HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 The Cars
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/04/11 :  21:38:58  Show Profile Send poman a Private Message
Tjena!

Vad tycker ni om denna grupp som hade en del hits på åttiotalet?
Då med "Shake it up", "Candy-o" med flera.

/PO

belle
Member

244 Posts

Posted - 2003/04/11 :  22:24:09  Show Profile Send belle a Private Message
Kul, nostalgi. De låtar som jag/vi lyssnade på var mestadels "Drive" skall leta i mina 12:are för att se om det finns fler "pärlor"

Spelas nu : Yello "Motion pictures"

-Må man säga vad man vill om ett syndigt leverne -men det är allmänbildande.........

Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/04/11 :  22:55:35  Show Profile Send divander a Private Message
The Cars är skitbra. Den första "The Cars" och den sista "Heartbeat city" är nog de bästa skivorna. Sångaren Ric Ocasek har ju även gjort en del egna skovor. Även dom är rätt bra.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2003/04/11 :  23:50:47  Show Profile Send markku a Private Message
Jag gillade The Cars väldig mycket, har alla LPer utom "Shake It Up", samt mitt livs första köpvideo, The Cars: Heartbeat City". Jag måste ha den helt enkelt efter att fick veta, att självaste Andy Warhall hadde regisserad videon "Hello Again".

Efter att jag hittade Pomans fråga, så måste jag ta fram denna videon och titta gennom. Har någon sett denna, ev har den också?

Liten bit av personlig hifi-historia har anknytning till The Cars: Det var i Oslo i 1983, då jag hadde gått över från mono till stereo och hadde NAD 3020 samt Stax Lambda, men inga högtalare eftersom jag bodde i kollektiv då. Min vänn lånade mig "No Name" högtalare, vars ljud var rätt dåligt, men dom passade utmärkt till sound av "Panorama", som jag lyssnade om och om och om och om igjen. Snacka om att få kicks

Divander,

Du har glömmt "Door to Door", som kom ut i -87, tre år efter "Heartbeat City".

Vad jag gillade mest, är låtar som "Good times roll", "Touch and go", "Don't tell me no", "You wear those eyes", "Drive" samt "Fine line" och "Everything you say" från gruppans sista album.

mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/04/12 :  11:06:15  Show Profile Send poman a Private Message
Håller med dej markku det finns många goa låtar som denna grupp
har gjort, är det någon som vet hur många skivor dom har släppt
Go to Top of Page

markku

934 Posts

Posted - 2003/04/12 :  11:19:48  Show Profile Send markku a Private Message
Poman,

Känner du den utmärkta sajten, www.allmusic.com? Upplysningarna där är inte alltid kompleta, men stämmer väl med The Cars: sex studioalbum gav dom ut.

The Cars (1978)
Candy-O (1979)
Panorama (1980)
Shake It Up (1981)
Heartbeat City (1984)
Door to Door (1987)

Flera samlingsskivor finns även..., kolla allmusic! Givetvis kan skivbolaget till The Cars, Elektra, bekräfta detta:

www.elektra.com/elektra/thecars/discography.jhtml

mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952

Edited by - markku on 2003/04/12 11:25:21
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/04/12 :  15:04:23  Show Profile Send poman a Private Message
Man tackar markku i så fall har jag nog alla deras skivor, när jag
fick upp ögonen för The Cars var med deras låt "My Best Friend's Girl" sen blev dom ett av mina favorit band på åttiotalet och dom håller än tycker jag.

m.v.h/PO
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2003/04/15 :  14:14:34  Show Profile Send lindvall a Private Message
Var det Cars som gjorde låten "You might think", där sångaren var en fluga i den animerade videon?
Go to Top of Page

markku

934 Posts

Posted - 2003/04/15 :  16:03:41  Show Profile Send markku a Private Message
Lindvall,

Joda, det stämmer, "You might think" är den sista av åtta låtar på "Heartbeat City" videon. Den var regisserad av Charlex och Jeff Stein. Andra låtar på videon är "Hello Again", "Magic", "Drive", "Panorama", "Heartbeat City", "Shake It Up", "Why Can't I Have You", och till slutt "Making of 'Hello Again'".

Warner Home Video PEV 34024

mvh
Markku
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/04/17 :  20:42:27  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Kan inte mer än instämma i hyllningskören.
Själv har jag intet kvar av vinylen då jag under några tajta år på det glada åttiotalet försörjde mig som DJ.
Say no more.

Däremot har jag en sorglig "best of" CD som musikaliskt är mycket njutbar men vad fan är det jämfört med alla goa vinylplattor, numera saliga i åminne.
De gick i graven insmetade i jordnötter och Gin och Tonic, samt ett ton smutsiga fingeravtryck.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/04/18 :  00:46:22  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Hittade en av Rick´s soloplattor på vinyl för 10:- (ny!) i början av året.
Låter precis som man minns The Cars. Mmmm....

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2003/04/28 :  08:55:10  Show Profile Send nalle a Private Message
En rolig detalj är att Cars är ett av de band som Andy Warhol samarbetat med och hjälpt fram.

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000