Author |
Topic |
|
poman
Member
902 Posts |
Posted - 2003/04/11 : 21:38:58
|
Tjena!
Vad tycker ni om denna grupp som hade en del hits på åttiotalet? Då med "Shake it up", "Candy-o" med flera.
/PO
|
|
belle
Member
244 Posts |
Posted - 2003/04/11 : 22:24:09
|
Kul, nostalgi. De låtar som jag/vi lyssnade på var mestadels "Drive" skall leta i mina 12:are för att se om det finns fler "pärlor"
Spelas nu : Yello "Motion pictures" |
-Må man säga vad man vill om ett syndigt leverne -men det är allmänbildande.........
|
|
|
divander
Member
1905 Posts |
Posted - 2003/04/11 : 22:55:35
|
The Cars är skitbra. Den första "The Cars" och den sista "Heartbeat city" är nog de bästa skivorna. Sångaren Ric Ocasek har ju även gjort en del egna skovor. Även dom är rätt bra. |
Oops! I did it again |
|
|
markku
Vänta, jag har en mätning på det här...
934 Posts |
Posted - 2003/04/11 : 23:50:47
|
Jag gillade The Cars väldig mycket, har alla LPer utom "Shake It Up", samt mitt livs första köpvideo, The Cars: Heartbeat City". Jag måste ha den helt enkelt efter att fick veta, att självaste Andy Warhall hadde regisserad videon "Hello Again".
Efter att jag hittade Pomans fråga, så måste jag ta fram denna videon och titta gennom. Har någon sett denna, ev har den också?
Liten bit av personlig hifi-historia har anknytning till The Cars: Det var i Oslo i 1983, då jag hadde gått över från mono till stereo och hadde NAD 3020 samt Stax Lambda, men inga högtalare eftersom jag bodde i kollektiv då. Min vänn lånade mig "No Name" högtalare, vars ljud var rätt dåligt, men dom passade utmärkt till sound av "Panorama", som jag lyssnade om och om och om och om igjen. Snacka om att få kicks
Divander,
Du har glömmt "Door to Door", som kom ut i -87, tre år efter "Heartbeat City".
Vad jag gillade mest, är låtar som "Good times roll", "Touch and go", "Don't tell me no", "You wear those eyes", "Drive" samt "Fine line" och "Everything you say" från gruppans sista album. |
mvh Markku I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
|
|
|
poman
Member
902 Posts |
Posted - 2003/04/12 : 11:06:15
|
Håller med dej markku det finns många goa låtar som denna grupp har gjort, är det någon som vet hur många skivor dom har släppt
|
|
|
markku
934 Posts |
Posted - 2003/04/12 : 11:19:48
|
Poman,
Känner du den utmärkta sajten, www.allmusic.com? Upplysningarna där är inte alltid kompleta, men stämmer väl med The Cars: sex studioalbum gav dom ut.
The Cars (1978) Candy-O (1979) Panorama (1980) Shake It Up (1981) Heartbeat City (1984) Door to Door (1987)
Flera samlingsskivor finns även..., kolla allmusic! Givetvis kan skivbolaget till The Cars, Elektra, bekräfta detta:
www.elektra.com/elektra/thecars/discography.jhtml
|
mvh Markku I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
|
Edited by - markku on 2003/04/12 11:25:21 |
|
|
poman
Member
902 Posts |
Posted - 2003/04/12 : 15:04:23
|
Man tackar markku i så fall har jag nog alla deras skivor, när jag fick upp ögonen för The Cars var med deras låt "My Best Friend's Girl" sen blev dom ett av mina favorit band på åttiotalet och dom håller än tycker jag.
m.v.h/PO
|
|
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....
1683 Posts |
Posted - 2003/04/15 : 14:14:34
|
Var det Cars som gjorde låten "You might think", där sångaren var en fluga i den animerade videon? |
|
|
markku
934 Posts |
Posted - 2003/04/15 : 16:03:41
|
Lindvall,
Joda, det stämmer, "You might think" är den sista av åtta låtar på "Heartbeat City" videon. Den var regisserad av Charlex och Jeff Stein. Andra låtar på videon är "Hello Again", "Magic", "Drive", "Panorama", "Heartbeat City", "Shake It Up", "Why Can't I Have You", och till slutt "Making of 'Hello Again'".
Warner Home Video PEV 34024 |
|
|
|
akktustakki
MJW Musik hemma
1098 Posts |
Posted - 2003/04/17 : 20:42:27
|
Kan inte mer än instämma i hyllningskören. Själv har jag intet kvar av vinylen då jag under några tajta år på det glada åttiotalet försörjde mig som DJ. Say no more.
Däremot har jag en sorglig "best of" CD som musikaliskt är mycket njutbar men vad fan är det jämfört med alla goa vinylplattor, numera saliga i åminne. De gick i graven insmetade i jordnötter och Gin och Tonic, samt ett ton smutsiga fingeravtryck. |
nu schlappnaru av... DIY. Monacor
|
|
|
SZR
Guran!
1515 Posts |
Posted - 2003/04/18 : 00:46:22
|
Hittade en av Rick´s soloplattor på vinyl för 10:- (ny!) i början av året. Låter precis som man minns The Cars. Mmmm.... |
//StefanZ
"..are all these your guitars..?" |
|
|
nalle
Member
686 Posts |
Posted - 2003/04/28 : 08:55:10
|
En rolig detalj är att Cars är ett av de band som Andy Warhol samarbetat med och hjälpt fram. |
Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna? |
|
|
|
Topic |
|