Author |
Topic |
|
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2003/04/21 : 15:18:10
|
I min jakt på en varmare förstärkare har jag börjat fundera om Naim Nait 5 kan vara något. Vad har den för karaktär, ni som har lyssnat. Värme eller kyla, fylligt eller tunt ljud, diskantkaraktär? Det är sånt jag är särskilt intresserad av. Om jag köper en Nait 5 så skall den kombineras med CD av annat märke, någon Naim forever tror jag inte jag blir Jag har läst att de har egna din-kontakter för signalkablar. Innebär det att man måste köpa Naims egna adapterkablar eller finns det alternativ? Och har de egna högtalarkontakter också? |
|
Sudden
Member
475 Posts |
Posted - 2003/04/21 : 15:31:56
|
Naim låter naim. Så är det bara, lyssna så förstår du. Dem har bara din kablage, men tillhandahåller inga adaptrar. Däremot så gör andra märken det. Dem har även egna högtalarkablar. Men om du inte vill ha både cd och förstärkare så skulle jag rekomendera en kombination som slår det mesta. Roksan Caspian förstärkare och Naim Nait 5 cd´n Låter mkt bra, lyssna!
Lycka till / John |
|
|
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2003/04/21 : 15:48:45
|
Låter skumt om de har ett helt eget sound Men är det nån värme i det ljudet då? |
|
|
Jadde
Member
1166 Posts |
Posted - 2003/04/21 : 16:42:51
|
Naim är väl inte kända för att låta varmt, snare lite kallt. Fast jag vet inte. |
|
|
Snutten
200.000-klubben
3452 Posts |
Posted - 2003/04/21 : 16:56:17
|
HAr lyssnat på Nait 5, den ska helst kombineras med lättdrivna högtalare. En bra förstärkare för pengarna helt klart men som sagt ger lite effekt så inga tröga högtalare. Sen gillar jag designen skarpt, när jag hade den hemma för provlyssning blev jag helt klart förtjust. Ljudet är absolut inte kallt men tyckte att ibland märktes den relativt låga effekten. Har du lättdrivna högtalare är den säkert ett mkt bra val. |
|
|
|
Topic |
|