HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Separata delar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/04/06 :  20:28:50  Show Profile Send marens a Private Message
Hur kommer det sig att det inte är populärare med integrerade CD-recievers eller precievers? Som Linn Classik t.ex. Jag menar är det verkligen svårare att göra bra ljud i en sån? Är mycket tveksam till det. Man har ju hört argument som att det blir mer störningar osv, varför skulle det bli det egentligen om man dimensionerar sakerna rätt så att de arbetar som en enda enhet och inte "konkurrerar" är det väl inte så kritiskt? Precis som med vilken annan apparat som helst: förstärkare, CD-spelare mm, det är ju olika delar internt i dessa också som potentiellt skulle kunna störa varandra på samma sätt i så fall

Man har säkert mera kontroll på att matchningen i ljudet är så bra som möjligt. Då kanske bytesmanin skulle mindska lite också, dessutom slipper man alla signalkablar, nätkablar, olika fjärrkontroller som har för mycket uppgiftslösa knappar, behovet av stora hifimöbler med många hyllplan. osv. Sen blir det ju billigare materialkostnad när man slipper onödigt många komponenter, lådor mm.

Själv har jag köpt separata delar endast av den anledningen att det knappt fanns några integrerade att välja mellan, sen har man bytt ut en del i taget. Hur resonerar ni, ärligt?

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/04/06 :  21:35:50  Show Profile Send Aton a Private Message
Alla kablar hit och dit är förvisso hopplöst, särskilt om man har både AV-reciever och stereoutrustning i samma del av rummet!