Author |
Topic  |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 00:56:20
|
Funderar på att köpa vägghängda högtalare kopplade till subwoofer när jag har fest/gäster för att slippa flytta mina högtalare som ju är inställda för min lyssningsplats. Eller skall jag uppgradera till ett par bra golvare som inte är beroende av att stå mot en vägg ? Har ngn annan samma problem som jag ? Vill inte bygga om vardagsrummet.

|
Veckans skiva, här ! |
|
Magnuz
Member

1572 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 08:21:58
|
Låter det inte tillräckligt bra som högtalarna står nu? På en fest är väl kanske inte ljudkvaliteten prioritet ett. |
 |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 08:36:41
|
Nej, mitt vardagsrum är akustiskt sett ett problem med trapphus samt halva rummet öppnar sig mot matrummet. Ett alternativ är väl att spetsa välkomstdrinken extra.
 |
Veckans skiva, här ! |
 |
|
qsecofr
Member

615 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 08:57:26
|
Jag förmodar att du är rädd att de skall springa på dem också.
köp epa högtalare och sätt på B |
 |
|
hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 09:09:49
|
Nej, jag är inte rädd att ngn skall springa på dem. Högtalare är min nästa uppgradering. När jag köpte vincent Cd S3 avslöjades bristerna hos mina högtalare (Jamo). Dom är beroende av exakt placering mot bakvägg samt upplösningen är volymberoende, får höja nivån för att få acceptabelt ljud samt sitta på rätt ställe. Tänker inte förhasta mig då högtalarna blir en viktig investering. Högtalare är dock en tacksam uppgradering, dom kan man ju ha kvar trots förändringar i signalkällor, format, SAcd, etc. Finns det snygga, hyfsade vägg-högtalare för "fest-behov" ?
 |
Veckans skiva, här ! |
 |
|
|
Topic  |
|