HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Copland CSA28
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2002/08/01 :  09:32:15  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Hej!

Har en ytterliggare fråga ang. en specifik förstärkare. Har fått ett erbjudande om en Copland CSA28 för 9500:-, är detta en bra förstärkare? Har läst att Copland ska passa bra med Pro Ac klonerna. Är priset bra? Räcker dess effekt till klonerna?



Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2002/08/01 :  13:04:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Hej M!

Copland fungerar utmärkt med ProAc klonerna. Jag spelar på en CSA515 och hade ett par kloner koplade till den innan de såldes, det låter alldeles förträffligt. Klar skillnad till det bättre emot när jag hade klonerna och en Amplifix.

Om vi har tur kanske en som jag tror har hört just CSA28 och kloner spela ihop hoppar in och delar med sig av sina erfarenheter....

Vänligen, Per

Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/08/01 :  13:47:20  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Har inte spelat med CSA28'an med Proac eller klonerna. Det är väll denna modell som är hybrib?

Jag har lyssnat på den med Sonus Faber och Ariel samt System Audio. Lät med mina öron inte kul alls.

Däremot har jag med Coplands rena rörsteg bättre erfarenheter. T.ex. 505'an på SF Minima Amator.



Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000