HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Gainclone-kretsar.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2003/04/24 :  22:35:20  Show Profile Send iffe a Private Message
Försökte få tag på "free samples" från National Semiconductors, men de godtog inte min ansökan. Illa. Hur ska man egentligen bära sig åt för att få tag på den eftertraktade LM3875? Verkar ju vara flera gainclone-byggare här, hur har ni gjort?

Petter
Member

129 Posts

Posted - 2003/04/24 :  22:48:58  Show Profile  Visit Petter's Homepage Send Petter a Private Message
eftertraktade...:)
RS-components säljer ju den för futtiga 70:-/st ca....

/Petter Lind

"Friskt lödat, hälften brunnet."
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/04/24 :  22:59:03  Show Profile Send n/a a Private Message
Ett tips till er som vill snylta på National är att använda er av mailadressen som ni får av eran internetleverantör, hitta på ett företagsnamn, svara på frågorna om National skickar ut det.


Sedan om detta är sjyst eller inte att göra är upp till var och en...
Go to Top of Page

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2003/04/24 :  23:11:24  Show Profile Send iffe a Private Message
Jo, de är ju så gott som gratis men har inte hittat dem i Sverige någonstans. Försökte snylta genom att kalla mig desigingenjör på nåt blaha-företag (vilket milt sagt är en överdrift), men den gubben gick inte .
Go to Top of Page

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2003/04/25 :  00:19:59  Show Profile Send iffe a Private Message
RS-components säljer ju tydligen bara till företag också.
Go to Top of Page

Lash
Member

814 Posts

Posted - 2003/04/25 :  02:38:56  Show Profile Send Lash a Private Message
Det verkar som en hel del svenska företagare är intreserad av just den kretsen nu, undrar vad gubbarna på national tänker när det har kommit in ett gäng free saples beställningar dem senaste dygnen.
Go to Top of Page

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2003/04/27 :  06:15:18  Show Profile Send iffe a Private Message
Ingen annan som vet var man kan få tag på LM3875 i Sverige? Det är väl en hel bunt som har byggt gainclones i det här forumet, alla kan väl inte ha fått Free Samples eller?
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/04/27 :  11:12:35  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag sitter på ett tiotal, men dem släpper jag inte
Har du kollat hos www.farnell.com?
Go to Top of Page

rikkitikkitavi
Member

653 Posts

Posted - 2003/04/27 :  11:36:17  Show Profile Send rikkitikkitavi a Private Message
säljer farnell till privatpersoner?

/rickards

I m only in it for the DIY
Go to Top of Page

Petter
Member

129 Posts

Posted - 2003/04/27 :  11:45:44  Show Profile  Visit Petter's Homepage Send Petter a Private Message
Tänk om man skulle inmportera LM3875...
Är det många som är intresserade...?...

/Petter Lind

"Friskt lödat, hälften brunnet."
Go to Top of Page

Jesper_Nilsson
Member

494 Posts

Posted - 2003/04/27 :  12:00:41  Show Profile Send Jesper_Nilsson a Private Message
Om tillräckligt stort intresse finns kan jag nog fixa det.
/Jesper
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/04/27 :  12:26:08  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
jag kanske är intresserad av några, har ett stort antal lm3886 om nån behöver det.

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2003/04/27 :  14:12:35  Show Profile Send iffe a Private Message
Verkar ju finnas ett intresse, så jag tror inte det är alltför svårt att bli av med. LM3886 finns ju på ELFA, men enligt vad som sägs på andra sidor så blir det bättre ljud med 3875. Jag kan nog köpa på mig fler än de två jag behöver (men inte hur många som helst) om någon vill försäkra sig om att de går åt.
Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2003/04/27 :  15:20:20  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Jag skulle vilja ha en drös (ett tiotal) om det blir gruppköp. Tänkte ha Gainclones i sommarstugan.

/Erik
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/04/27 :  16:09:47  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Snygga integrerade Gainklones.

http://thomasb.freewebspace.com

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2003/04/27 :  17:22:53  Show Profile Send iffe a Private Message
Peter Daniel kan sin sak (mannen som byggt de gainclones som StefanB refererade till). Jag funderar på om man skulle försöka sig på att fräsa ett chassi i aluminium, men jag misstänker att det är svårt att få det riktigt snyggt. Å andra sidan ser jag inte så många alternativ, ELFA:s lådor är ju inte de snyggaste heller.
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/04/27 :  17:34:32  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
För den late.


läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/04/27 :  17:49:45  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
det är inte så konstigt att peter kan sina saker, han är flygplanstekniker :)

integrerade? det där är väl rena slutsteg?(jag kanske har missupfattat begreppet)

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/04/27 :  20:56:18  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag är också flygtekniker, men inte kan jag göra sådana grejer

Förresten, vet någon hur mkt Peter Daniel tar för en klon? Såg en begagnad klon(samma som Stefans bild ovan) gjord av Daniel säljas för 10000:-.

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=3955

Go to Top of Page

thomas.borgstrom
Starting Member

7 Posts

Posted - 2003/04/27 :  21:28:34  Show Profile Send thomas.borgstrom a Private Message
Hej. Det är jag som säljer mina båda inverterade 60W Gainclones som syns på bilden. Dom är handbyggda personligen av Peter Daniel från Kanada. Han tar ?1.500 för dem i Ontario, och då tillkommer frakt. Dom driver mina 87dB Hales System Two Signature utan problem. Ljudet är mycket detaljerat. Dom finns för provlyssning på Ekerö utanför Stockholm. Jag skickar annars mot postförskott för dom som vill köpa direkt. Jag har två stycken.

mvh/Thomas Borgström
Go to Top of Page

thomas.borgstrom
Starting Member

7 Posts

Posted - 2003/04/27 :  21:30:28  Show Profile Send thomas.borgstrom a Private Message
Priset som Peter Daniel tar ska vara 1.500 EURO.
Go to Top of Page

thomas.borgstrom
Starting Member

7 Posts

Posted - 2003/04/27 :  21:35:17  Show Profile Send thomas.borgstrom a Private Message
Och priset jag tar är alltså SEK 10.000.
Go to Top of Page

no_85
Fast i bioträsket men vi gillar honom ändå

824 Posts

Posted - 2003/04/27 :  21:39:44  Show Profile Send no_85 a Private Message
Jag har mailat lite med "epkpeng" här på forumet som har företaget "Engelholm Audio", han sa att om ni samlar ihop ett par stycken som vill ha LM3875 så kan ni troligen köpa genom honom.

Själv har jag varken råd el. tid för att bygga Gainclones för tillfället men snacka ihop er så kan ni maila Pär på info@engelholmaudio.com , om det är intressant.
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/04/27 :  21:46:32  Show Profile Send Nagref a Private Message
Just beställningar av sådana saker kan nog flera på forumet effektuera!

Petter beställde via mig och mitt företag men det är väl annars bra om epkpeng kan fixa det för en rimlig summa.

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

thomas.borgstrom
Starting Member

7 Posts

Posted - 2003/04/27 :  21:51:06  Show Profile Send thomas.borgstrom a Private Message
Min email adress är thomas.borgstrom@telia.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000