HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Budget Dvd-spelare - Hjälp!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sista_striden
Member

68 Posts

Posted - 2003/04/05 :  00:08:28  Show Profile Send sista_striden a Private Message
Hembio är väl inte mitt starkaste intresse. Stereo är mer min grej. Jag kör med en 21" tv och nu vill jag köpa en prisvärd dvd. Pengarna jag vill betala är runt 2000:-. Så vilka dvdspelare i denna prisklass är prisvärda?

Peter

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/04/05 :  00:25:18  Show Profile Send Ayn a Private Message
Jag är tveksam till att du hittar någon ny DVD-spelare för 2k som presterar godtagbart vid CD-uppspelning. Det skulle vara om du hittar något beggat...Harman/Kardon DVD25 funkar. Pioneer DV-646 kan du få tag på ny för 4k, så neråt 2k beggat kanske vore möjligt!

Men i allmänhet...om du verkligen vill ha en DVD-spelare som presterar vettigt vid CD-uppspelning kan det nog vara värt att titta i prisklassen ovanför.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

sista_striden
Member

68 Posts

Posted - 2003/04/05 :  00:47:05  Show Profile Send sista_striden a Private Message
Oj märker att jag formulerat mig lite fel. När jag skrev att stereo är min grej och inte hembio så menade jag att dvd-spelaren inte behövde ha bästa kvalitet. Jag har en bra cd-spelare. Så dvdn skall bara ses på film med.

MVH Peter
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/04/05 :  01:44:51  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Det finns ofta "erbjudanden" hos de stora drakarna för ca 2.000:- av kända märken.
Själv köpte jag en JVC för under 2K hos Power förra året, den har funkat hur bra som helst!
Nu får grabben ta den så man kan uppgradera till något med multiformat !

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

Deamonbreed
Member

210 Posts

Posted - 2003/04/05 :  12:36:09  Show Profile Send Deamonbreed a Private Message
Ave!

Funderar själv på en DVD för film, är nöjd med min cd-spelare men hur funkar det med musik-DVD:s? Tänkte köpa på mig en massa metal-DVD:s och då måste väl ljuddelen vara bra eller hur funkar det? Kan lägga upp till 4000:-. Tips någon?

Förresten: Finntroll till SRF!!! Trollen härskar!

"Lev väl, lev ont!"
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/04/05 :  12:44:09  Show Profile Send Jadde a Private Message
Jag köpte en Philips DVD 634 för 1500:- på OnOff. Regfri genom några knapptryck. Bra bild, inga problem hittills.


Edited by - Jadde on 2003/04/05 12:44:55
Go to Top of Page

poppop
Member

460 Posts

Posted - 2003/04/05 :  13:15:19  Show Profile Send poppop a Private Message
Köpte en Centrum Gemini på www.netonnet.se ! Tar en massa format och fungerar kalasbra! Känns gedigen för det billiga priset. Rekommenderas varmt.

Mono är underskattat!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000