HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Aleph 4, Nelson Pass.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/08/02 :  18:10:28  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hejsan!

Tänkte tipsa om, och höra om nån färdigställt, Aleph 4 slutsteget.
Ta en titt på:
http://www.passdiy.com/gallery/aleph4-p1.htm

Och startsidan:
http://www.passdiy.com

Snart kan jag nog återkomma med några lyssningsintryck från ett DIY-byggt Aleph 4 projekt!

Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/08/02 :  18:16:36  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hur patetiskt är det att svara på sitt egna inlägg? ;-)

En bild på en annan skapelse - visst retar det hifi-porr-nerven?
Bild 1

Bild 2

Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2002/08/02 :  18:31:11  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
quote:
visst retar det hifi-porr-nerven?

Jo visst gör de det...

Go to Top of Page

macke
Member

161 Posts

Posted - 2002/08/02 :  18:37:45  Show Profile Send macke a Private Message
Visade farsan den övre bilden, han bara skakade på huvudet och sa "Jaha, vad är det för speciellt med den?".

Man måste nog vara lite galen för att tycka att något sådant är vackert.

/Marku
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2002/08/02 :  19:15:23  Show Profile Send Nagref a Private Message
quote:
En bild på en annan skapelse - visst retar det hifi-porr-nerven?

Inte bara hifi-porr-nerven utan även diy-porr-nerven!

-The world is my oyster...
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/08/02 :  22:53:01  Show Profile Send mag a Private Message
Hur går det för CFs Nelson, du får sätta lite fart på honom han har ju alla delar om jag har fattat det rätt. Eller ska han bygga KSA100 i stället.

//Magnu
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2002/08/03 :  23:09:45  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message
KSA100 ?, krell ?, var får man tag på sådant ?

Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/08/04 :  02:37:02  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
quote:

Hur går det för CFs Nelson, du får sätta lite fart på honom han har ju alla delar om jag har fattat det rätt. Eller ska han bygga KSA100 i stället.
//Magnus

Ringde och stressade idag...Verkar som att han fått ändan ur vagnen lite grann!

Krell KSA 100 tror jag ligger under luppen på diyaudio.com.

Nått för Morello? ;-)

Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/08/04 :  03:05:27  Show Profile Send mag a Private Message
Tror CF har kretsshema på KSA 100, han fick det nog på diyaudio.com dock. Han mekar väl dock mest projje nu. Skulle vara kul om han fick ihop steget så man kan få höra hur det låter.

Funderar på att bygga ett själv om det blir lyckat, men det verkar ta så tid bara(nu kastade jag just en jätte sten i ett glashus).

//Magnu
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/08/04 :  12:20:06  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Ja det är nog inga problem att få fram. Frågan är ju om det ändå låter bra bara för att man byggt enligt schemat. En hel del som spelar in för att det skall bli så bra som det kan.

CF's Aleph 4'or (eller vilka det nu blev) kommer garanterat att gå under luppen hemma hos "moi"!

Tror dessutom att CF har dubbelt av allt så att han kan bygga ett par extra block. Dock blir de något klenare (allt e ju relativt...).

Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2002/08/04 :  12:33:36  Show Profile Send Nagref a Private Message
quote:

Ja det är nog inga problem att få fram. Frågan är ju om det ändå låter bra bara för att man byggt enligt schemat. En hel del som spelar in för att det skall bli så bra som det kan.

Jepp det är en hel del som spelar in. Fixar man inte layouten ordentligt så kan disten öka med en faktor 10 lätt (om disten är rätt låg från början men det misstänker jag att den är för KSA100) Bara att lägga återkopplingspunkten lite fel kan vara märkbart...
Men det är klart man kan ju alltid försöka få det bra och om man sköter sig och tar reda på var eventuella svagheter kan finnas i grundkontruktionen så kan man få det bättre!

-The world is my oyster...
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/08/04 :  12:53:11  Show Profile Send mag a Private Message
Låter bra (får vi hoppas) ska bli kul att höra vad du/ni säger om dom. CF brukar vara seriös och påläst, tror att han har förbättrat lite (han tror det i vart fall).

Om jag ska bygga ett slutsteg i nu läget måste jag nog ´ha en "idiot" beskrivning så inget kan gå galet annars gör det de.

//Magnu
Go to Top of Page

swede
Member

1091 Posts

Posted - 2002/08/13 :  08:40:59  Show Profile  Visit swede's Homepage Send swede a Private Message
Tjenare,

Jag håller på att bygga en Aleph30, så jag är väl inte sådär långt ifrån en 4:a, annat än i effekt.

Ni kan följa bygget här:
http://www.skip.informatik.gu.se/~kmg/diyaudio/projects/aleph30/

Det står dock still för tillfället då jag är mitt inne i en flytt.

//magnus

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000