HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Bärbara hörlurar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2003/03/20 :  11:17:32  Show Profile Send Thomas A a Private Message
Hej,

jag funderar på att köpa nya hörlurar. Mina gamla Koss Porta Pro har gått sönder. Ska man köpa dessa igen eller vad finns det för bra hörlurar på marknaden? Av typ samma storlek som Koss Porta Pro.

Thomas

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"

Edited by - Bernt Jansson on 2004/11/27 06:25:03

theboyonthemoon
Member

350 Posts

Posted - 2003/03/20 :  12:32:04  Show Profile Send theboyonthemoon a Private Message
jag kör också med Porta Pro. De låter ju bra, men designen är ju halt åt helsike. Ur kvalitetssynpunkt är de inte av högsta klass. Givetvis är elementen hur bra som helst, men byglarna (suck).
Mina har gått sönder sönder i infästningen... kommer nog att köpa sennheiser nästa gång

Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död...
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/03/20 :  12:58:25  Show Profile Send divander a Private Message
Sennheisers nya verkar ju lovande. Jag kommer inte ihåg vad dom heter men de testades i tidning nyligen. Är det någon som har erfarenhet av dom?

Oops! I did it again
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/03/20 :  14:01:39  Show Profile Send marbrink a Private Message
själv har jag koss porta pro, sennheiser hd497 och sennheiser mx500(öronsnäckor)till bärbara prylar.
Jag skulle rekommendera hd497 för dom låter mycket bra. Visserligen är koss porta pro bra men jag tycker nästan hd497 låter bättre och det är ju alltid kul att testa nåt nytt!=)
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2003/03/20 :  15:05:12  Show Profile Send svanbo a Private Message
Det finns ju en anledning till att Porta Pro varit marknadsledande i 15 år. Jag tycker de är överlägsna allt annat i samma prisklass. Det enda man kunde önska är kanske lite mer framträdande mellanregister. Ibland kan man kanske även tröttna på den kraftigt framhävda basen...
Men ang. designen: Jag tycker de är grymt snygga!! Helt underbart retro. Betydligt snyggare än t.ex. Sporta Pro, som bara känns såååå plastiga och billiga.
Go to Top of Page

luminous
Member

252 Posts

Posted - 2003/03/20 :  18:01:41  Show Profile Send luminous a Private Message
Om ni verkligen vill behålla era Porta Pro så finns det mängder med reservdelar till dem! Lämna in till en affär som säljer Koss så kan de säkert laga dem

MVH | Life's too short for bad sound
Go to Top of Page

Dr_drövel
Member

179 Posts

Posted - 2003/03/20 :  18:55:59  Show Profile Send Dr_drövel a Private Message
Misstänker att jag är helt ute och cyklar nu eftersom jag kommer att ge ett tips på en lur som nog är större än Porta Pron. Men jag måste bara säga att jag är väldigt nöjd med mina Sony CD 605 som har en rätt speciell design där elementet sitter fritt utanför örat. (Kolla Hifi & Musik 1-2 år 2001.)

Med andra ord är den troligen inte att rekommendera om man ska ha dom utomhus (vilket jag aldrig testat). Men, de har för sitt pris mycket bra ljud och de sitter dessutom otroligt skönt.

Dr Drövel

"Universum: en uendlighet av stjerner og planeter..."

Edited by - Dr_drövel on 2003/03/20 18:58:00
Go to Top of Page

orthanc
Member

627 Posts

Posted - 2003/03/20 :  19:45:45  Show Profile Send orthanc a Private Message
Varför byta bort en sådan bra lur. Är väl bara att göra som luminous
säger. Köp den trasiga delen ny och forsätt vara glad.

Undersöker för tillfälle.
Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2003/03/20 :  23:28:59  Show Profile Send Thomas A a Private Message
Hej,

jag har plockat isär luren. Gjorde det för ett bra tag sedan, och vet inte om jag får ihop den igen. Det är en ledning (supertunn sak) som har lossnat från sin infästning. Har jag tur kan jag laga den....

Annars verkar det på inläggen som Porta Pro verkar var den vettigaste i den storleksklassen.

Tackar!

T

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

pekka
Member

190 Posts

Posted - 2003/03/20 :  23:57:57  Show Profile Send pekka a Private Message
quote:
Sennheisers nya verkar ju lovande. Jag kommer inte ihåg vad dom heter men de testades i tidning nyligen. Är det någon som har erfarenhet av dom?


Sennheiser PX100 har jag haft sedan några veckor och är helnöjd med dem.
Bra dynamik och basåtergivning.
Kör dom just nu mot Irivera IFP 195CT MP3-spelare med radio
och min gamla TCD-100 Sony bärbara DAT-spelare.

PEKKA
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/03/21 :  09:19:43  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Jag har nyligen köpt ett par Sennheiser PX200, och har inte hunnit använda dom så mycket ännu.
Har sedan flera år tillbaka ett par Koss Porta Pro som jag varit mycket nöjd med. Jag använder dessa lurar mest till min bärbara MD, och ibland till datorn (mp3) på nätterna när familjen vill sova. Vilken av dessa modeller man väljer är en smaksak, de är båda mkt bra alternativ! Tror att PX200 är ngt billigare än Koss. Prova båda! Ska själv testa Koss "The Plug" med "Pro Tip", det är typ snäcka som stänger ute allt omgivande ljud. Jag gillar inte snäckor egentligen men ibland skulle det var bra att koppla bort omgivande ljud ordentligt.

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/03/21 :  10:12:52  Show Profile Send Per a Private Message
alla hörlurar är väl bärbara!
inget slår portaprolurarna. de låter superbra och har absolut mest streetcred så reparera dom istället.

sayonara

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000