HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lite Tips vi köp av Vincent 233s.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vincent
Member

235 Posts

Posted - 2003/04/02 :  19:31:53  Show Profile Send vincent a Private Message
Vill dela med mig lite av de dåliga erfarenheterna jag har haft med min vincent 233s. Ljud mässigt är jag MYCKET nöjd med den,men följade problem har jag haft som ni kan kolla redan på plats när ni köper,"jag beställde".

1.Vid uppstart SKALL det ta 5 sekunder innan den "slår på".Tydligen ett vanligt fel.
2.Vrid runt volym kontrollen och kolla att den går runt untan att skrapa imot, och att den inte sitter för löst!
3.Kontrollera att det ej är glapp i nätdenlen.
Dessa saker har jag haft problem med, ringde och pratade med en service kille för Vincent och tydligen var detta ngra vanliga fel enligt honom.
Kvalite?????Hmmmm

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/04/02 :  19:39:40  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Tack för tipset,det är tråkigt när en hifi-firma försöker att prångla ut saker på marknaden fast dom kanske skulle ta och ta det lite lungare att få ut sakerna så fort och göra ett bättre jobb ifrån fabriken,det är kanske det de riktiga highend fabrikanterna tar betalt för, bra support kostar förmodar jag ganska mycket pengar.Hoppas att allt elände löser sig för dej.
Mvh
Go to Top of Page

Marcus007
Member

72 Posts

Posted - 2003/04/02 :  23:49:16  Show Profile Send Marcus007 a Private Message
Tråkigt att höra att du har haft problem med den. Köpte min för över ett år sedan och har inte haft ett enda problem med den. Ljudmässigt är jag väldigt nöjd med den, återstår bara kvalitén? Nä mitt ex verkar vara helt reko, dåligt av dem att de inte har bättre kvalitetskontroll. De ovan nämnd skall inte kunna inträffa, det är helt oacceptabelt. Även om de är billiga så är de inte så billiga...
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2003/04/03 :  00:10:20  Show Profile Send yalpa a Private Message
Är det inte dags att jämföra Vincents stora monoblock med motsvarande Krell mfl. så kanske man får veta hur långt Vincent räcker?

Lite småfix är inget problem, sålänge man inte behöver löda i grejjerna för att de ska fungera 100%.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/04/03 :  14:17:38  Show Profile Send Roq a Private Message
Jo - vore intressant med en Krell-jämförelse!
Är nöjd med min 233 ljudmässigt men den har två irriterande "fel".
1, Volympotentiometern reagerar i för stora steg då man kör via fjärren.
2, Lite skev - spelar mkt lite men hörbart mer i hö kanal på alla volymer. (det visste jag iofs redan när jag köpte - finns omtalat i:
http://www.lefflershifi.com/Library/Tester/Graphics/vincent_sv233_test1.jpg - finns även sida ...test2, test3 och test4)
Go to Top of Page

marcus
Ej medlem längre

344 Posts

Posted - 2003/04/03 :  15:17:25  Show Profile Send marcus a Private Message
quote:
Är det inte dags att jämföra Vincents stora monoblock med motsvarande Krell mfl. så kanske man får veta hur långt Vincent räcker?


Är det inte dags att jämföra priset också?
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/04/03 :  15:42:00  Show Profile Send jonsson a Private Message
Heja Marcus!!!!!

Vincenten som nämns här jämförs ljudmässigt med KRELL!!!! och så piper man om små små kvalitetsbrister... om den här produkten för 13kkr ens för tankarna till ett jämförande mot KRELL som är, hur mycket dyrare!?, så tycker då jag iaf att man kan ha lite överseende... speciellt som de har en finish som heter duga på sina grejer... sv 233 var det inte den som vägde 17kg?? Nja pojkar, det är bra att ni delar med er att det finns lite småglitchar som man kan tänka på om man vill köpa, men då att såga en produkt som annars verkar skitbra, är väl lite brutalt....

Ni får ursäkta om jag verkar lite upphetsad över det här men det verkar vara småsaker ni stör er på, låt inte de ta överhanden....

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000