HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Radiohead - Hail to the thief
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2003/04/11 :  09:16:12  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Gott folk,

efter att ha lyssnat en del på Radioheads nya så måste jag säga att det låter riktigt bra. Inte lika navelskådande som Kid A, inte lika poppigt som OK Computer.

I och för sig så är det som finns ute på nätet enligt Radiohead själva inte det helt färdiga materialet men huruvida detta bara sägs för att skivan inte är släppt ännu återstår att se. Helt klart är att skivan kommer att bli inköpt illa kvickt.

Gör er själva en tjänst och upptäck något nytt om ni ännu inte fastnat för Radiohead.

/Jonas

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2003/04/11 :  10:21:28  Show Profile Send Gabe a Private Message
Låter spännande. Har du någon webadress?
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2003/04/11 :  11:17:35  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Tycker definitivt att skivan skulle behöva lite mixning. Jag väntar tills skivan kommit till butikerna, laddar hem på nytt för att veta om det är värt att inhandla.

Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39
Go to Top of Page

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2003/04/11 :  11:45:41  Show Profile Send Gabe a Private Message
Kungpingvin, H-mensch: Och jag frågar igen: Var var VAR hittar jag denna spännande musik?
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/04/11 :  11:54:25  Show Profile Send nin a Private Message
Okej, vad man läser på nätet så är dom låtar som är ute inte klara ens!!!! Så skivan kommer låta annorlunda.
Spännande hittar man med hjälp av Direct Connect.
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2003/04/11 :  13:00:46  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Oavsett mixning och annat så får ni väl hålla med om att det känns lovande

Om nu inte låtarna ens är färdiga så är ju detta en väldigt spännande möjlighet att iakta en skapandeprocess av en av dagens stora artister.

Som sagt, ny musik sökes med fördel genom Direct Connect, eller genom till exempel Kazaa.

/Jonas
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2003/04/11 :  13:28:25  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Tog hem med Soulseek.
http://www.slsk.org/

Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39
Go to Top of Page

smockel
Starting Member

24 Posts

Posted - 2003/04/11 :  14:37:37  Show Profile Send smockel a Private Message
Jag är övertygad om att skivan som finns ute är den riktiga versionen. Även om lite mixning inte skulle skada verkar låtarna genomtänkta och i ett färdigt.
Skivan är för övrigt mkt bra, speciellt kommande singeln There There och den sista A wolf at the door...
Go to Top of Page

knabsol
Member

164 Posts

Posted - 2003/05/10 :  12:14:51  Show Profile Send knabsol a Private Message
Ja, den är kanon! Tack som tusan kungpingvin!
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/05/10 :  17:40:13  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
http://www.yttermera.se/pauze/nyheter/radiohead_omojligt_lyssna.html

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/05/10 :  20:15:05  Show Profile Send ekman a Private Message
jag blir mer och mer trött på "yttermera" för varje grej dom skriver
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/05/10 :  20:49:08  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
ekman: Jobbigt att ta ironi?

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/05/10 :  23:45:46  Show Profile Send ekman a Private Message
ironi är mitt adelsmärke men yttermera är tragiskt dåligt killen har ju noll humor och noll fantasi hur svårt är det att slänga ihop ett a4 med överdrifter om valfritt ämne? krävs knappast någon bill hicks för det...
Go to Top of Page

mus
Member

262 Posts

Posted - 2003/05/12 :  08:58:00  Show Profile Send mus a Private Message
Slightly OT:
Hörde att alla biljetterna till Radiohead till sommarens Montreuxfestival såldes inom tre timmar. Det är tydligen rekord så det verkar som om folk tycker om deras nya material.
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/05/12 :  19:57:30  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Radiohead ska ju till Hultsfred, inte illa...

Almost cut my hair
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/05/12 :  21:07:00  Show Profile Send ekman a Private Message
personligen tycker jag det är väldigt illa att dom ska dit...
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/05/13 :  07:49:03  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Varför? Jo, jag tycker också att de valt fel plats i Sverige, Sundsvall hade varit mycket bättre! Men de är ju iaf i Sverige.

Almost cut my hair
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/05/13 :  17:52:33  Show Profile Send ekman a Private Message
tycker det är synd att dom ska åka till en liten festival fylld med 13åringar istället för något som är mer värdigt dom? dom håller ju trots allt en högre klass än bubble och co

såg du dom i Globen förra året? =)
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/05/13 :  18:34:00  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Nej, jag har aldrig sett dem live, något jag grämer mig över. Och jag orkar inte heller trängas med en massa aspackade stenade fjortisar på Hultsfred så jag få helt enkelt förlita mig på att lyssna "live" hemma...

Almost cut my hair
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/05/13 :  18:54:46  Show Profile Send ekman a Private Message
dom är ruskigt bra live kan jag lova speciellt thom när han går lös med sin indiandans till idioteque =) mumma
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000