HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Efterlysning! helt aktivt högtalarsystem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

k.haddock
Starting Member

2 Posts

Posted - 2003/03/11 :  12:56:25  Show Profile Send k.haddock a Private Message
Hallå,

Har kikat på Bose hemsida och hittat ett högtalarsystem som heter "bose freestyle" och blev genast väldigt intresserad av dess princip, vilken är ett helt aktivt system där förstärkaren i baslådan driver både bas och satelliter. Detta vore ett perfekt, då man som jag spelar musik genom dator eller dvd-spelare och inte har något behov av förstärkare, cd osv.

Nu till problemet, detta system finns inte i Sverige ännu, och inte heller i europa vad jag förstår. Finns det något liknande från någon annan tillverkare att köpa i Sverige?

Tack på förhand för eventuella svar......

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2003/03/11 :  13:16:05  Show Profile Send Larsen a Private Message
Ett litet tips: det kan löna sig att jämföra. Bose är ett stort namn, men produkterna... Förlåt-förlåt alla, men nu tänker jag "tycka": skit för pengarna! Så! Nu var det sagt.
Men om det nu är just en sådan produkt du vill ha och om det inte finns alternativ, så är det väl den du ska satsa på. Dessutom så är ju smaken som baken och kanske gillar du Bose.
Som vanligt: jämför olika!

Jag tror att det fanns en liknande produkt från JBL där slutsteg till allt fanns i baslådan, dessutom med dekodrar... hmmm... Om den är bättre kan jag inte svara på.

Dåligt svar kanske

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2003/03/11 :  13:18:19  Show Profile Send Zombie a Private Message
Cambrigde SoundWorks?

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

qdtjogm
Starting Member

15 Posts

Posted - 2003/03/11 :  13:20:36  Show Profile Send qdtjogm a Private Message
Jag har ett Acoustic Energy Aego2 aktivt system till salu. Allting med linjeutgång kan kopplas direkt till subben!

Läs mer på www.acoustic-energy.co.uk

Maila vid intresse: johan.granbom@telenor.se
Go to Top of Page

k.haddock
Starting Member

2 Posts

Posted - 2003/03/11 :  14:03:53  Show Profile Send k.haddock a Private Message
Tack för bra tips!

Då ska jag fortsätta att surfa runt lite, det är tänkt att det skall vara ett lite kompaktare system, så att man slipper fylla hela rummet med högtalare, stativ, kablar, och annat. Sedan helst lite design på toppen av det. "Låta någorlunda bra, se bra ut, samt diskret" sen är jag nöjd!

Tack än än gång....

vet att många inte gillar Bose, ska inte reta upp er genom att nämna deras namn igen
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2003/03/11 :  17:20:38  Show Profile Send bjarne a Private Message
Tänkte bara säga att jag hört gott om JBL:s aktiva system - prisvärt - men jag har inte hört det. Det jag har hört av bose kanske låter lika gott som JBL (?), men det är definitivt i nte prisvärt.
Go to Top of Page

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2003/03/11 :  19:25:46  Show Profile Send Thomas A a Private Message
Mitt DIY system . Helt aktivt...

T

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/03/14 :  20:00:42  Show Profile Send mag a Private Message
Köp gallo högtalare med små vincent block till ser bättre ut än bose och låter defenitivt bättre.

Blir dock aldrig riktigt bra med så små högtalare.


//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000