Author |
Topic |
mag
dom kallar oss mods
1587 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 12:33:51
|
kan bara (vad jag kommer på nu) lägga till 5e elementet som är rolig :)
spår 2 på den skivan är en riktig elaking som får många basar att bottna tex TACT på sth mässan :-D
|
//Magnus
Born to lose -Live to win Foto: www.geocities.com/fatalpath |
|
|
Deamonbreed
Member
210 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 12:46:20
|
Ave!
Finns ett par faktiskt:
*Reservoir dogs *Maximum Overdrive (AC/DC för hela slanten) *Den där filmen med Nicholas Cage och den där sydstatsbruden. Powermad heter visst gruppen som spelar. Striking Distance med Bruce Willis, låten Lil' red ridin Hood....
|
|
|
Magnuz
Member
1572 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 14:11:34
|
pick-me-up: Du har helt rätt, var f-n fick jag knowles ifrån? Killen har i vart fall jobbat med Massive Attack och en del andra, men den filmmusik jag hörde var det mer klassiskt stuk på. Bra var det i varje fall, det är inte varje dag man reagerar över musiken i en naturfilm som man slötittar på. |
|
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 17:31:53
|
Hej Magnuz!
Det är lätt att komma ihåg fel ibland, sånt händer för alla. Skönt alla fall att kunna hjälpa. För mig har det nästan blivit som en ”sjukdom” att jag måste bara kolla direkt om jag hittar några uppgifter om ett namn som jag har aldig hört.
På det viset är det här forumet helt överlägset. Man får så ruskigt många och bra tips om alla möjliga musikstilar samt om hi-fi. Det skulle fylla en tjock bok om man skulle samla all information man får via forumet!
Vilken lycka att jag råkade hitta det här … Passar att ge ett jättestort tack för alla som var med att starta detta. Ni är helt underbara!!! |
|
|
Tank
Member
520 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 18:55:40
|
Som V-åtta säger, Titan AE. Den är grym! |
|
|
marran
Member
540 Posts |
Posted - 2003/04/06 : 01:11:52
|
mina favoriter måste ju vara: vildanden pulp fiction a clockwork orange blues brothers
annars musik som passar väldigt bra till filmen är musik till snowboard-filmen happy hours (förresten så är jag stort fan till Ikka vilken stil killen har) har ni inte sett filmen så kolla! |
Do never underestimate the power of a large number of morons! |
|
|
x2000
Member
411 Posts |
Posted - 2003/04/06 : 11:00:52
|
hi kids
Att ingen har nämnt Last Waltz och Woodstock är för mig en gåta. Börjar man bli gammal eller är det bara jag som har koll ... ? ;)
Håller med marran ovanför: pulp fiction, a clockwork orange och blues brothers är inte heller så dumma.
|
Mvh Thomas |
|
|
widen76
Member
221 Posts |
Posted - 2003/04/06 : 13:21:34
|
Ingen som nämnt "Top Gun" än? En klassiker med 80-tals musik i mängder. Så även "Coctail" med Tom Cruise. "Iron Eagle" är också helt enanstående, både filmen och musiken är bra underhållning. På senare tid är "Rockstar" ett mycket trevligt soundtrack. |
Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link |
|
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor
1218 Posts |
Posted - 2003/04/06 : 13:52:36
|
har ni alla missat den fantastiske filmmusikskaparen Lalo Schifrin?
Han har gjort musik till en massa klassiker som t ex...
Bullit, Dirty Harry, Enter the Dragon, Kellys Hjältar, thx 1138 alla fantastiska filmer och med lika fantastisk musik. Han är även mannen bakom mission impossible (den har väl alla hört och sett, såväl tv-serien som filmerna), starsky and hutch och mannix.
Roy Budd som gjort musiken till Get Carter, Diamonds och Fear is the key.
Håller, liksom pontus, Jo Hisaichi högt. Musikmannen bakom en mängd av Takeshi Kitanos filmer...
sayonara |
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music. |
|
|
Wintermute
Member
281 Posts |
Posted - 2003/05/05 : 13:46:09
|
Under helgen som gick köpte jag Filmmusiken till Blaiwitch Project. Lysande! Kul att någon kommer i håg Skinny Puppy. Vidare fann jag att det var PIL som hade gjort 'This is what you want... this is what you get'; som även var med i sci-fi rökaren Hardware...
Kul. |
What can be said at all can be said clearly; and whereof one cannot speak, thereof one must be silent. |
|
|
mag
dom kallar oss mods
1587 Posts |
Posted - 2003/05/05 : 18:25:12
|
The WALL
verkar som jag måste se 1492 om inte för filmen så för ljudet.
|
//Magnus
Born to lose -Live to win Foto: www.geocities.com/fatalpath |
|
|
Akhenaton
Flippersamlare
1017 Posts |
Posted - 2003/05/06 : 11:18:16
|
Soundtracket till filmen "Taxi". Franska pågarna när dom är på topp, allt på plattan är producerat i Marseille och alla marseille gubbarna är med, chiens de paille, fonky family, shurik'n, Sentenza, Freeman, K rhyme le roi, Psy 4 de la rhime, Kheops etc. Det är förövrigt en av de få filmsoundtracks som jag gillar. |
Give me my medal because I bleed for it. |
|
|
yrwing
Member
81 Posts |
Posted - 2003/05/06 : 16:20:15
|
Bästa Soundtracket är:
Reservoir Dogs
Men gillar man tung manskör riktig glorymusik så finns det alltid Jakten på Röd Oktober första låten. Den sätter igång efter ca 1,40 min. |
ROTEL |
|
|
Slinger
Member
50 Posts |
Posted - 2003/05/06 : 19:53:51
|
Finns ju hur mycket som helst som är trevligt att lyssna på
Princess Monoke The Rock Donnie Darko Black Hawk Down The Crow Groose Point Blank Any Given Sunday K-Pax Dracula 2000 Är bara några av mina favoriter. Sen ska vi ha klart för oss att det skrevs en hel del asbra musik förr i tiden. Speciellt under 40-talet i usa. Korngold, Max Steiner är bara några som bör nämnas. Under senare tid finns fantomer som Jerry Goldsmith, Hans Zimmer, John Williams etc... filmmusik är KUL! |
www.kanonfilm.se |
|
|
Topic |
|