HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Ur aftonbladet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2002/08/04 :  23:41:56  Show Profile Send n/a a Private Message
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,190608,00.html

Vilken briljant ide, undrar hur många kronor dom kommer att sänka priset med här i Sverige (och när).

JM
Member

533 Posts

Posted - 2002/08/04 :  23:57:10  Show Profile Send JM a Private Message
Detta verkar ju vara kanon ! Frågan är om vi "dumma svenskar" någonsin kommer att få skåda ngn prissänkning på CD's ?

Mvh/Janne

Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/08/05 :  00:16:21  Show Profile Send mag a Private Message
Att det tog så lång tid för dom att fatta det är en gåta dock....

//Magnu
Go to Top of Page

n/a
deleted

2 Posts

Posted - 2002/08/05 :  07:59:37  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag har ingen åsikt i frågan alls

Go to Top of Page

anelar
Member

151 Posts

Posted - 2002/08/05 :  10:25:45  Show Profile Send anelar a Private Message
Om det blir ett lyckat försök kanske det sprider sig får vi hoppas. Men det är klart att dom behöver sälja mycket mer skivor om dom skall kunna hålla det priset och prestera vinst. Många skivbolag går väl med förlust (sägs med försiktig ton eftersom jag inte är 100)... ?


//Anders som för närvarande bygger två Aleph 60 monoblock
Go to Top of Page

n/a
deleted

1846 Posts

Posted - 2002/08/05 :  10:46:16  Show Profile Send n/a a Private Message
Allternativet blir annars att sälja färre och färre skivor till ett allt högre pris. Goodwillvinsterna i en radikal prissänkning har potential att ge inkomster på skivor som annars inte skulle sälja över huvud taget. Det är i alla fall vad jag tror. Jag skulle i alla fall köpa fler skivor med dom här priserna.
Farhågan är nog annars att JM får rätt.

Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2002/08/07 :  22:55:08  Show Profile Send Gebex a Private Message
Om de skivor jag är intresserad av att köpa så skule jag antagligen köpa minst 50% mer skivor och investera i ett nytt CD-ställ.

P.S.
Är det någon som har ett exemplar av IKEAs gröna förvaringsskåp med glasdörr som man hänger på väggen som man kan använda till CD-skivor så köper jag det gärna..
D.S.

Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/08/10 :  14:26:15  Show Profile Send yalpa a Private Message
Grejjen är att alla har några speciella utgifter/månad. Om en cd kostar 189pix då skiter jag i att köpa, lika bra att bränna då, jag kan ändå aldrig få ihop en fin samling när det är så dyrt.

Kostar en cd däremot 99pix då köper jag garanterat minst 3st/månad, då skapar jag en liten post i min budget till skivor eftersom då känns det som att jag kommer nånvart med min investering...det blir alltså en lavinartad effekt...så tänker jag iaf.

samma sak gäller bio, nu laddar jag alltid hem tack vare grymme-bredband, skulle det kosta 50pix, då hade jag säkert gått 2ggr/månad...nu har jag inte varit på bio på 1,5år !

Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/08/10 :  15:27:13  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Äntligen. Konstigt att detta skulle vara så svårt att förstå. Skivförsäljningen kommer nog öka mer än vad som äts upp av det lägre priset, sett ur vinst-synvinkel. Är ju ingen ekonom men det verkar troligt med prissättningens hindrande av skivförsäljning.

John

Go to Top of Page

escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts

Posted - 2002/08/10 :  16:39:39  Show Profile Send escape a Private Message
Jag är på samma linje som dig yalpa, har inte köpt en skiva lokalt på säkert ett år. I princip alla nya skivor beställs från ginza. 100-150:- känns helt ok för en bra skiva. För att inte tala om dvd, det svider att betala minst 230:- för en film. Då väntar jag hellre till cdon har en av sina regelbundna "reor". Just nu t ex- alla Bruce Lee-filmer för 129:- Klart köpläge

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000