HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Funkar banankontakt på NAD C350?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

widen76
Member

221 Posts

Posted - 2003/04/05 :  18:42:42  Show Profile Send widen76 a Private Message
Juag undrar om/hur man kan koppla in en högtalarkabel försedd med banankontakt till en NAD C350? Om man skruvar ut skruvhylsan på baksidan hela vägen ut så är där ett litet hål men där passar inte en banan. Jag har nämligen fyra par Supra Ply 3.4S som ska in i högtalarutgångarna och dessa har bananer monterade. Vad göra?

Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link

widen76
Member

221 Posts

Posted - 2003/04/05 :  18:47:09  Show Profile Send widen76 a Private Message
Updaterat: Jag har hittat lösningen! I ändarna på hylsorna sitter det pluggar som man kan plocka bort med en liten skruvmejsel eller liknande. Detta gjorde jag och där sitter bananerna, yes!

Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/04/05 :  20:34:04  Show Profile Send Aton a Private Message
Tack för det tipset. Min HK hemmabio-reciever har likadana skruvanslutningar. Jag har tittat på dem ett antal gånger och tänkt att där inte kan finnas några banananslutningar. Men visst, det gjorde det. Inte guldpläterade men ändå
Go to Top of Page

widen76
Member

221 Posts

Posted - 2003/04/05 :  21:30:48  Show Profile Send widen76 a Private Message
Aton: Trevligt att jag kunde hjälpa, vi är nu en erfarenhet rikare

Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000