HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Naim Nait 5
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/04/21 :  15:18:10  Show Profile Send Aton a Private Message
I min jakt på en varmare förstärkare har jag börjat fundera om Naim Nait 5 kan vara något. Vad har den för karaktär, ni som har lyssnat. Värme eller kyla, fylligt eller tunt ljud, diskantkaraktär? Det är sånt jag är särskilt intresserad av.
Om jag köper en Nait 5 så skall den kombineras med CD av annat märke, någon Naim forever tror jag inte jag blir Jag har läst att de har egna din-kontakter för signalkablar. Innebär det att man måste köpa Naims egna adapterkablar eller finns det alternativ? Och har de egna högtalarkontakter också?

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2003/04/21 :  15:31:56  Show Profile Send Sudden a Private Message
Naim låter naim. Så är det bara, lyssna så förstår du.
Dem har bara din kablage, men tillhandahåller inga adaptrar. Däremot så gör andra märken det. Dem har även egna högtalarkablar.
Men om du inte vill ha både cd och förstärkare så skulle jag rekomendera en kombination som slår det mesta.
Roksan Caspian förstärkare och Naim Nait 5 cd´n
Låter mkt bra, lyssna!

Lycka till / John
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/04/21 :  15:48:45  Show Profile Send Aton a Private Message
Låter skumt om de har ett helt eget sound Men är det nån värme i det ljudet då?
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/04/21 :  16:42:51  Show Profile Send Jadde a Private Message
Naim är väl inte kända för att låta varmt, snare lite kallt. Fast jag vet inte.
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/04/21 :  16:56:17  Show Profile Send Snutten a Private Message
HAr lyssnat på Nait 5, den ska helst kombineras med lättdrivna högtalare. En bra förstärkare för pengarna helt klart men som sagt ger lite effekt så inga tröga högtalare. Sen gillar jag designen skarpt, när jag hade den hemma för provlyssning blev jag helt klart förtjust. Ljudet är absolut inte kallt men tyckte att ibland märktes den relativt låga effekten. Har du lättdrivna högtalare är den säkert ett mkt bra val.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000