HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kappa 6.2
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mac
Member

286 Posts

Posted - 2003/04/03 :  08:00:01  Show Profile Send mac a Private Message
Jag har hittat ett pat Infinity Kappa 6.2i version II. Är det någon här som har någon erfarenhet av dessa högtalare?
Jag funderar framför allt på om de kräver mycket effekt. Om de är placeringskänsliga, Nypris osv...

Jag skulle få betala 5000:- för dessa pjäser. Vet inte om det är ett bra pris eller inte.

mac
Member

286 Posts

Posted - 2003/04/03 :  10:42:59  Show Profile Send mac a Private Message
Har surfat runt lite på nätet, och kollat lite. Läste lite på Audioreview. Många där tycks ha den erfarenheten att de är väldigt effektkrävande. Någon nämde också att de bör stå ca en meter från bakvägg.
Go to Top of Page

Krokodilen
Member

169 Posts

Posted - 2003/04/03 :  12:42:28  Show Profile Send Krokodilen a Private Message
Jag har 8.2i två storlekar större än 6.2i och har drivit dom med lite av varje, jag har inte märkt att de är extremt svårdrivna, de lirar med lite av varje. Fast nu när jag kör bi-ampat kom de verkligen till sin rätt. Däremot är mina rätt utrymmeskrävande, så rekommendationen att det ska stå långt från bakvägen ligger det en hel del i. Är dom i bra skick så tycker åtminstone jag att det är bra pris.

Jo just det jag är extremt nöjd med mina högtalare längtar bara tills jag får ett bättre lyssningsrum

Don't go to heaven
'Cause it's really only hell - RJD
Go to Top of Page

geten
Member

320 Posts

Posted - 2003/04/03 :  18:16:08  Show Profile Send geten a Private Message
Jag har själv haft ett par Infinity Kappa 7, och dom var ganska effekt krävande.... drev dom från början med en Jvc Dp-Rx10 och det var ingen höjdare....

Nypriset på 6.2i var väl ca 11,000:- om jag inte har helt fel, och 5K för dom nu är väl ett ganska ok pris om dom är i bra skick, för låter dom lika bra som kappa 7 så låter dom otroligt bra!! :)

// Johan
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4459 Posts

Posted - 2003/04/03 :  20:00:16  Show Profile Send jari a Private Message
Har aldrig haft Infinity själv,men enligt en initierad
som har tre par,Kappa 6,7 och 9,så är efterföljarna
mkt sämre.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Krokodilen
Member

169 Posts

Posted - 2003/04/09 :  22:25:50  Show Profile Send Krokodilen a Private Message
mac << hur gick det med högtalarna?

Don't go to heaven
'Cause it's really only hell - RJD
Go to Top of Page

Matteolle
Starting Member

18 Posts

Posted - 2003/04/09 :  22:39:55  Show Profile Send Matteolle a Private Message
Hej Mac!

Jag köpte ett par Kappa 6.2i series 2 -97 eller möjligen -98. Lyssnade på flera olika högtalare innan jag fastnade för dessa. Har dem fortfarande kvar och jag driver dem med Densen Beat 100 och B300. Vill inte påstå att de är trögdrivna, men minst 100 rejäla watt per kanal bör de nog få.
Mitt rum är långt ifrån optimalt, ca 16 kvadrat, och jag kan inte ha högtalarna längre än 80 cm från bakvägg och 50 cm från sidoväggen. Ändå låter dom förbannat bra. Dessutom är de vansinnigt snygga i sin lite gammaldagsa stil med riktigt påkostat ekfanér. Till och med många tjejer tycker så!

Innan jag köpte slutsteget körde jag alltså endast med Beat 100 på 2x60 w. När slutsteget (2x100w) kopplades in blev musiken ordentligt mycket tightare. Jag kunde plocka bort mina gamla sockar ur basporten.

Tveka inte att köpa dessa mycket spelglada högtalare. Jag har haft så mycket glädje av dem att jag inte ens funderat på uppgradering ännu.

Matte
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000