Author |
Topic |
|
B Peter
Member
635 Posts |
Posted - 2003/04/08 : 10:35:49
|
Jag har köpt en begagnad skivspelare med en Formula V tonarm (alltså inte Formula IV). Motvikten är assymetrisk av samma utseende som finns att köpa för Regas tonarmar.
Är det någon som känner till den här armen? Jag skulle behöva en kopia av manualen eller några enkla tips.
Jag har ställt samma fråga på Audioasylum idag, där fick jag veta att det är en "unipivot". Eeeeh, vad kan det vara för något?
Dessutom ska tydligen den eccentriska motvikten användas för att balansera armen horisontellt?! |
Edited by - B Peter on 2003/04/08 16:39:22 |
|
divander
Member
1905 Posts |
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor
1218 Posts |
Posted - 2003/04/08 : 17:44:09
|
nope inte jag heller... det var första gången jag hört talas om den. unipivot = enpunktslagrad och därmed lite pilligare att ställa in. om du har nån bild eller nåt sånt så posta den, jag är nyfiken.
sayonara |
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music. |
|
|
Pipes
Member
591 Posts |
Posted - 2003/04/08 : 19:42:36
|
B Peter, jag tror att vi (moderatorerna på vinylengine) har en manual någonstans, jag återkommer. |
Moderator på http://www.vinylengine.com/ |
|
|
B Peter
Member
635 Posts |
Posted - 2003/04/08 : 20:01:33
|
Om jag tar en digital bild på den så kan jag skicka den som ett word-dokument till Per och andra intresserade, jag har ingen hemsida att lägga in den på.
Enpunktslagrad, ja det tycks den onekligen vara. Den sladdrar hit och dit så att säga, utom när den "ligger i spåret", då verkar den fungera ganska bra. Däremot så är vinkeln (inte VTA utan den "andra" ) fel, nålen är m.a.o. inte på långa vägar vinkelrätt mot skivan om man ser på pickupen/tonarmen framifrån.
Manualen som Divander länkade till får jag inte fram, man kanske måste vara medlem för att det ska fungera? |
|
|
divander
Member
1905 Posts |
Posted - 2003/04/08 : 21:51:36
|
Ja du måste registrera dig. |
Oops! I did it again |
|
|
|