HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 METALLICA HAR BLIVIT STENHÅRDA!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

XL
Member

55 Posts

Posted - 2003/04/04 :  19:24:25  Show Profile Send XL a Private Message
läs och häpna!
http://www.closeupmagazine.net/metallica.php

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/04/04 :  20:10:35  Show Profile Send Ayn a Private Message
Tjoho! Det kan bli kul ju! Alla steg mot något som liknar Master of Puppets är av godo...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/04/04 :  21:10:01  Show Profile Send srv a Private Message
Verkar ju suveränt!
Mvh, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/04/04 :  21:53:41  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
Ojdå! Kul läsning ... Vi ser med spänning fram mot den 10 juni


Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/04/04 :  22:35:34  Show Profile Send dole a Private Message
Äntligen trodde bara att det skulle vara ett önsketänkande, men om det är så att det kommer gamla krafter igen.

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/04/04 :  22:55:23  Show Profile Send Merkurius a Private Message
F-n vad grymt Det var på tiden att dom skärpte sig...

Edited by - Merkurius on 2003/04/04 22:55:53
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2003/04/04 :  23:01:43  Show Profile Send Klenkar a Private Message
om ni gillar stenhård musik, så finns Hate Plow där för er.
mvd dd
mayhem! fukking mayhem!
Fukking wont be censored!!!! masturbators!


...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...

Edited by - Klenkar on 2003/04/04 23:03:50
Go to Top of Page

Deamonbreed
Member

210 Posts

Posted - 2003/04/05 :  12:49:31  Show Profile Send Deamonbreed a Private Message
Hmmmm, bättre att vänta och lyssna när den dagen kommer för att glädja mig åt något som fjanten Martin Carlsson skrivit gör jag inte! Men det är ju inte fel att de går tillbaka till ursprunget, fast de lär inte slå sina fyra första plattor, har aldrig varit med om en grupp som släpper en skiva som överträffar deras mest klassiska album.....
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/04/05 :  13:42:50  Show Profile Send nin a Private Message
Jag hoppas det stämmer! För dom senaste 3 skivorna stinker rejält.
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/04/05 :  14:06:52  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Om ens något av det där är sanningsenligt kanske man kan börja lyssna på Metallica igen.
Go to Top of Page

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2003/04/05 :  14:45:09  Show Profile Send ésm a Private Message
Ja, men vet inte om man vågar tro på det som skrevs i artikeln. Sedan gör det völ sitt till att jag fick den skickad till mig 1 april också..
Go to Top of Page

Obizzz
Member

76 Posts

Posted - 2003/04/06 :  02:31:15  Show Profile Send Obizzz a Private Message
hmm jaja det där tror jag på när jag hört det själv :)
Go to Top of Page

XL
Member

55 Posts

Posted - 2003/04/06 :  12:20:45  Show Profile Send XL a Private Message
nåt skämt är det nog inte iaf, för jag har läst det på fler ställen.
men allt är ju subjektivt, lyssnade på några klipp och tyckte inte att det lät speciellt hårt, men vi får väl se.
Go to Top of Page

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2003/04/11 :  12:39:33  Show Profile Send Soulman a Private Message
Jag tvivlar på att de blir lika bra som de var på "Ride the Lightning" och "Master Of Puppets" igen.

/Stefan

-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things --
Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/04/11 :  23:54:17  Show Profile Send FCX a Private Message
Ja som en trogen fan man är så hoppas jag stort på detta album. Värkar dock låvande. För de som vill veta lite mera kan man gå in på jump in the studio på deras hemsida (www.metallica.com) krävs dock att man registrar sig men det är gratis. Där finns en hel del godis i både bilder och en hel del film snuttar. Jäkligt intresant om man nu är en fan som jag. Jag längtar till den 10 juni samt till Roskilde där de ska spela live. Räkna med fett ös!!!!

MVH
Fredrik

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!
Go to Top of Page

FCX
Member

154 Posts

Posted - 2003/04/12 :  00:00:44  Show Profile Send FCX a Private Message
Glömde en sak. I jump in the studio är där en intervju med Lars Ulrich (trummisen i metallica) där han får frågan om de olika beskrivningarna från diverse musik reportrar om nya albumet ST.Anger. Där säger han att en tysk reporter hade ständigt "slått sig själv med en knytnäve på hakan" med meningen att beskriva hur chockartad skivan var! Det säger en hel del. Så nog är den svenska skribenten Martin Carlsson inte helt och hållet ute och cyklar!

Finns inget bättre än att koppla av med bra ljud, en bra skiva och en god single malt. Det är mumma för själen!
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/06/05 :  14:52:39  Show Profile Send n/a a Private Message

Vad tycker ni om skivan då?

Jag fick hem den idag och den snurrar för fullt nu.
Visst har dem blivit hårda!

Om den var bra?
Helt värdelös tycker jag
Go to Top of Page

Nautilus
Member

75 Posts

Posted - 2003/06/05 :  17:59:07  Show Profile Send Nautilus a Private Message
Har också köpt skivan idag och har konstaterat följande:

1: Ljudet är oerhört underligt. CDn känns hårt mastrad och mixtrad med, och jag kan inte påstå att jag gillar det. Närmast olidligt på vissa låtar. DVDn, däremot, tycker jag låter mkt bättre. Vet inte om det är samma mix eller hur det är, men något konstigt är det.

2: Skivan har helt klart sina stunder. Flera bra låtar, som Frantic, St.Anger, Sweet Amber och Shoot me again. Och då har jag ändå bara lyssnat två varv ännu :>


It's a long way to the top if you wanna rock'n'roll
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2003/06/05 :  18:21:58  Show Profile Send n/a a Private Message
Ja, ljudet var ingen höjdare, en fet hinna som lägger sig över musiken...

Efter någon timmes spelande kan jag säga att låten "St.Anger" är ok, men resten passar mig inte.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/06/05 :  18:28:04  Show Profile Send Ayn a Private Message
Som trummis lyssnar jag mest på hur trummorna på en skiva låter. I fallet St Anger tycker jag att virvelljudet är hemskt i längden. Må så vara att de VALT att ha ett virvelljud som hör mer hemma på demoskivor från lokala musikskolan, men mig passar det iaf inte.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/06/05 :  23:54:59  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
Ojdå, har skivan kommit nu ... Det blir nog att springa iväg till skivaffären imorgon

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2003/06/06 :  12:28:51  Show Profile Send Soulman a Private Message
Ett tips är att CDON just nu har en "Metallica kampanj" där man kan köpa Metallicas tidigare plattor från 119 kronor. Jag passade på att köpa på mig de som jag seedan tidigare endast hade på vinyl...

Den nya har jag inte lyssnat på än... Men det kommer väl. Skall först njuta av att ha Master Of Puppets mfl på cd

/Stefan

-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things --
Go to Top of Page

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2003/06/06 :  18:00:19  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message
Jag tycker att det låter väldigt mycket demo om skivan.
De skulle ha struntat i att stämma ner instrumenten.
låtmaterialet är väl sådär, det finns i alla fall partier som håller ihop, men sen kommer det en massa "trams" in emellanåt...

kanske mera lyssning hjälper...

Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
Go to Top of Page

RigorMortis
Member

110 Posts

Posted - 2003/06/07 :  00:15:25  Show Profile Send RigorMortis a Private Message
Allt som närmar sig "...and justice for all" (för det är deras bästa album) är ett fall framåt för detta musikaliskt geniala band. Tyckte även om det svarta albumet, liksom många andra, men hävdar att de sålt sin själ till mörka kommersiella krafter. Utan att ha hört albumet hoppas jag vid gud att de hittat sina rötter; men jag tvivlar...

Det optimala ljudet? En fet, mullrande v-twin...
Go to Top of Page

dali
Member

322 Posts

Posted - 2003/06/07 :  09:14:29  Show Profile Send dali a Private Message
Ha inte för höga förväntningar ... det jag har hört har varit hårt, men tämligen ointressant. Metallicas bäst-före datum gick ut på 80-talet, efter "... and justice" så blev de rädda råkapitalister.

Köp Opeth istället, de kan skriva hård musik utan att bli kommersiellt slätstrukna pengahoror.


--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad ---
--- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare ---
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/06/07 :  16:26:16  Show Profile Send brumel a Private Message
Kampanj! Tidigare plattor! Roger that!

Hifiarkeologen
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000