HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dags för helt ny avdelning!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/04/04 :  20:40:28  Show Profile Send srv a Private Message
Bästa Moderatorer!
Var snälla och skapa en ny "Avdelning" där debattsugna/påhoppare/besserwissrar/tål-ej-kritik-snubbar/what ever... kan få utlopp för sina känslor. Det tar en himla onödig tid, för dem som är intresserade av annat, att bläddra förbi detta sandlådetrams! Gärna redan nu ! Då kan man med ett enkelt ingrepp flytta inläggen till denna avdelning, om ett intressant ämne börjar balla ur. De som är sugna att fortsätta fajtas, hänger på i den nya avdelningen.
Tack för uppmärksamheten, SRV

Texas Flood........

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/04/04 :  20:46:34  Show Profile Send jatttelite a Private Message
Bra idé jag skulle nog kolla in den avdelningen och debatera ofta, men låt den var helt moderator-fri! dock ingen propaganda för olagligheter i tråden!
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/04/04 :  20:48:41  Show Profile Send marbrink a Private Message
quote:
Bra idé jag skulle nog kolla in den avdelningen och debatera ofta, men låt den var helt moderator-fri! dock ingen propaganda för olagligheter i tråden!


Finns nog risk att du blir avstängd!
Go to Top of Page

belle
Member

244 Posts

Posted - 2003/04/04 :  20:50:37  Show Profile Send belle a Private Message
Jattelite:

-Det kanske är där man lär sig läsa mellan raderna!?


-Må man säga vad man vill om ett syndigt leverne -men det är allmänbildande.........


Edited by - belle on 2003/04/04 20:52:46
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2003/04/04 :  20:54:36  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Vilket tjat det är om att bli avstängd hela tiden! Det låter på vissa som att det är ett öde värre än döden

Edited by - Kevin Mitnick on 2003/04/04 20:55:37
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/04/04 :  20:56:09  Show Profile Send Ayn a Private Message
Beskrivningen på vad den avdelningen ska innehålla verkar överensstämma fint med vad som inte är så poppis här på forumet...vet inte om det ger rätt signal att då skapa en hel avdelning för just såna fasoner...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

belle
Member

244 Posts

Posted - 2003/04/04 :  20:58:40  Show Profile Send belle a Private Message
Kevin:
-Det är ju så här det hela börjar oavsett vilket ämne det handlar om...
"Sanning eller konsekvens"
(blir jag utkastad nu?)
Nu skall jag nog gå/krypa till kojs god natt ellesammans........


-Må man säga vad man vill om ett syndigt leverne -men det är allmänbildande.........


Edited by - belle on 2003/04/04 21:03:07
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/04/04 :  20:59:01  Show Profile Send marbrink a Private Message
quote:
Vilket tjat det är om att bli avstängd hela tiden! Det låter på vissa som att det är ett öde värre än döden


Det sa jag väl dock inte!
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/04/04 :  21:00:30  Show Profile Send srv a Private Message
Hhehehe, ovanstående inlägg talar för sig självt!
Öka Moderatorer!
Mvh, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/04/04 :  21:05:08  Show Profile Send Johansson a Private Message
Risken är väl att det inte blir lika roligt att bråka där inte alla läser det...

Förrut var det ju frid och fröjd här (nästan i alla fall), men så bråkigt som det är nu har det aldrig varit tidigare. Vad beror det på egentligen? Är det många som fått restskatt? Retar dom er på jobbet? Är ni tussilago-allergiker?

Även om så är fallet så är det väl ingen ursäkt för att avreagera er på oskyldigt forumfolk och de där "ondsinta moderatorerna" som startade det här forumet bara för att jävlas med just dig...

Ta och räkna till tio först och fundera över ifall vart du vill komma med den påtänkta gliringen, alla tjänar på en trevlig samtalston. Även om man inte håller med varandra om precis allt...

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

belle
Member

244 Posts

Posted - 2003/04/04 :  21:19:34  Show Profile Send belle a Private Message
Kunde inte ha sagt det bättre själv.. (Jo kanske, men du Johansson skrev det först)
-Har grävt ned min djupt ......


-Må man säga vad man vill om ett syndigt leverne -men det är allmänbildande.........

Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/04/04 :  22:48:08  Show Profile Send dole a Private Message
jatttelite

quote:
Bra idé jag skulle nog kolla in den avdelningen och debatera ofta, men låt den var helt moderator-fri! dock ingen propaganda för olagligheter i tråden!


Eller en avdelning där alla kan moderera sina egna trådar.

Anarki varning alla är modererade av varandra

Och det skulle bli en helt tom avdelning som var lättmodererad

*ASG*


OBS att det inte är ämnat som ett på hopp

Mvh dole

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/04/04 :  23:50:04  Show Profile Send brumel a Private Message
En slaskavdelning där saker som blindlyssning, lts, kritik mot dyra kablar avhandlas. Tror inte jag på. Bättre då att starta ett lts-forum modererat av dom som nu är bannade. Där kan dom som så önskar fortsätta sin envetna kamp eller få svar på sina tekniska frågor.
Hififorum är mer ett renodlat audiofil/high-end forum och så kan det gärna förbli.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

JM
Member

533 Posts

Posted - 2003/04/05 :  00:05:44  Show Profile Send JM a Private Message
Jag kan inte förstå varför alla är så rädda för vilda diskussioner ? . Om vi nu har olika åsikter, kan vi då inte få vädra dom ? Man kan väl ha en "våldsam" diskussion utan att förolämpa ngn, eller ? Eller skall det vara så att alla smeker varandra medhårs hela tiden ? Vad är problemet ?

Gud nåde den som ifrågasätter Shaktistenar...

Mvh/Janne

Att mäta är att veta !
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/04/05 :  00:33:46  Show Profile Send Timbre a Private Message
Var glada för att det inte är jag som ensam bestämmer. Då hade vi haft ett renodlat, konservativt highendforum med kanske tre dignitetsinlägg om dagen. Inte en massa trams dagarna i ända.
Att starta en "bataljavdelning" är ju bara löjligt och långt under vår tänkta nivå. De som är ute efter att propagera (läs exempelvis reserv-öhmans senaste, om en stund, sista inlägg), spela över eller bara jävlas, kommer ändå att klamra sig fast där folk uppehåller sig mest.
Bland redan troende frälser man inga nya själar. Det gäller att synas och höras.
Internet är nedlusat av forum för alla och envar. Välj efter egen smak, men kom inte här och tala om hur det skall va´.

Timbre
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/04/05 :  00:48:18  Show Profile Send Johansson a Private Message
Tja, hittills har alla vilda diskussioner mynnat ut i just förolämpningar och skitsnack. Har man vitt skilda, bestämda åsikter "in real life" så brukar det sluta på två sätt, antingen börjar man slåss eller så accepterar man den andres åsikt, muttrar lite för sig själv och börjar prata om något annat.

Problemet är väl att det är omöjligt att banka in en åsikt i skallen på en oliktänkande genom att trycka på ett tangentbord, men man kan lika fullt bli förbannad. Och efter att ha, vänligt och snällt, försökt påpeka att den andre har fullständigt fel i allt han säger och denne fortfarande inte ger sig så är personangrepp det enda som finns att ta till.

Jag har svårt att förstå vad våldsamma diskussioner ska leda till...

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

anelar
Member

151 Posts

Posted - 2003/04/05 :  01:00:21  Show Profile Send anelar a Private Message
Tycker det är sunt med ett icke för enkelriktat forum men visst är det trist med pajkastning.
Har svårt att förstå varför high end och teknik intresse inte skall kunna samsas med endast high end.. ?
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/04/05 :  01:41:01  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message

Är musiksmak/ljudideal något att bråka om, och bli upprörd över? Egentligen...

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"

Edited by - SZR on 2003/04/05 02:08:24
Go to Top of Page

UnholyRishna
Member

409 Posts

Posted - 2003/04/05 :  01:52:02  Show Profile Send UnholyRishna a Private Message
Vilken propaganda har "Reserv-Öhman" bedrivit här på forumet och i vilken tråd? Det jag har läst än så länge har endast varit informativt. Hursomhelst, är det detta eller personens "nick" som är olämpligt. Och i så fall varför. Det vore lixom kul att få en bra anledning till vissa saker, så at man slipper bli bannad själv (jag ligger nog förvisso knappast i riskzonen men ändå...)

(Då jag varit en så seriös medlem förväntar jag mig inte trubbel för detta, jag tänker inte berätta för moderatorerna hur detta forum skall skötas. Känns inte som om det är min uppgift.)

MvH

Vad vore livet utan musik, förmedlat på ett vettigt sätt ;-)

Edited by - UnholyRishna on 2003/04/05 02:14:10
Go to Top of Page

DasIch
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/04/05 :  02:42:35  Show Profile Send DasIch a Private Message
Jag måste erkänna att inställningen mot debatter är överlag förbryllande. Själv är jag i alla fall en person som tycker om att föra intressanta debatter, helst då i en civilicerad och trevlig ton. Det är ofta ett utmärkt sätt att lära nytt, befästa gammal kunskap och föra vidare till andra som är öppna för det.
Kanske är jag ensam om det, men jag ser inget problem med att låta åsikter stötas och blötas lite utan att kalla någon annan för idiot.
Ibland verkar det nästan som att ett enkelt, genuint, ifrågasättande av det någon annan skrivit omedelbart ger ett snarstycket och ilsket svar. Det är något jag finner mycket märkligt.

Jag läste förresten ett inlägg av Reserv-Öhman. Verkade ju vara en trevlig och kunnig prick, varför är det hänglås på honom?

Objektivist
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/04/05 :  07:43:35  Show Profile Send Timbre a Private Message

"I själva verket är det ytterst sällsynt att man hittat några frågor här på forum som inte går att finna svar på om man läser alla MoLt 1993 - 2003."

Original-Öhman är också "en trevlig och kunnig prick".
Ändå är han avstängd.

Go to Top of Page

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2003/04/05 :  09:42:02  Show Profile Send DasKapital a Private Message
quote:
Då hade vi haft ett renodlat, konservativt highendforum med kanske tre dignitetsinlägg om dagen.


Timbre/övriga moderatorer

Vad menas med detta? Menar forumägaren att alla diskussioner om exempelvis HK670/Nad/Cambrigde och alla andra budgetmärken egentligen är en kompromiss från er sida? Att ni inofficiellt vill se diskussioner endast om erkänt kompromisslösa highendmärken, men "tillåter" trådar om instegshifi?
Jag tycker mig ha sett gång på gång att ni påpekar att ni inte inte ser ned på billig hifi och att alla, oavsett pris/kvalitetets-klass på sin utrustning är välkomna att diskutera här?

Observera att jag inte på något sätt är ute efter att börja bråka. Det är bara det att meningen jag quotade ovan fick mig något obehaglig till mods. Jag kände mig helt plötsligt inte riktigt välkommen här, då jag inte har utrustning som kan klassas som high end. En officiell hållning som välkomnar mig kan aldrig väga upp om ni moderatorer inofficiellt endast låter mig diskutera hifi i min pris- och/eller kvalitetsklass som en kompromiss och egentligen hellre hade sett att jag sökte mig till något annat, mindre highendinriktat forum.

Med hopp om förståelse. Har jag missuppfattat ditt uttalande så ber jag om ursäkt.

Med vänlig hälsning,
Rickard

Ino Audio for life
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/04/05 :  09:52:58  Show Profile Send Magnuz a Private Message
"Förrut var det ju frid och fröjd här (nästan i alla fall), men så bråkigt som det är nu har det aldrig varit tidigare. Vad beror det på egentligen?"

Everything goes in a cycle, you know. - George Harrison

Håller annars helt med Johansson och DasIch - lite debatt har väl ingen dött av. Tycker man att det som skrivs är tramsigt behöver man ju inte läsa det.
Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/04/05 :  09:57:24  Show Profile Send jatttelite a Private Message
DasKapital
"Var glada för att det inte är jag som ensam bestämmer."
Skrev Timbre, och jag blev Glad
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/04/05 :  10:06:58  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Das Kapital:

I begynnelsen fanns en tanke..... High End, långsamt tempo, endast de mest "störda" hifinördarna

Nu blev det inte så och det är inte så. Vi har valt väg, både vad innehåll, nivå samt ungefär vad vi vill utveckla. Timbre luftar en personlig åsikt som kommer av den där första funderingarnas vecka när telefonerna gick varma och vi pratade om vad vi ville göra på nätet...

Även på administrationssidan och moderatordito är nivå och kunskap, preferenser och intressen olika. Vi är bara människor.

Men skriver vi att det är intresset som räknas, inte prislappen på anläggningen, så är det så. du är varmt välkommen även fortsättningsvis.

.

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.91 sekunder. Snitz Forums 2000