HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Another one bites the rörträsk!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2003/04/19 :  13:02:13  Show Profile Send Tomas a Private Message
Nu i veckan fick jag hem ett par jättesmå, billiga Mission 752 med ett litet baselement och en metalldiskant. Jättesnygga i rosewood och lagom storlek tänkte jag, till mitt sovrum. Mest på nyfikenhet och på skoj köpte jag hem en Artsound/Antique Soundlab integrerad rörförstärkare, vilken jag lyckades få till ett så bra pris att jag inte kunde motstå den. Efter ett smärre problem var min sovrumsstereo installerad. La mej till ro i sängen och igång med Björn Afzelius. Då detta projekt är nystartat så spelar jag med en pioneer cd-brännare och med okända högtalarkablar från min barndom och att förstärkaren var spritt, språngande ny så tänkte jag att de stackars högtalarna inte hade en chans. Men ack vad jag bedrog mej, vilket riv, närvaro, dynamik och en massa andra bra saker . Ett gäng skivor senare började jag nästan gråta. I vardags-rummet har jag en tio ggr dyrare anläggning som faktiskt inte har den lilla extra spelglädjen(lite perspektiv får man ju ha med tanke på prisskillnaden) som denna lilla rörhäck ger mej.(Skulle välja den stora stereon i alla väder och parametrar) Men med min kommande Cayin-cd och blivande högtalarkablar med inspelad förstärkare kan det bli farligt med vissa skivor i alla fall(mest "akustisk" musik). Byter jag då högtalare till något kul så blir jag nog liggandes ett tag, om inte tjejen beslgtar sovrummet. Hon har redan börjat fastna på den. Hur som helst är det riktigt kul att upptäcka ett nytt område och kanske blir jag lika nöjd med båda i slutänden, kan ju alltid försöka.

Glad påsk Tomas

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317

Robis
Member

552 Posts

Posted - 2003/04/19 :  13:39:26  Show Profile Send Robis a Private Message

Varmt välkommen in i den varma gemenskapen!
Go to Top of Page

Carl-M
Member

432 Posts

Posted - 2003/04/19 :  19:52:01  Show Profile Send Carl-M a Private Message
Vad gjorde man utan rör?
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2003/04/19 :  21:33:17  Show Profile Send Zombie a Private Message
utan rör? kan man inte förstärka med reläer också?
mvh

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000