HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkarfundering ang. speciellt Arcam
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2002/07/31 :  13:40:33  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Var runt och surfade på div Hifi sidor, hittade en artikel på Soundstage.com där de gjort besök hos Arcam. På ett ställe hittade jag en bild där jag tyckte mig se ett par Pro Ac 2,5, texten bekräftade detta och tydligen demar de sin elektronik bl.a. på Pro Ac.

Jag har själv varit ute efter en ny förstärkare till mina Pro Ac kloner. Har passande (??) nog CD spelare CD72T redan och är lite nyfiken på A75 el. A85 förstärkaren. Det förstärktes då jag såg att de demar sin utrustning på detta, då borde det väl passa bra ihop eller??.

Är det någon som hört denna kombination, CD72T och A75/A85 på antingen Klonerna eller de riktiga Pro Ac 2,5?

Erfarenheter av detta? Samt erfarenheter överhuvudtaget av Arcams integrerade?

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2002/07/31 :  14:23:57  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag lyssnade en gång på en ProAc 2.5 ihop med Arcam-elektronik men tyckte det lät rent ut sagt tråkigt. Blekt och grått.
Men det var i butik det och i butiker låter det ofta dåligt,
så det här säger väl ingenting.
Detta är alltså ett fullständigt meningslöst svar men jag hade lite skrivklåda.



Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2002/07/31 :  16:06:04  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Jag har lyssnat på arcams fmj stärkare och tyckte den lät riktigt bra. Iallfall tillsammans med Audiovector M3 signature.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000