade åt han ett riskorn om dagen, eller minns jag helt fel nu?

Hans ungdom däremot, det skulle vara något ekman. Hehe, stort slott och många flickor
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/05/24 :  17:46:54  Show Profile Send ekman a Private Message
dock fortfarande ingen stereo =)
Go to Top of Page

escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts

Posted - 2003/05/24 :  18:19:02  Show Profile Send escape a Private Message
Sant, men säkerligen kunde flera av damerna sjunga Kanske lite enformigt i längden dock... *hmm*

Lite hederlig materialism dör man inte av
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/05/26 :  23:17:28  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Pratade med Micke idag om hur man gör för att de hemska switchade nätdelarna inte skulle göra grus av mikron, datorn, musiken och hjärnan....

Levande frågetecken kan man säga... "man får filtrera såklart" löd svaret. Alla nätdelar lämnar skräp ut på nätet. En vanlig nätdel klipper topparna på 50 Hz sinusvågen kraftigt vilket skapar en typ av problem. Switchade nätdelar kapar överallt och stör på ett annat sätt. Därför får man filtrera på ett annat sätt.

På Grendel sitter dubbla filter. Detta gör inte mig mycket klokare men ni som är intresserade har fått någon typ av svar i alla fall.

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

hifidreamer
Member

197 Posts

Posted - 2003/06/01 :  22:57:20  Show Profile Send hifidreamer a Private Message
Hejsansvejsan!!!
Kan man hoppas att några skribenter för de seriösa hifitidningarna läser detta och genomför min drömtest Bladelius Grendel vs Krell TAS vs Theta Dreadnaught. När jag har sparat ihop stålarna så tänker jag köpa testvinnaren (om den även klarar mitt test - har ej hört dem - ÄN), såvida ingen visar mig bättre monoblock - i samma prisklass.
Go to Top of Page

Xover
Member

122 Posts

Posted - 2003/06/01 :  23:34:03  Show Profile Send Xover a Private Message
Ett riskorn per dag det är nog felöversatt, men iallafall ris har ett högt glykemiskt index runt 100 lika som socker och vitt bröd det tar ca 5 minuter för dessa livsmedel att komma ner i tunntarmen och ut i blodet, jag tror att gubben nog åt något mer långsamt livsmedel.

Bladelius Grendel? har aldrig hört namnet förr, vilket namn, var tillverkas deras produkter?

Edited by - Xover on 2003/06/01 23:37:48
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/06/02 :  09:47:13  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Bladelius är Mike Bladelius nya namn på bio-apparater. Hifi heter som förut Advantage. Alla maskiner görs i Sverige.

Det 5-kanaliga steget Bladelius Grendel har switchad nätdel på 8500W, i nuläget 5x400W med bipolära trissor och det hela dubblar ned i 2 Ohm om du kopplar in tillräckligt tjock ledning till uttaget samt kör med 16 A säkring.

Grendel var ett hårigt monster som på 800-talet satte skräck i omgivningen....

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/06/02 :  09:50:26  Show Profile Send Rebo a Private Message
Det torde behövas mer än 16A för att dra 8500W från ett 220V nät.
Go to Top of Page

Xover
Member

122 Posts

Posted - 2003/06/02 :  12:40:27  Show Profile Send Xover a Private Message
Ännu en kandidat till dom som vill konsumera mer effekt back to velourpyjamasen dra ner på överkonsumtion av alla typer av energi.
Go to Top of Page

Xover
Member

122 Posts

Posted - 2003/06/02 :  13:08:34  Show Profile Send Xover a Private Message
En sak till, är det inte stor risk att det börjar lukta när man tar ut så mycket energi i grendelen.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000