HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Jag blir galen Köpa eller inte köpa, det är frågan
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

motionsync
Member

121 Posts

Posted - 2003/03/13 :  17:36:37  Show Profile  Visit motionsync's Homepage Send motionsync a Private Message
Nu började jag att tappar alla mina hår :-)
Jag har en Primare I20 förstärkare nu & 1 vecka som jag är jätte-jätte nöjd med den. Primare I20 driver mina Audiovector M1 Super högtalare.
Vad jag vill är att förtsätta bygger på den med en CD eller och DVD Spelare & ett Hemmabiosystem.
Mina altenativ är
1. Jag köpa ett litet hemmabiosystem från Tyskland Onkyo TX-SR 500 + MOVIE 10 MX II Suround högtalare paket och har ett separat Hemmabiosystem. ca 6000 SEK!!

Kanske med en Högtalare omköplare

2. Jag köper ett Audiovector center + 2 suroundhögtalare + en AV reciever med pre outs för fronter (Marantz 4300)
Bättre ljud och via AV recievers Pree out koppla jag analog till min Primare som ska driva frönter ca 9000 SEK

3. Jag ge tillbaka min Primare´I20 & köpa en Primare SPA 20 +
Audiovector center + 2 bra suroundhögtalare ca 17000 - 20000 SEK

4. Jag vet inte Ni kan rekommendera.

CD /DVD tänker jag inte köpa nu (Har ett gammla DVD spelare)
darför Primare planerar att till hösten lansera en cd/dvd spelare med modellbetecknignen DVD30. dem har skrivit att det kommer att bli en state of the art CD-spelare med DVD-funktioner som DVD-A och SACD, progressive NTSC/PAL, RS232 video out, och med balanserade utgångar för frontkanalerna.

Vad ska jag gjöra?

"Trust only your own ears!"

Edited by - motionsync on 2003/03/13 18:01:48

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/03/13 :  17:43:58  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Gå på alternativ 2, helt klart!

Då har du mer flexibilitet och kan senare byta ut hembioförstärkaren när det kommer nya surroundljudformat. Och alla vanliga tvåkanaliga källor kör du till Primaren. Du kan även köra de digitala ingångarna till hembioförstärkaren så kan du spela upp CD-skivor i "Dolby Surround Pro Logic II Music", som funkar finfint för musik.

Johan.

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/03/13 :  17:45:14  Show Profile Send jonsson a Private Message
SPA-20 går i dagsläget på runt 26000:- minus I-20 då hamnar vi på 17000:-!!!! sen kommer center och surrHt.... Det blir till å ta upp det stora lädret ur bröstfickan det....

Den där dvd:n kommer ju inte bli helt gratis heller vad tror vi att vi pratar om?? 25-30K nä jag vet inte jag hade nog gått på marantzen.... Men SPA-20 ser ju jäkligt lockande ut men såvida man inte vinner på lotto eller dylikt så kan jag iaf glömma det....

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

motionsync
Member

121 Posts

Posted - 2003/03/13 :  17:58:31  Show Profile  Visit motionsync's Homepage Send motionsync a Private Message
Om jag köper en Marantz & behöler min Primare I 20 har jag betalt
ca 13000 SEK för bådda.
Om ja köppa en SPA 20 minus I-20 då hamnar jag på 13000 SEK !!!!!!! Hittade en jätte bra deal.
Men kanske har ni rät. Köpa marantz & audivector center . Center ska jag inte byter senare kankse
köpa senare M3 Super & använter mina m1 super som suround. Marantz köster 4300 SEK . Fantastik pris för så en AV reciever

"Trust only your own ears!"

Edited by - motionsync on 2003/03/13 18:01:18
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/03/14 :  10:00:22  Show Profile Send jonsson a Private Message
Spa-20 får du asså för 22k!? Har du pengarna så är den ju inte alls dum....
Den fördelen som jag ser är att du har ganska smidigt att uppgradera med marantsen..
Jag menar då om det kommer nå roliga nya format, du känner för 6.1 eller t.o.m. 7.1 eller har behov av ett slutsteg.. Man får lite fler möjligheter och har lite "ekonomiskt svängrum" med marants alternativet...

ett litet knippe Pros/cons som jag ser det..

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000