Jag har precis köpt ett ZAPsolute-slutsteg som huserar i en svart låda i aluminium. Jag tycker inte den är så värst snygg så jag tänkte ta bort den svarta färgen och göra om fronten så den blir lite snyggare. Jag tänkte försöka få till en borstad finish.
Hur gör jag? Är det bara att köpa en stålborste och sätta igång eller bör jag lämna in den till någon kunnig?
A har samma slutsteg och dilemma. Har sandpapprat bort det svarta på en del av baksidan( av fronten, ed) och det verkar funka. Tror att det blir snyggt om man( efter att ha sandpapprat bort det svarta) gradvis sandpapprar med allt finare sandpapper( och eventuellt med vatten/silikon/olja) och slutligen polerar bort all "smuts" med ngt lösnings medel och sist av allt polerar upp fronten med ngt glansgivande?
Jag har slipat aluminium med slipmaskin (en sån där man håller i handen som "darrar"). det blev bra resultat, man får en matt jämn yta utan några slipränder. man får bara se upp så att det inte sätter sig fast aluminiumrester i slippappret för då får man små spår i ytan.
quote: varför inte bara slipa bort all färg och sedan slipa *längs efter* med en lång kloss så att det blir raka repor?
Leg. HiFi Gud
Præcis sån har jeg gjort med båda akryl, aluminium och rustfrit stål. Resultaten bliver best om man forseglar med lack etterpå (alu bliver matt). Akryl skal have plastforsegler (akrylfinish til feks. bilar). Rustfrit stål behøver icke forsegling.
Mvh. Jan Nielsen HIGHfidelity "Don't worry. Everything is getting nicely out of control....
Och till sist en omgång polerig med Autosol. Det funkar på både HD och HiFi D.v.s. om man vill att det skall blänka. Går även bra på stora burkelektrolyter.