HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 sennheiser lurar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sulan
Member

158 Posts

Posted - 2003/04/14 :  13:45:25  Show Profile Send sulan a Private Message

har fått problem med mina portabla sennheiserlurar... modellen är
HD 510 tror jag... problemet är att kabeln till luren är av utbytbar typ och har nu börjat glappa i fästet in i luren... öppnade och kollade och såg att hela hylsan för pluggen är innsluten i plast.. (går ej att få upp) så vad göra... ska man klippa av sladden och löda fast ändarna eller typ men någon sockerbit eller.... det är piss irriterande med glapp. vill gärna lösa det nu då jag har en 20 timmars flygresa framför mig...

hjääälp

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2003/06/03 :  17:32:41  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Sennheisers kablar och i synnerhet kontakt glappar, ack ja. Jag brukar jucka lite så är det bra ett tag. Jag har ett par HD545 som annars har ett bra ljud med tnake på priset som jag prutade till mig.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/06/03 :  20:26:32  Show Profile Send celef a Private Message
de brukar jo sälja schyssta lurar för en 20 spänn på flyget, varför laga?? ;)

sound pollution
Go to Top of Page

Stenback
Member

102 Posts

Posted - 2003/06/04 :  07:51:27  Show Profile Send Stenback a Private Message
Man får ändå inte ha med sig medhavda lurar om man ska lyssna på den högkvalitativa ljudanläggningen som brukar finnas ombord ;-). Det förstör deras system enligt dem. Har dom några speciallurar som är mer lättdriva eller är det som jag alltid misstänkt ren bullshit?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000