Author |
Topic |
|
Bamsefar
Member
345 Posts |
|
belle
Member
244 Posts |
Posted - 2003/04/04 : 19:23:30
|
Du´gillá BMW vá -SAAB snart 100:a molsson: du är fortfarande kvar |
-Må man säga vad man vill om ett syndigt leverne -men det är allmänbildande.........
|
Edited by - belle on 2003/04/04 19:25:11 |
|
|
molsson
Member
1646 Posts |
Posted - 2003/04/04 : 19:23:44
|
Jag hänger på låset imorrn. |
No hay banda!! |
|
|
Bamsefar
Member
345 Posts |
Posted - 2003/04/04 : 21:13:37
|
Jag gillar dessvärre enbart vissa av BMWs, MBs, Porsches och Audis modeller. Jag har iofs alltid haft en svaghet för BMW, men i det stora hela så styrs jag mera av design, bara bilen uppför sig friskt på vägen. Idag äger jag en BMW men jag har byggt om hela chassit... Så så mycket BMW körkänlsa är det ju inte direkt kvar om man skall vara ärlig. Jag menar, varför byta kabel i hemmabion (som inte är båg) när jag kan köpa en ny stötdämpare från Öhlins :) |
|
|
molsson
Member
1646 Posts |
Posted - 2003/04/04 : 21:25:32
|
Håller med precis. Min gröna M3'a skulle behöva öhlinsdämpare (och öhlins behöver ett nytt cadsystem ) |
No hay banda!! |
|
|
epkpeng
400.000-klubben
4228 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 01:21:30
|
Tyvärr blir även blanka bilar smutsiga...
|
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
|
|
|
mag
dom kallar oss mods
1587 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 01:41:32
|
Får verkligen hoppas att dom har handtvättat bilarna iår förra gången hade samtliga utstälda bilar (av dom jag tittade på) utom Jaguar små repor efter maskintvätt borstarna.
Bamsefar figurerar du nått på bmwpower.nu eller i bmwcs ?
Magnus som äger den sista "äkta" BMW modelen dvs med framåtlutande grill :-) (än så länge är dock bara bromsarna uppgraderade men det kommer mera)
|
//Magnus
Born to lose -Live to win Foto: www.geocities.com/fatalpath |
|
|
Bamsefar
Member
345 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 10:45:34
|
mag: Jag hänger på det forum som länken ovan pekar på. Jag var på BMWPower förut men tröttnade på censuren där. BMW CS borde jag vara medlem i, men så är inte fallet - troligen av ren lathet...
Bamse (BMW 330xiA) har alltså Öhlinsdämpare runt om, andra bromsar och lite lite förändrad motor / växel låda. Ibland inbillar jag mig att det är dyrare med bil än hemmabio (/HiFi).... |
|
|
mag
dom kallar oss mods
1587 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 13:15:48
|
Jo det förstod jag efter att jag klickat på länken jag passade på att regga mig själv där också.
Bilar är dyrare än hifi i år blir det stor sattsning på bilen och hemmabio/sterio får kliva åt sidan (som så mycket annat). hela chassiet ska uppgraderas (dock ej öhlins dämpare, det blir för dyrt ) ny motor, byte av vissa plåtdelar mot plast mm så det lär bli ganska dyrt......fast sen så
Får väl gå på mässan nån dag i veckan tyvärr har jag lite svårt för BMWs nya design linje fast det finns ju en massa annat skoj att titta på också antar jag.
Ps vad kostar en uppsättning Öhlinare som funkar på gata och bana ? Ds
mvh |
//Magnus
|
|
Bamsefar
Member
345 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 13:24:24
|
mag: Öhlins har en serie som heter "Road & Track" som är mera för vanliga gatkörning, men dessa ligger på runt 25.000 om jag minns rätt. Jag har modifierade 46HRC och de ligger i den lite dyrare prisklassen (helt i onödan enligt vissa som inte provat). |
|
|
mag
dom kallar oss mods
1587 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 13:34:45
|
Är det med fjädrar (som förvisso inte är så dyra) fast jag är å andra sidan inte så intresserad av "vanlig" gatkörning fast bilen måste dock funka hyfsat till det också.
vad har dom för hemsida ? ohlins.se ?
edit: hittade hemsidan
mvh |
//Magnus
Edited by - mag on 2003/04/05 13:36:01 |
|
|
|
Topic |
|