HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Robben Ford
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

struts
Member

315 Posts

Posted - 2003/04/29 :  17:51:07  Show Profile Send struts a Private Message
Robben Ford´s "Supernatural" från 99 är verkligen en cd som håller för mycket lyssnande och för den som inte hört honom så är det R&bmusik från en av de bättre sidorna.
Att det är en HDCD kanske inte gör så ont det heller,för de som har utrustning för det,?
Rekommenderas/struts

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/04/30 :  14:04:46  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Har de flesta av hans skivor många är bra speciellt talk to your daughter the blue line och mystic mile the authorized bootleg en jag inte tycker om är tiger walk.
Mvh
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/04/30 :  22:10:41  Show Profile Send srv a Private Message
Lyssnade en del på detta under slutet på 80-talet, minns detta som en bra gitarrist, men kanske lite för snäll i min smak.
Mvh, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2003/05/03 :  12:56:35  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Var och såg honom i förra året på Sandviken Jazz&Blues, mycket bra!!
Men min 7årige son somnade när Mr. Ford solade på som bäst!!
Var nog inte tung nog för honom!!
Köp hans tidigare skivor, ( dom med "The Blue line" som kompband) dom senare har han snällat till sej lite

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2003/05/03 :  17:54:41  Show Profile Send ésm a Private Message
Håller med LedZepp, han var mycket bra i Sandviken förra året. En av de läckraste spåren jag hört med honom på skiva är låten där Roscoe Beck (bassisten) har satt skummgummi under strängarna på basen. Tror att den är med på mystic mile. Mycket läckert och dovt ljud på den basen. Rekommenderas av mig
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2003/05/04 :  15:52:03  Show Profile Send John a Private Message
Såg honom i Umeå för en del år sedan. Höll på att dö Fenderdöden! Stod framme vid scenen, men min kompis som kom tillbaka från muggen hörde hur j-vla högt det var och drog iväg mig bakåt. Hans rätt rena ljud verkar bara ha en liten, liten slutstegsdist och med dom stärkarna han hade så var man ju då uppe i ettparmiljarderdbminstfastsäkertmertyp!
Men han är ju rätt ok. Man kanske ska skaffa sig den där Supernaturella skivan...

/en john som också tycker att robert crays shoulda been home är finfin

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000