HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Vår och sommarmusik!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Deamonbreed
Member

210 Posts

Posted - 2003/04/16 :  19:13:07  Show Profile Send Deamonbreed a Private Message
Nu när det börjar gå mot varmare och ljusare tider och damerna har allt mindre kläder på sig så får man ju lite mer energi. Utan att riktigt veta varför så ändrar årstiden min musiksmak. Nu blir det inte en massa mörk goth och black metal. Däremot åker de gamla 80-tals tyska hårdrocksplattorna fram tillsammans med Maiden och Helloween, lite energisk döds också givetvis. Och sist men inte minst Ulf Lundells rockiga klassiker. Idag har Accepts liveplatta snurrat på bra, jag säger bara; liveversionen av Princess of the dawn är grym! Nä, nu har jag inte tid mer, nu ska Saxon och dess formidabla låt Princess of the night spelas på bra volym!

Lev väl, lev ont!

Visst fasen, glömde ju Bruce Springsteen, No surrender rockar bra....

Edited by - Deamonbreed on 2003/04/16 19:14:39

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2003/04/17 :  12:02:35  Show Profile Send Gabe a Private Message
Själv kör jag alltid Beach Boys och Bob Marley.... nördigt men sant!
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2003/04/17 :  12:13:45  Show Profile Send lindvall a Private Message
Lättflyktig modern bossanova funkar alltid på sommaren och allra bäst funkar Bebel Gilberto - Tanto Tempo. För lata dagar då solen skiner och livet leker.

Go to Top of Page

Jogus
Member

79 Posts

Posted - 2003/04/17 :  12:19:09  Show Profile  Visit Jogus's Homepage Send Jogus a Private Message
Håller me Lindvall!
Lite Bossa är aldrig fel.

Johan

Lefflers arbetare
www.lefflers.se
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/04/17 :  13:03:07  Show Profile Send svejk a Private Message
Den första varma vårdagen spelar jag Mr Tamburine Man med Byrds och är så jävla lycklig. En vårtradition på sitt 25 år.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

luminox
Member

171 Posts

Posted - 2003/04/17 :  21:43:18  Show Profile Send luminox a Private Message
Svejk, ditt musikval måste vara det vettigaste som någonsin skrivits på detta forum håll på traditionen. Även låt nr 2 och 7 på den skivan är riktiga vår och sommarlåtar.
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/04/17 :  22:08:46  Show Profile Send n/a a Private Message
Judas Priest åker alltid fram under våren!
Go to Top of Page

Peta
Member

68 Posts

Posted - 2003/04/21 :  16:50:46  Show Profile Send Peta a Private Message
Nostalgi och tradition passar i musikvalet för våren. En vacker tidig vårdag passar det mig att spela Psychocandy med Jesus & Mary Chain. Vad bra den är!
Sen när man blivit lite mer van vid att det är vår ute och man inte är så euforisk längre så kan man tagga ner lite och stuffa till tidig Bob Marley såsom Lick Samba, Trenchtown Rock, Craven Choke Puppy...
Go to Top of Page

Otto
Member

279 Posts

Posted - 2003/04/21 :  18:37:21  Show Profile Send Otto a Private Message
Va, e' du redan trött på Poisonblack ?
Lättklädda fruntimmer, då e' de' läge för Brolle Jr.

/ Otto
Go to Top of Page

Deamonbreed
Member

210 Posts

Posted - 2003/04/21 :  18:57:29  Show Profile Send Deamonbreed a Private Message
quote:
Va, e' du redan trött på Poisonblack ?
Lättklädda fruntimmer, då e' de' läge för Brolle Jr.

/ Otto




Nejdå, den snurrar på och kommer att göra ett tag till!
En sak har jag dock inte fattat än; har "Brolle Jr" något riktigt namn

Hittade förresten mina Asia-vinyler idag, de funkar än

Lättklädda damer är förresten ett ypperligt vårtecken, ju varmare det blir, ju sämre mår man Många damer vill jag ha

Edited by - Deamonbreed on 2003/04/21 18:59:10
Go to Top of Page

widen76
Member

221 Posts

Posted - 2003/04/21 :  21:19:13  Show Profile Send widen76 a Private Message
Deamonbreed: "Idag har Accepts liveplatta snurrat på bra, jag säger bara; liveversionen av Princess of the dawn är grym!"

Ja, du menar från "staying A Life"? Lyssnade också på den nyss, den är bara så underbar! Metal heart är också suverän, vilket tunggung!

Nej, nu ska jag lyssna Saxon's Killing Ground. Nu är det vår igen!

Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link
Go to Top of Page

Otto
Member

279 Posts

Posted - 2003/04/21 :  21:24:33  Show Profile Send Otto a Private Message
Har Poisonblack ngt riktigt namn Brolle Jr. slår ju t.o.m
på andra sidan det stora havet.HAN är en POPULÄRARTIST han.

Just nu klingar Judas Priest "Screaming for vengeance" en platta
som helt klart håller måttet.

Men: Ju varmare, ju lättkläddare, så för min del får det gärna
bli riktigt hett.
Go to Top of Page

Deamonbreed
Member

210 Posts

Posted - 2003/04/21 :  22:24:41  Show Profile Send Deamonbreed a Private Message
quote:
Ja, du menar från "staying A Life"? Lyssnade också på den nyss, den är bara så underbar! Metal heart är också suverän, vilket tunggung!


Nix, dubbel-cd:n "All areas-World wide". Hoppas jag får råd att köpa en DVD-spelare denna månaden så jag bl a kan köpa Accept DVD:n...

*Deamonbreed drömmer tillbaka ett antal år då Udo spelade på KB i Malmö, mumma.....*

Dessvärre är Killing Ground kass, men bonus cd:n är kanon

*Än en gång drömmer undertecknad, fast om Saxon på Wacken 2001, järnfågel och allt....*

Edited by - Deamonbreed on 2003/04/21 22:27:34
Go to Top of Page

widen76
Member

221 Posts

Posted - 2003/04/27 :  17:04:56  Show Profile Send widen76 a Private Message
Ok, "All areas-World wide" är asgrym den också, dock saknar jag dubbla gitarrer, men en bra live-skiva ändå.

Accept-DVDn är bra, mycket från "Staying A Life" men även nyare från 90-talet, ett givet köp!

Jag har inte lyssnat så mycket på Saxons tidigare material så konstigt nog blev "Killing Ground" inkörsporten, otroligt men sant!

Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link
Go to Top of Page

obi
Member

87 Posts

Posted - 2003/04/29 :  21:43:06  Show Profile Send obi a Private Message
D'angelos Voodoo gillar jag i sommarvärmen (när den nu kommer :) )
Go to Top of Page

Melker
Member

448 Posts

Posted - 2003/04/30 :  00:53:54  Show Profile Send Melker a Private Message
Jag tycker att Summertime med Will Smith och DJ Jazzy Jeff är en tung sommarlåt. När man hör den på radio så är det vår:-) Detta är inte riktigt min musikstil men det kan inte hjälpas, den låten bara är sommar....

Tycker att ett bra beach/summercruise blandband/cd SKA inledas med Summertime. I med CD:n i bilen, ner med rutorna, öppna takluckan, lyssna på V8:an och dra upp volymen på stereon och glid iväg till Tylösand......helgjutet!!!

Melker

Halmstad
Go to Top of Page

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2003/04/30 :  12:16:29  Show Profile Send Soulman a Private Message
Fet g-funk hör väl definitivt sommaren till?! Dr Dres "The Cronic" fungerar alltid lika bra på sommaren...

/Stefan

-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things --
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000