Author |
Topic |
|
struts
Member
315 Posts |
Posted - 2003/04/29 : 17:51:07
|
Robben Ford´s "Supernatural" från 99 är verkligen en cd som håller för mycket lyssnande och för den som inte hört honom så är det R&bmusik från en av de bättre sidorna. Att det är en HDCD kanske inte gör så ont det heller,för de som har utrustning för det,? Rekommenderas/struts |
|
Neon Park
Member
1013 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 14:04:46
|
Har de flesta av hans skivor många är bra speciellt talk to your daughter the blue line och mystic mile the authorized bootleg en jag inte tycker om är tiger walk. Mvh |
|
|
srv
Member
377 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 22:10:41
|
Lyssnade en del på detta under slutet på 80-talet, minns detta som en bra gitarrist, men kanske lite för snäll i min smak. Mvh, SRV |
Texas Flood........ |
|
|
Ledzepp
300.000-klubben
2640 Posts |
Posted - 2003/05/03 : 12:56:35
|
Var och såg honom i förra året på Sandviken Jazz&Blues, mycket bra!! Men min 7årige son somnade när Mr. Ford solade på som bäst!! Var nog inte tung nog för honom!! Köp hans tidigare skivor, ( dom med "The Blue line" som kompband) dom senare har han snällat till sej lite |
Dont look back. Something might be gaining on you... |
|
|
ésm
Member
256 Posts |
Posted - 2003/05/03 : 17:54:41
|
Håller med LedZepp, han var mycket bra i Sandviken förra året. En av de läckraste spåren jag hört med honom på skiva är låten där Roscoe Beck (bassisten) har satt skummgummi under strängarna på basen. Tror att den är med på mystic mile. Mycket läckert och dovt ljud på den basen. Rekommenderas av mig |
|
|
John
Member
583 Posts |
Posted - 2003/05/04 : 15:52:03
|
Såg honom i Umeå för en del år sedan. Höll på att dö Fenderdöden! Stod framme vid scenen, men min kompis som kom tillbaka från muggen hörde hur j-vla högt det var och drog iväg mig bakåt. Hans rätt rena ljud verkar bara ha en liten, liten slutstegsdist och med dom stärkarna han hade så var man ju då uppe i ettparmiljarderdbminstfastsäkertmertyp! Men han är ju rätt ok. Man kanske ska skaffa sig den där Supernaturella skivan...
/en john som också tycker att robert crays shoulda been home är finfin |
Hörlursfrilla! |
|
|
|
Topic |
|