HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Monitor Audio Bronze B4
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2003/05/05 :  15:13:15  Show Profile Send n/a a Private Message
Golvmodell av Bronze B2 med lite
större ljud och bättre bas.

Inköpta i januari i år. Originalkartonger
och kvitto/garanti finns.

3500:- + ev. frakt

/Stefan
070-6076051

Man borde inte sova.

Edited by - n/a on 2003/05/05 15:14:45

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2003/05/05 :  17:50:34  Show Profile Send svanbo a Private Message
Hur lika B2:orna är de i karaktären? Har de lika tight och rapp bas?
Go to Top of Page

sista_striden
Member

68 Posts

Posted - 2003/05/05 :  18:46:12  Show Profile Send sista_striden a Private Message
Har själv Bronze 4or. Hörde att b2orna skulle ha bättre delningsfilter. Basen tycker jag är väldigt tight och bra. Tyvärr kan jag nog inte utnyttja dessa högtalare till max eftersom jag inte har så stort lyssningsrum.
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2003/05/05 :  19:48:45  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Jösses, lite off-topic men måste fråga dig Stefan:
Hur många modeller av M.A. högtalare har du ägt?

Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39
Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2003/05/05 :  20:33:18  Show Profile Send n/a a Private Message
Hmmm...6 st olika par(om man inte räknar Bronze center+SUB). Det var: Studio?(minns ej modellen),Silver 8i, Silver S8,GR20,Bronze B2 och B4. MA gör trevliga högtalare men de funkar tydligen inte med mitt lyssningsrum. Antingen blir de för stora i basen eller för små. Nu när jag provat nästan alla så kan jag nog dra den slutsatsen utan större tvekan. Den senaste tiden har jag istället omväxlande använt Dynaudio A72 och Audiovector M3 Super. Båda dessa högtalare stämmer nästan helt perfekt med rummets akustik.
Jag köpte till slut M3 Super och är äntligen nöjd med ljudbilden i rummet.

Man borde inte sova.
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2003/05/05 :  21:56:00  Show Profile Send AKA a Private Message
Har lyssnat en del på B4 och kan bara rekommendera dem. Mycket prisvärda!
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/05/06 :  10:35:55  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
>Stefan007

Interessant att du har bytt från Monitor Audio till Audiovector, jag funderar nämligen på att göra precis tvärt om...

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2003/05/06 :  11:21:23  Show Profile Send n/a a Private Message
Akhenaton: Det handlar nog mycket om vilket "rum" man har. Jag har hört Audiovector låta väldigt ljust och tunt i vissa rum, där MA's högtalare istället har passat bättre.

Man borde inte sova.
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/05/06 :  11:33:16  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Jag är i och för sig aldrig spekulat på golvare, utan svag för stativare. Satt nöjd med min anläggning när jag "råkade" höra Monitor Audio Gold 10 tillsammans med arcams fmj grejer och nordost red dawn rev II kablage igår. Det lär grymt bra. Jag har aldrig hört gold 10 låta så bra. Dom spelade byxorna av mina audiovector m1 signature i den uppsättningen. Dom återgav akustiska gitarr på ett sätt som var riktigt imponerande. Det lät lugnt, detaljerat och aldrig aldrig aldrig med någon tendens till vasshet. Tyvärr så råkade det stå ett par m1 signature brevid, så jag jämförde med dom med samma elektronik, kablar och rum, och det fanns en tendens till vasshet som helt saknades hos gold 10. Jag funderar på att byta min 4 veckor gamla m1 signature till gold 10, ska bara låna hem dom och kolla att dom låter på samma sätt med mina musical fidelity grejer..

Nordost kablarna gjorde verkligen underverk med gold 10, jämfört med audioquest kablage. Det jag gillar bäst med gold 10 är klangen. Allt låter naturligare än med audiovector m1 signature, som låter "metalliskare" i jämförelse. Det enda man kan anmärka på är att man får offra lite av audiovectors driv. Men i gengäld får man en högtalare som spelar så lugnt och oansträngt som det bara går.

Give me my medal because I bleed for it.

Edited by - Akhenaton on 2003/05/06 11:36:18
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000