HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nu får det vara nog...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/04/04 :  09:10:31  Show Profile Send whiskyman a Private Message
"När Färjestad vinner sin första finalmatch skall jag berätta varför." Instämmer med SZR, dvs förhoppningsvis inte alls. Det är Frölunda som skall ta guldet i år. MvhKristofer
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2003/04/04 :  10:24:08  Show Profile Send NtR a Private Message
Nänä, i konkurrens med Göteborg är allt annat bättre.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/04/04 :  10:59:50  Show Profile Send Nagref a Private Message
Ska inte ge mig in i debatten utan kan bara konstatera att alltfler verka bli bannade. Tog slumpvis och valde bokstaven N i medlemsregistret och där fanns 10 st som var portade på förstasidan... Ska försöka inte ha fler kommentarer om det. Däremot så kan det väl vara lämpligt att dessa togs bort. Man kan ju skicka pm till dem men det är rätt meninglöst eftersom de inte kan logga in och läsa dem!

En av de ni kan ta bort är gamle P.P - PuckoPelle huserar numera bara på IRC...

Nin: LTS-medlemmar kan husera på vårt egna forum (som förvisso ännu så länge ligger på yahoo) men även vi vill ju komma ut och träffa andra människor.

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/04/04 :  11:37:18  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Nagref:

Alla som är borttagna är inte "bannade". Här får man alltid en chans till om du minns

En del ber att få bli bortplockade av olika anledningar (datormissbruk t ex) en del är bannade på kortare tid och om de vill in igen så är det väl bra om deras inlägg finns kvar. Några kör med dubbla alias och bannas därför, de kör sedan vidare med bara ett alias och det bannade ligger kvar.

Vi kör med öppna kort. Antalet hänglås har inte ökat, det är ganska konstant per månad, ett par stycken brukar det bli.

Kul att LTS har ett eget place i cyberrymden!

mvh

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/04/04 :  11:59:33  Show Profile Send Nagref a Private Message
Oki då förstår jag Sladd!

Fast P.P och andra bannade dubbla alias lär väl inte få en andra chans, eller?

Och är det verkligen bara ett par i månaden?? Där ser man då är det ju inte så många...


Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion

Edited by - Nagref on 2003/04/04 12:00:08
Go to Top of Page

PP
Starting Member

43 Posts

Posted - 2003/04/04 :  13:20:31  Show Profile Send PP a Private Message
Aha, P.P. Trodde först att det gällde PP. Puuuuuuh....

::: Helt grön på området :::
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/04/04 :  13:47:44  Show Profile Send dole a Private Message
De som inte är nöjda med forumet behöver ju inte surfa här

Men det är kul att någon ibland rör om lite i grytan.
Vore jätte tråkigt att aldrig få gå i pollemik med någon forum deltagare. Trist om alla skulle tycka lika, då blir det bara klubben för inbördes beundran.

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2003/04/04 :  17:35:19  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Problemet som jag ser det är oftast spydiga inlägg som drar igång hetska debatter. Som Dole säger så vore det tråkigt om alla tycker lika. Oftast är ju dock problemet att vissa har svårt att låta andra tycka olika. Det tydligaste exemplet på detta är väl alla låååånga trådar om spikar vs kuddar.

För ett tag sedan var det någon som frågade vilka vad han skulle ha under spikarna. Inte om spikar vs kuddar utan vad han skulle ha under spikarna. Då kom det snabbt ett (i mitt tycke) spydigt inlägg som sa åt frågeställaren att dumpa spikarna och skaffa kuddar. Något som det ju inte alls var tal om i tråden och således ett helt onödigt inlägg som skapade debatt.

Det har ibland varit åt andra hållet också, att vissa har svårt att acceptera att folk vill ha kuddar och svarar nåt spydigt i en sådan tråd.

Som sagt, låt folk tycka vad dom vill, låt dem som vill lyssna sig fram, låt dem som vill mäta sig fram, låt dem som vill kombinera de båda sätten göra det, osv. Men spara in på spydiga inlägg som ofta inte ens gäller grundfrågan i tråden.

Och låt nu inte detta sväva ut till nån spikdebatt eller nåt sånt. Detta var bara exempel.



/Erik

Edited by - Erik Johansson on 2003/04/04 17:41:11
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/04/04 :  17:48:04  Show Profile Send Rebo a Private Message
Efter all livlig diskussion om kuddar och spikar så gjorde jag några egna tester.

Först försökte jag få en god natts sömn med en spik under nacken, men det gick inte. Spikar är inge vidare, tänkte jag. Kuddfolket har rätt. Sen försök jag stoppa upp en tavla med hjälp av en liten kudde, men då slutade det illa för tavlan i ställe och nu vet jag inte vilka jag ska tro på längre.

Edited by - Rebo on 2003/04/04 17:48:33
Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2003/04/04 :  17:53:27  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Rebo:

Alldeles lysande!!

/Erik
Go to Top of Page

fredde
Member

328 Posts

Posted - 2003/04/04 :  17:55:28  Show Profile Send fredde a Private Message
quote:
Först försökte jag få en god natts sömn med en spik under nacken, men det gick inte. Spikar är inge vidare, tänkte jag. Kuddfolket har rätt. Sen försök jag stoppa upp en tavla med hjälp av en liten kudde, men då slutade det illa för tavlan i ställe och nu vet jag inte vilka jag ska tro på längre.


Skrattar gott åt detta inlägg!

Tänk om biltillverkarna skulle komma på samma idé och ha krockspikar istället för krockkuddar i bilarna!

Edited by - fredde on 2003/04/04 17:57:47
Go to Top of Page

DasIch
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/04/04 :  18:06:06  Show Profile Send DasIch a Private Message
"Tänk om biltillverkarna skulle komma på samma idé och ha krockspikar istället för krockkuddar i bilarna!"

Det är ta mig tusan en lysande idé! Tänk så mycket lugnare folk skulle köra då.

Objektivist
Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/04/04 :  18:35:23  Show Profile Send jatttelite a Private Message
Om man ska tycka till om Saddam (som är en tyrann) så skulle jag även vilja tycka till om ett par andra
"Bush, Blair, CIA how many people have yo killed today"

Har ibland tyckt att det varit lågt till tak här, samt odemokratiskt. Jag har då skickat ett PM till XXX och fått vettiga svar (utom 1 gång, men det svaret kan jag inte göra något åt).
Jag tycker personligen att det är ganska kul med gnabb, men får givetvis finna mig i att det bara tillåts till en viss gräns (och det är nog bra).
Men saknar A*, det gör jag (i alla fall i smyg)
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/04/04 :  19:02:50  Show Profile Send molsson a Private Message
Man faktum är fortfarande att polemik och holmgångar kan bara idkas mot icke administratörer, och gällande vissa märken. Jag minns än i dag hur ett av mina första inlägg på froumet handlade om ett besök i alingsås, med en povlyssnig av cdfix och amplifix med qrs saturnus. Denna kombo sög fett! Och vi var fler i rummet som var med om detta. Herr Sladd talade då om för mig, vänligt men bestämt att jag var en lögnare. Ove hade aldrig sagt det han sade, och den kombon låter minsann fantastiskt. Tack. Fint välkomnande på forumet.

10 månader senare är jag fprtfarande här, men mest kanske tacka vare att jag inte ger mig in i strider med moderatorer eller administratörer. Detta för att detta forum är de ENDA vettiga mötesplats för hifinördar. På sista tiden har dock alling börja peka åt fel håll´, och tackad vare herren, så upptäcktes detta också av flera som tog bladet ur munnen före mig. Jag har inte för avsikt att hoppa av forumet, utan drar mig skamfullt undan för att inte möta samma öde som morello, Audimekaniker, öhman mfl.


/Marcusoft (backar ut.....)

No hay banda!!
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/04/04 :  19:37:35  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Author Topic Page: 1 2 3 of 3
molsson
Advanced Member



Sweden
453 Posts
Posted - 2002/07/08 : 00:06:26
--------------------------------------------------------------------------------

På inrådan från matson (tack) flyttar jag tråden hit.

/Marcus

Lyssnade på Saturnus (stativaren ??) när jag var på hifi-consult för ett halvår sedan. BESVIKEN!! Hade precis lyssnat på ett par (trasiga) Thiel CS 3.6 innan. Vilken skillnad. Thielarna låter MYCKET naturligt och stort. Ljudbilden breder ut sig i takt med mitt leende, och musiken skjuter i höjden med flera meter. In med QRS. Samma plattor (Maxwell:Embryah och Erik Borelius) och musiken förvandlas till förkrympt hissmusik. Det låter precis som om musiken stannar en meter framför högtalaren. Urtrist.

Dum som man är påpekar man detta för personalen (mycket trevliga, hela bunten) utan att först tänka på att det är ju de som har utvecklat qrs serien. Allsköns undanflyket kommer, allt ifrån dåliga delningsfilter till dålig elektronik (SAT amplifix och cdfix, balanserat) samt att högtalarna inte är riktigt inspelade.

Ska det vara så? Ska en trasig thiel (ena konen hade lossnat från talspolen) låta bättre än en hel qrs? Bägge högtalarna är ju relativt dyra, och om man hostar upp 45000 så räknar man ju med att det skall låta toppen.

Polaren som var med mig på lyssning är av exakt samma åsikt, vilken känns skönt. Att det inte bara var mina öronspöken.

Kommentarer?


/Marcus

Låter det bra, så är det bra. Oavsett vad polarna tycker

sladd
Administrator



Sweden
1819 Posts
Posted - 2002/07/08 : 01:44:39
--------------------------------------------------------------------------------

Någonting i denna historia verkar vara fel.

Thiel 3.6 är en superhögtalare. Med ett trasigt element låter de ju förstås lite sämre Jag har ägt både 2.2 samt 3.6 (2 år vardera)

QRS Saturnus är en på många sätt bättre högtalare, en av anledningarna är att tiden hunnit ifatt Thielen. Den designades för mer än 10 år sedan och framförallt diskant och mellanregister har inget att sätta emot Saturnusen. Basen är ett av Thiels starkaste kort. Tight, snabb och torr ur relativt små element (en 10 tummare med slavbas i 3,6:ans fall) Fast ingen kan ju påstå att det saknas någon bas ur Saturnusen om man betänker storlek och prisklass i övrigt...

Att personalen skulle skyllt (!) på dålig elektronik (SAT) sätter vi nog ett litet ansikte på och att delningsfiltret i Saturnusen skulle vara undermåligt enligt personalen ger vi två coola gubbar för. Det som kan vara en förklaring till din upplevelse är att högtalaren inte var inspelad. I princip samtliga QRS oavsett prisklass låter bedrövligt den första månaden.



Jag förstår hur du menar - hur menar du då?


n/a
deleted



1623 Posts
Posted - 2002/07/08 : 02:07:44
--------------------------------------------------------------------------------

Hmmmm..... Tjena!!


A hade tänkt men kom sedan ihåg att alla brukar bli så arga på A när denne påvisar att något verkar lite väl "fantasifullt", men denna lilla historia hade lite, hur ska vi säga( skriva, ed) "Maxxx/
Krell M-reference-varning" över sin aura.

1st exempel: Att en h-konstruktör skulle kalla sitt egna av honom själv utvecklade delningsfilter för "dåligt" samt benämna sina egna produkter för "dålig elektronik"....är ju inte alltför troligt( om han inte är en självplågare förstås ;),

Men..."molsson", bättre lycka med "fiktionen" nästa gång !!



Mvh A


molsson
Advanced Member



Sweden
453 Posts
Posted - 2002/07/08 : 07:52:58
--------------------------------------------------------------------------------

Hej Igen.

Eftersom min första riktiga hifi-upplevelse var ett par QRS 500 MkII, så ville jag inget hellre än att dagens QRS skulle låta bra. Men icke. Fiction eller inte, vi var 2 oberoende musiklyssnare med olika preferens på både utrustning och musik som lyssnade.

Men jag trodde detta forum var till för att utbyta kritik (konstruktiv eller inte) om ulika saker, så A, skriv gärna vad du tycker. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXmvh /Sladd

/Marcus

ps.
"Maxxx/Krell M-reference-varning" vad är det??

Låter det bra, så är det bra. Oavsett vad polarna tycker


Timbre
Administrator



Sweden
2928 Posts
Posted - 2002/07/08 : 08:37:49
--------------------------------------------------------------------------------

Hej Marcus!

Om du går in och läser på http://www.hifimagasinet.com/recensionsDetalj.asp?recensionID=241 så kan du själv bilda dig en uppfattning.

En liten fråga från en som inte har någon erfarenhet av jämförelser mellan QRS och Thiel:
Du skriver att musiken stannar en meter framför högtalaren.
Kan det vara en smaksak? Själv vill jag att musiken hamnar i linje med och framförallt bakom högtalarna.
Vill inte ha Maxwell i lyssningsfåtöljen, så att säga.

Välkommen!

Timbre



molsson
Advanced Member



Sweden
453 Posts
Posted - 2002/07/08 : 12:37:11
--------------------------------------------------------------------------------

Sladd,

Jag ber om ursäkt om jag har, på något vis, trampat dig på tårna. Jag har förstått att herrn i allra högsta grad är inblandad i qrs historien. Kanske herrn till och med har utvecklat den. Det var inte meningen att såra några känslor, men man får väl uttrycka besvikelse? Dina glada, och coola gubbar hoppas jag inta att jag skall tolka som ironiska och nedvärderande, eftersom detta vekligen är vad som hände på butiken.

Vad är din inblandning i qrs historien?

Mvh


/Marcus

ps.

Angående krell master reference..... Jag har faktiskt lyssnat på ett par Martin logan the statement, laddade med mccormack, theta och spectral. Snörda med MIT shotgun, tjocka som barnarmar och måste faktiskt ge samma betyg. UNIKT, FANTASTISKT, SPECIELLT men bizarrt dyrt.

Låter det bra, så är det bra. Oavsett vad polarna tycker


molsson
Advanced Member



Sweden
453 Posts
Posted - 2002/07/08 : 12:40:26
--------------------------------------------------------------------------------

Timbre,

Vad jag menar är att med thielarna kom musiken fram till mig, fyllde rummet. Medans qrsarna verkligen lät tjudrade, fasthållna, fattiga. Skillnaden var som att gå på konsert med thiel, och lyssna på skvaljass i en hiss med qrs. (snälla, skjut mig inte nu).


/Marcus

Låter det bra, så är det bra. Oavsett vad polarna tycker


n/a
deleted



1623 Posts
Posted - 2002/07/08 : 12:53:46
--------------------------------------------------------------------------------

Hej!

Bättre fly än illa käfta??


Som sagt...."molsson", bättre lycka med "fiktionen" nästa gång !!!



( Det var detta som avslöjade dig: "Ska en trasig thiel (ena konen hade lossnat från talspolen) låta bättre än en hel qrs?"( Tips!-överdriv gärna men....gör det med stil & finess( PS, A har redan börjat vässa klorna samt gaddar inför din kommande? hifi-fabel));) ,



Mvh A


Pjotre
Moderator, dr: kursuppgång



Sweden
1547 Posts
Posted - 2002/07/08 : 13:02:07
--------------------------------------------------------------------------------

Hej Molsson!!

Din upplevelse av ljudet från Saturnusen får stå för dig, jag tror inte dom var inspelade om det låter som du beskriver det. Jag har själv Saturnus och jag har då en ljudbild som är både djuuuup och bred!
Men att påstå att folket på Hifi Consult skulle hävda att delningsfiltret i QRS är dåligt får nog ett flertal av oss här att småle lite... Att dom sedan skulle skylla på att SAT elektroniken skulle vara dålig, njaee... Det tror vi helt enkelt inte på. Därav Audiomanikers kommentar om "Maxxx/
Krell M-reference-varning". Om du läser denna tråden på Hifi Magasinet http://www.hifimagasinet.com/forumDetalj.asp?annonsID=4128så kanske du förstår vad vi menar... Det var inte Krell vi inte var impade av utan "recensionen" din sågning av nämnda butik och produkter luktar mycket "Maxxx/
Krell M-reference-varning" om du frågar mig...

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst


molsson
Advanced Member



Sweden
453 Posts
Posted - 2002/07/08 : 13:11:48
--------------------------------------------------------------------------------

Oops,

Det va inte min mening att komma in som ny i forumet, och hamna på fel sida trovärdighetsgränsten direkt. Jag ber er uppmärksamma att jag inte sågar hifi-consult. Det är en av de bästa butiker ja någonsin har varit in i. Bra personal, bra produkter (undantaget, umm..) och trevlig atmosfär. Jag har heller ingenting emot bladelius prylar, faktum är att jag starkt överväger en cdfix, eller om ekonomin tillåter, en advantage. Näe, det var bara dessa eländiga qrs-högtalare som spökade. Tyvärr bor jag i sthlm, så det är inte aktuellt att göra avbön genom att åka till hifi-consult för att lyssna på nytt, men hittar jag ett par i huvudstaden så kommer jag att ge dem en ny chans.

Jag hoppas bara att jag inte behöver byta alias för att få någon form av trovärdighet, utan jag hoppas på den vidsynta, och människoälskande skaran på forumet att ni förlåter mig för mina snedsteg ;)

Låter det bra, så är det bra. Oavsett vad polarna tycker


matson
formerly known as...



1046 Posts
Posted - 2002/07/08 : 13:20:52
--------------------------------------------------------------------------------

Det är nog lugnt med att uttrycka kritiska åsikter mot QRS.

Det är ju många(nåja) här som har både QRS och Advantage grejor som är nöjda, så då blir det lite kommentarer....
Om alla tyckte lika kunde man ju lika gärna släcka ner sidan!!
Själv skall jag nog släpa mig till HC för en lyssning på grejorna, sen ska sågen fram....

Mvh/Mats
'Bad habits pay off in the long run'


Pjotre
Moderator, dr: kursuppgång



Sweden
1547 Posts
Posted - 2002/07/08 : 13:21:32
--------------------------------------------------------------------------------

Det är aldrig försent med en andra chans...

Du får ju tycka precis vad du vill, men går man på så hårt som du gjorde så får man tåla att bli duktigt ifrågasatt.
Nog om det, synd att du inte finns i Göteborgstrakten för då hade du kunnat lyssna på ett par garanterat inspelade Saturnus med Advantage elektronik...

Men killarna på Best Sound har väl QRS hemma så kika in hos dem nån gång och be att få lyssna, eller ännu hellre, ring dem och säg att du kommer om någon timme så kan dom sätta igång Advantage elektroniken innan... Advantage är inte roliga att lyssna på "kalla" men desto bättre i uppvärmt tillstånd...

Lycka till !!

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst


Pjotre
Moderator, dr: kursuppgång



Sweden
1547 Posts
Posted - 2002/07/08 : 13:23:49
--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Det är nog lugnt med att uttrycka kritiska åsikter mot QRS.

Det är ju många(nåja) här som har både QRS och Advantage grejor som är nöjda, så då blir det lite kommentarer....
Om alla tyckte lika kunde man ju lika gärna släcka ner sidan!!
Själv skall jag nog släpa mig till HC för en lyssning på grejorna, sen ska sågen fram....

Mvh/Mats
'Bad habits pay off in the long run'


--------------------------------------------------------------------------------



Man får tycka precis vad man vill om vilket märke man vill, bara man gör det trovärdigt...
Matson, du kan ju komma hem till mig och lyssna på lite Advantage och QRS om du vill... Du vet ju vart jag bor till och med...

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst


drgreen
äger italiensk cappucinomaskin



Sweden
808 Posts
Posted - 2002/07/08 : 13:31:40
--------------------------------------------------------------------------------

Best sound har ett par begagnade saturnus uppställda med ML elektronik...hoppa in där å snacka med patrik så demar han dom säkert gärna..hälsa från dr Björn :-)



matson
formerly known as...



1046 Posts
Posted - 2002/07/08 : 13:35:02
--------------------------------------------------------------------------------

Pjotre: Gärna det! Det hade varit kul att få höra, när det står vettigt uppställt. Kanske efter semestern nån gång?
Dags för en ny utflykt till Hisingen då kanske.....det är ju alltid ett äventyr i sig att försöka att inte att hamna vilse där....

Mvh/Mats
'Bad habits pay off in the long run'


Pjotre
Moderator, dr: kursuppgång



Sweden
1547 Posts
Posted - 2002/07/08 : 14:01:05
--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Pjotre: Gärna det! Det hade varit kul att få höra, när det står vettigt uppställt. Kanske efter semestern nån gång?
Dags för en ny utflykt till Hisingen då kanske.....det är ju alltid ett äventyr i sig att försöka att inte att hamna vilse där....


--------------------------------------------------------------------------------


Vi kan la höras in i augusti så kanske jag bytt högtalarkablar också...

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst


swingpjatt
Average Member



Sweden
75 Posts
Posted - 2002/07/08 : 14:43:50
--------------------------------------------------------------------------------

Fråga till Pjotre ?: Du har alltså ett par QRS Saturnus , jag är på jakt efter nya högtalare och ett par beggade såna kanske är ett bättre val än den nya Merkuriusen. kan du recensera dem lite ? är de lättdrivna, vilket frekvensomfång har de osv, tacksam för svar, André.



sladd
Administrator



Sweden
1819 Posts
Posted - 2002/07/08 : 16:14:03
--------------------------------------------------------------------------------

Hej Molsson!

Man kan också börja att läsa "forumets policy". Där finns det viktigaste med och även på vilket sätt och i vilken grad vi är kopplade till olika firmor.

man kan alltid beskriva en upplevelse av t ex "oljud" utan någon kan säga att man har "fel".

Men att säga att hifi-consultarna själva pratar om dålig elektronik angående det märke de själva är generalagent för samt undermåligt delningsfilter i högtalaren de själva konstruerat.......

Den köper vi inte så ta det lugnt, ta en Zingo och välkommen in igen, här är vi inte långsinta!

Jag förstår hur du menar - hur menar du då?


molsson
Advanced Member



Sweden
453 Posts
Posted - 2002/07/08 : 16:19:22
--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Men att säga att hifi-consultarna själva pratar om dålig elektronik angående det märke de själva är generalagent för samt undermåligt delningsfilter i högtalaren de själva konstruerat.......

Den köper vi inte så ta det lugnt, ta en Zingo och välkommen in igen, här är vi inte långsinta!


--------------------------------------------------------------------------------



Tack, det känns skönt. Problemet är bara att jag utmålas som lögnare av människor som inte ens var där. Nåja, jag tar den där zingon nu, och sedan går jag väl in i lurk-mode.

/Marcus

Låter det bra, så är det bra. Oavsett vad polarna tycker


n/a
deleted



1623 Posts
Posted - 2002/07/08 : 16:31:45
--------------------------------------------------------------------------------

Hej!

Men A var där, han låg gömd bakom 1st par QRS-Tellusar( som den deep
deep undercover CIA*-agent han eventuellt då är) samtidigt som molsson lyssnade på de undermåliga Saturnusarna, eller utmålar du A som 1st lögnare??


*, CIA=Consult.i.Alingsås.


Mvh A


molsson
Advanced Member



Sweden
453 Posts
Posted - 2002/07/08 : 16:39:52
--------------------------------------------------------------------------------

Audiomagiker,

Närå, vi såg dig liggande bakom tellusarna, värmades dina händer på dom induktansvarma kablarna till amplifixen. Vi räknar bara inte med dig.

/Marcus

Låter det bra, så är det bra. Oavsett vad polarna tycker


sladd
Administrator



Sweden
1819 Posts
Posted - 2002/07/08 : 17:25:08
--------------------------------------------------------------------------------

Asch, det är lugnt. Om man tänker efter en smula så KAAAAN ju Olle IBLAAAAND vara en smula diffus i sina förklaringar om filterkomponenter

Någon som någonsin hört en förklaring över hur olika elektronik klingar, låter, andas, svävar och efteråt undrat vad han menade?

Jag förstår hur du menar - hur menar du då?




Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/04/04 :  19:45:37  Show Profile Send molsson a Private Message
wow!! Flashback

No hay banda!!
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.7 sekunder. Snitz Forums 2000