HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 sjungande THE GRÄSÄNKLING BLUES...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2002/08/05 :  02:25:44  Show Profile Send ulf a Private Message
..startar man upp anläggningen nu när frugan är borta en vecka. Kan nu spela mina nya Audio Artistry Beethoven högtalare för första gången! Migty Sam Mclaine har ett fantastikt röst och vilket drag det är i bluespianot och saxofonen när jag spelar på LIVE nivå och trummorna, vilken attack!!Jag förstår nu varför Beethoven blev Stereophile Loudspeaker of the year för några år sedan. Bättre ljud har jag aldrig hört. Ändå återstår en del intrimmning.Ännu en skiva spelas: Kari Bremnes "Svarta Björn" En fantastiskt bra skiva både musikaliskt och ljudmässigt.Det känns som Kari sjunger Live bara för mig!
Kommer på att jag inte har någon Povel Ramel. Skall införskaffas!!
Nu tillbaka till anläggningen nu när mitt hårt prövade slutsteg Ayre V6 (triampar Beethoven) fått vila lite!

Sommarhälsningar från ULF

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/08/05 :  02:29:56  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
kan du inte posta en bild på dem, har nollkoll på vilka det är, men kul att de låter bra!

Easy Come, Easy Go
Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.co
Go to Top of Page

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2002/08/05 :  02:51:43  Show Profile Send ulf a Private Message
Kolla in deras hemsida www.audioartistry.com så får du en bild direkt på första sida. Någon datakunning kan kanske lägga ut den bilden direkt här.

Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2002/08/05 :  02:57:07  Show Profile Send Nagra a Private Message
Högtalarna ser intressanta ut, var fick du tag på dom, i Sverige eller? Hur mycket kostar dessa högtalare då?

enrich life through technolog
Go to Top of Page

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2002/08/05 :  03:13:15  Show Profile Send ulf a Private Message
Blev lite konstigt i mitt första inlägg, precis som jag inte fick spela när min bättre hälft är hemma, Jag menade att nu fick jag för först gången testa högtalarna med att spela riktigt HÖGT. Dvs blåsa -ur-skallen HÖGT vilket är verkligen skönt (förutsatt att det låter bra på de nivårerna).
Jag köpte direkt från en Handlare i USA, men det finns några i Sverige som tar hem dessa högtalare dels Henrik på Välljud i Borås dels Mats Johansson i Umeå som har demat Beethoven för halva Norrland de senaste åren (en verklig entusiast). Högtalarna kostade 25.000 USD när de fick Stereophiles utmärkelse. Nu är de något billigare. Jag har mina gamla högtalare Audio Artistry Dvorak nu till salu (dvs Beethovens lillebror) om någon är intresserad.

Go to Top of Page

Morello
Member

926 Posts

Posted - 2002/08/05 :  03:15:52  Show Profile Send Morello a Private Message
Bild på Ulfs högtalare:



"It was never supposed to be a hit. It was supposed to be a Joe Morello drum solo"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000