HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny CD+förstärkare? Rega?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

knabsol
Member

164 Posts

Posted - 2003/04/25 :  09:21:32  Show Profile Send knabsol a Private Message
Jag antar att de flesta av er fått höra denna fråga ett större antal gånger men jag har försökt läsa alla tips och råd inom detta jag kunnat hitta här, men ligger fortfarande sömnlös på nätterna . Det är nu så att jag skall köpa en ny CD-spelare och en ny förstärkare, har läst hundratals recensioner om minst lika många spelare, hart vart runt lite i butikerna och lyssnat och det som intresserar mig mest är Regas ”Brio” och ”Planet 2000”. Har någon av er några erfarenheter av dessa? några andra apparater jag bör kika på? Är det kanske lite ”overkill” med en cd för runt 6000 till en stärkare för 4000? Skulle det vara värt att lägga lite mer så man kommer upp från Brio till en Mira? Eller bör jag helt förkasta dessa enligt era egna erfarenheter? Jag gillade ljudet och det är väl det som borde betyda nått kanske, men jag kanske blev förblindad av designen på dessa apparater?! Har inte hittat så värst många här som har skrivit något om dessa spelare eller Rega överhuvudtaget, så jag kanske är helt ute och cyklar. Högtalarna är ett par Monitor Audio Bronze 3 samt ett par ProAc-kloner som strax är färdiga.

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/04/25 :  09:41:34  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Rega är mycket trevliga och prisvärda. Passar dina högtalare rätt bra också.

Det är inget overkill alls att ha en dyrare cdspelare än förstärkare.
Beror mycket på matchning, rum, krav på effekt mm.

Köp Regorna och sov gott sedan

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2003/04/25 :  10:09:42  Show Profile Send bliss a Private Message
köp miran istället för brio. det skiljer inte mycket i pris.//bliss

Edit: jo det skiljer ju väldigt mycket...miran är ju dubbelt så dyr...jag måste ha fått tillfälligt hjärnsläpp...sorry 'bout that.

Oh by the way, which one's Pink?

Edited by - bliss on 2003/04/25 10:53:32
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2003/04/25 :  10:45:16  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Har lyssnat på Brion, den låter mycket bra. En trevlig liten stärkare helt enkelt. Finns på www.peaudio.com för 3600kr i silver. Titta under erbjudanden.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000