HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vem säljer Dali?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Elise
Member

73 Posts

Posted - 2003/04/22 :  10:49:03  Show Profile Send Elise a Private Message
Är det bara Hifiklubben? FInns det någon annan som säljer på nätet alt i Stockholmsområdet?

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/04/22 :  11:00:09  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Om jag inte har helt fel för mej, så har väl HiFi-Klubben monopol på Dali!
Go to Top of Page

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2003/04/22 :  17:17:56  Show Profile Send rowa a Private Message
Jo, Dali är hifiklubbens egna märke.

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

Go to Top of Page

tombee
Member

65 Posts

Posted - 2003/04/22 :  21:57:44  Show Profile  Visit tombee's Homepage Send tombee a Private Message
Är dali "bra" högtalare?
Hurdant ljud är det?

Jag tycker iaf om deras utseende.
Är HK 670 och Dali en bra kombination? Någon som direkt ryggar tillbaka och tänkte "alldeles för ljust, burkigt eller dylikt" ?

Nu lär jag få en massa som säger "lyssna själv, bara du som kan avgöra" men nu är det så att jag inte har någon möjlighet att göra det eftersom jag bor i kallaste norrland där utbudet suger enormt.

Web

Edited by - tombee on 2003/04/22 22:02:23
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/04/22 :  23:09:42  Show Profile Send n0p a Private Message
Jag har ett par dali 104, och de låter fin fint tycker jag.

Men vill du bilda dig en uppfattning kan du väl läsa på www.audioreview.com (hoppas jag stavade rätt)

Elise>> Hade du bott i Malmö eller därikring hade de kanske varit värt att kolla upp vad danska hifiklubben tar för dali. Men nu bor du väl för långt bort för att de ska vara ngn idé.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

audiogear
Member

329 Posts

Posted - 2003/04/23 :  14:33:22  Show Profile Send audiogear a Private Message
tombee:

Jag tycker att mina Dali Evidence 470 låter mycket bra för pengarna. De levererar massor med detaljer med rätt kringutrustning och har ett överlag homogent och välkontrollerat ljud. Nackdelarna är en något spretig diskant samt att ljudbilden gärna hade fått vara lite djupare. Man bör också passa sig för att kombinera dom med en ljus förstärkare eftersom grundklangen hos högtalarna lutar lite lätt åt det ljusa men dock varma hållet.

Jag körde själv HK 670 och Dali under något år och tyckte att det fungerade hyfsat men inte mer. Det jag framförallt saknade var lite kropp och fysisk närvaro i ljudet, mest beroende på HK:ns lite ljusa och tunna mellanregisteråtergivning. Nu kör jag Rotel RA-1060 istället, vilket fungerar utmärkt.
Go to Top of Page

Elise
Member

73 Posts

Posted - 2003/04/23 :  16:12:35  Show Profile Send Elise a Private Message
Jag kör Evidence och Denon 1055. De levererar alldeles för lite bas, men med "Loudness" intryckt blir basen istället alldeles för kraftig. Svårt att hitta ett bra läge...
Go to Top of Page

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2003/04/23 :  17:33:38  Show Profile Send Texianen a Private Message
Jag är i färd med att sälja ett par Dali 107 + H/K7225 + Nad 304 om du är intresserad?

Go to Top of Page

audiogear
Member

329 Posts

Posted - 2003/04/23 :  17:47:45  Show Profile Send audiogear a Private Message
Elise:

Jag upplever inte Evidence som basfattig. Däremot mår dom bra av en kraftfull förstärkare trots den relativt höga känsligheten och gynnsamma impedanskruvan. Jag har t.ex. testat att driva dom med en Arcam alpha one och då försvann i princip basen.
Go to Top of Page

bassman
Member

402 Posts

Posted - 2003/04/23 :  18:22:46  Show Profile Send bassman a Private Message
Jag lyssnade på Evidence 470 genom min Marantz PM66KI på HiFi-klubben och tyckte det lät väldigt bra, kraftfullt och detaljerat och bas saknades inte alls, och då får man ta med i beräkningen att PM66KI:n är lite lätt i basområdet.

Det låter bättre med helrör på bänken

Edited by - bassman on 2003/04/23 18:30:54
Go to Top of Page

MacDaxy
Member

250 Posts

Posted - 2003/04/23 :  19:04:02  Show Profile Send MacDaxy a Private Message
quote:
Jag kör Evidence och Denon 1055. De levererar alldeles för lite bas, men med "Loudness" intryckt blir basen istället alldeles för kraftig. Svårt att hitta ett bra läge...


Jag har lyssnat på Evidence och Denon PMA-1055 på Hifi-klubben och jag vart förvånad över hur tunt det lät, för hemma hos mig driver den förstärkaren mina Audivector på ett allt annat än basfattigt ljud. Är mycket nöjd.

Allt som skrivs på internet är sant.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000