HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Hur fungerar hörlursförstärkare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Joel
Member

104 Posts

Posted - 2003/04/17 :  12:08:12  Show Profile Send Joel a Private Message
Posted - 2003/04/17 : 11:39:35
--------------------------------------------------------------------------------

Hej,

Jag har ett par trådlösa surroundhörlurar från Philips och när jag skall koppla in dessa i min receiver (Pio 2011) får jag göra detta på receiverns front.

I det senaste numret av HiFi & Musik läste jag om deras test av hörlursförstärkare och undrar hur dessa kopplas in i receivern. Ansluter man dem på baksidan eller är det fortfarande framsidan som gäller? Det hade varit trevligt att alltid kunna ha lurarna inkopplade och bara kunna ändra på receivern, samt givetivis få det ljudlyft testerna utlovar.

Den förstärkare jag tänker på är Musical Fidelitys X-Can. Är det någon med erfarenhet som kan ge lite tips?

Mvh
Joel

http://www.minhembio.com/Joel/marknad

Edited by - Bernt Jansson on 2004/11/27 06:05:04

dj.allan
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/04/17 :  12:29:44  Show Profile Send dj.allan a Private Message
En hörlursförstärkare är såvitt jag förstod enklast att koppla via tape ut på förstärkaren.

Om man tittar på baksidan så finns det en line in och en ut så att man kan koppla förbi om det behövs.

Min signatur
Go to Top of Page

desoto
Member

152 Posts

Posted - 2003/04/17 :  12:42:02  Show Profile Send desoto a Private Message
Med trådlösa lurar är det oftast sändare/mottagare och förstärkare i luren som är flaskhalsen.
Eftersom inte en eventuell separat hörlursförstärkare matar dessa hörlurselement direkt är vinsten sannolikt liten av att använda en separat hörlursförstärkare.


/Daniel

'hellre än bra!'
Go to Top of Page

Joel
Member

104 Posts

Posted - 2003/04/17 :  12:48:46  Show Profile Send Joel a Private Message
Tack för info. Motiverar förstärkaren i sig sitt pris? Tycker att 3000 bara för att slippa koppla in lurarna på framsidan är närapå dumdristigt dyrt.

EDIT: Läste desotos inlägg efter att jag skrivit svaret. Ok, då verkar det ju vara kört.

Mvh
Joel

http://www.minhembio.com/Joel/marknad

Edited by - Joel on 2003/04/17 12:50:11
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000