HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilken stärkare...?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HenkesHiFi
Member

60 Posts

Posted - 2002/07/31 :  19:28:14  Show Profile Send HenkesHiFi a Private Message
Hej alla kunniga entusiaster och proffs!

Efter att ha sett de fina anläggningarna i en annan sträng vågar man väl knappast störa herrskapet om stärkarval under 10 tkr..:)

Har lyssnat på och läst goda saker om:

H/K 670

Har läst goda saker om och är nyfiken på:

Roksan Kandy
Primare A20
Exposure 2010
m fl...

Då jag inte har någon vidare referensram kring hur "bra" en stärkare i olika prisspann kan förväntas låta är jag tacksam för idéer och synpunkter från Er som vet mer...

Retoriskt: Det verkar som om det allmänna intrycket är att H/K 670 slår det mesta i sin prisklass och en bit upp => varför skall man då ens överväga att hosta upp onödiga merslantar?

Mvh
Henke

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/07/31 :  19:46:00  Show Profile Send matson a Private Message
Jag har ju bara mitt personliga intryck och det är är att HK är rätt kass....
Men det beror ju helt på vad du parar den med....


Mvh/Mats
'There's a method to my madness'
Go to Top of Page

HenkesHiFi
Member

60 Posts

Posted - 2002/07/31 :  19:59:58  Show Profile Send HenkesHiFi a Private Message
quote:

Jag har ju bara mitt personliga intryck och det är är att HK är rätt kass....
Men det beror ju helt på vad du parar den med....




Kommer att införskaffa stativare i 10 tkr-klassen. Så småningom blir de en skaplig CD-spelare oxå...

Mvh
Henke

Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2002/07/31 :  20:05:55  Show Profile Send matson a Private Message
Köp dom högtalarna du gillar bäst först.
Sen kan du börja låna hem lite olika förstärkare och cd-spelare.


Mvh/Mats
'There's a method to my madness'
Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2002/08/01 :  00:52:09  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message
Mitt personliga intryck är att HK:n är rätt bra (äger en själv)!

Annars håller jag med "Matson"...

/P


Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/08/01 :  22:54:17  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
Runt 10kkr kan du juh få ett hyfsat Rotelsteg å ett Cambridge försteg, ett tips!



Easy Come, Easy Go
Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.co
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/08/01 :  23:32:49  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
H/K 670 låter bra på rätt högtalare, så köp högtalare först!!

//StefanZ
"Art is just short for Arthur
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/08/02 :  00:15:36  Show Profile Send yalpa a Private Message
HK670 testades mot den äldre HK650 och den senare vann. Jag äger sjäv en HK680 som testades på tnt-audio med bra resultat, en sån fanns till salu läääänge här i umeå för 3500, den borde ha gått åt direkt men folk är ju bara för oinsatta för att veta vilken modell som är bäst. Grejjen är att HK-s gamla serie där min också ingår är underspecad. HK630-650-690 har ganska korrekta siffror i bruksanvisningen, medan den nya HK670 är överspecad, den är svagare än 650, tyvärr. Skulle jag satsa på nån HK då är det 650,680,690 som gäller, men det är min åsikt. Annars är de pre-1995 modellerna 6XXX ska tydligen vara ruskigt bra, jag ägde en 6600innan och var nöjd. Nåt som jag hatar med de nya modellerna 630 och framåt är den lilla bryggan på baksidan mellan preout-main in, på äldre modeller (min åxå) sitter det en knapp där man kan väla integrerad-separate, då blir det enkelt att koppla in en subba eller ett extra slutsteg på lågnivå , annars tvingas man ta det på hörlursutgången (subban, slutsteget blir väl omöjligt).

Imorgon ska jag få låna ett Linn wakonda försteg (nyp. 12lök) och testa ihop med min HK680. Det sägs att man inte har prioriterat försteget i dessa integrerade så det blir intressant att se hur det stämmer. Återkommer med rapport.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000