HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Aftonbladets betyg på Peter Gabriels konsert
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/04/25 :  09:25:50  Show Profile Send matså a Private Message
Var den så dålig?

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,297080,00.html

Min fotosida på flickr

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2003/04/25 :  10:20:58  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Det var faktiskt enormt bra och enormt tråkigt !!! SYND
Framförandet var fantastiskt men alla avbrott mellan sångerna stoppade engagemanget. Temperaturen höjdes då bandet spelade musik för att kyllas ner av alla förberedelser inför nästa låt !
Ungefär som ett avbrutet samlag !
Go to Top of Page

Gabe
Member

536 Posts

Posted - 2003/04/25 :  10:30:56  Show Profile Send Gabe a Private Message
Jag delar absolut inte Aftonbladets mening! Peter Gabriel har alltid varot en visuellt och teatraliskt intresserad artist, och konsertetn på Globen bjöd på en häftig show med många starka musikaliska höjdpunkter.
Bandet var tajt, ljudet mestadels bra (någon gång var Tony Levins bas lite för påträngande) och Peter Gabriel var ett föredöme i konsten att kommunicera med sin publik. Sällan har en sån ödmjukhet skådats av en artist av denna kaliber. Hur många gånger har du sett huvudatrraktione presentera förbandet till exempel? Delvis på svenska till och med!
Peter Gabriel har en rik skatt att ösa ur och bjöd på både nytt material - mest från senaste cd:n UP (lysande ljud, lysande platta!) och gammalt. Jodå, både Solisbuty Hill och Sledgehammer.

AB skriver ".... mer omskakande musikaliska upplevelser än att se en 50-plus konstrockare cykla". Ooops. Karln är över 50, och det är ju inte så hippt i vissa kretsar. Är det där skon klämmer?
En stark fyra är mitt betyg. Någon mer som tycker lika/annorlunda?
Gabe
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/04/25 :  20:44:03  Show Profile Send srv a Private Message
Var också där. Måste tillägga att jag ej är nån fan av Gabriel. Under konserten fick jag gåshud endast vid två tillfällen. När Sledgehammer spelades samt när hon i förbandet sjöng tillsammans med Gabriel, då kom det fram lite känslor. Annars upplevde jag inte nåt särskilt av musiken. Var ändå sevärt, i min mening.
Mvh, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/04/25 :  22:21:34  Show Profile Send divander a Private Message
Han visade att han är en otroligt bra sångare. Otrolig kraft och kontroll på rösten i stort sett hela tiden under hela kvällen. Det är få som klarar en sådan bedrift. Rösten var kanske lite slö under Sledgehammer. Men den är nog inte så väldans lätt att sjunga. Jag är lite delad till allt fixande mellan låtarna. Det var både lite irriterande och lite trevligt avslappnat. Jag skullen nog också sätta en fyra.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/04/26 :  12:43:34  Show Profile Send matså a Private Message
Men det märks på hans skivor att hans röst inte var så superb, som den var på Lamb LIes down tiden. Men den är knappast dålig nu heller.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Peta
Member

68 Posts

Posted - 2003/04/26 :  15:17:52  Show Profile Send Peta a Private Message
Av beskrivningen i DN låter det som en blandning av Spinal Tap och nycirkus *rys*. På en glidande skala mellan Johnny Rotten och en mimare i svarta trikåer tror jag Gabriel är lite för nära mimaren för att vara riktigt i mitt intresse. Men smaken är olika. Frågan är om man kan se "This is Spinal Tap" och fatta det roliga om man gillar shower som Gabriel på riktigt?
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/04/27 :  12:14:04  Show Profile Send Magnuz a Private Message
"På en glidande skala mellan Johnny Rotten och en mimare i svarta trikåer"

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000