HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Vem har byggt tvåvägare med Monacorgrejor?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/03/03 :  23:42:20  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Fick deras katalog idag, vilken tegelsten, och hört en del bra om deras element, så jag undrar om det finns några erfarenheter om Monacors element och hur dessa fungerar enligt ovanstående?

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor

tengil
Member

331 Posts

Posted - 2003/03/04 :  00:37:42  Show Profile Send tengil a Private Message
måste det va tvåvägare? annars kan du höra med speakerpro han har byggt ett par grandiosa grejer!
Go to Top of Page

ztig
Starting Member

21 Posts

Posted - 2003/03/04 :  15:53:45  Show Profile Send ztig a Private Message
Vad kostar katalogen ? och vart beställde du den?
Go to Top of Page

belle
Member

244 Posts

Posted - 2003/03/04 :  16:22:32  Show Profile Send belle a Private Message
ztig: jag beställde min ifrån "Billebro" kostade gratis, annars har jag hört att den skall kosta kring 200 pix Har fö bara byggt två subbar med Monacor element 15"are

-Må man säga vad man vill om ett syndigt leverne -men det är allmänbildande.........

Go to Top of Page

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2003/03/04 :  18:59:14  Show Profile Send Pabo a Private Message
En kompis till mig har gjort ganska uttömmande mätningar på Monacors element och han säger att de har den sämsta kvaliteten som går uppbringa. Alla individer mäter olika och flera av dem har konstiga resonanser mitt på tonkurvan. Jag skall inte säga att alla deras grejor är dåliga men ville bara varna er lite grann.

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/03/05 :  02:31:26  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Ztig
Hade ett jäkla problem med att få hem den eftersom Monacor inte riktar sig till privatpersoner i första hand utan tillövrig handel

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/03/05 :  02:55:22  Show Profile Send henricsson a Private Message
Mmhmm, har själv beställt katalogen ett otal ggr & hoppats på det bästa. Utan större framgång

belle: Billebro?

Pabo: Intressant, har bara hört (läst här på forumet) god kritik om Monacor. Men aldrig sett några mätningar som bekräftar det.
Testade vännen bredbandarna också?

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Pabo
Member

993 Posts

Posted - 2003/03/05 :  12:58:23  Show Profile Send Pabo a Private Message
Henricsson

Nej det tror jag inte. Han håller på och utvecklar en tvåvägare.

Om det mäter bra men låter dåligt, mät igen!
Go to Top of Page

belle
Member

244 Posts

Posted - 2003/03/05 :  19:31:42  Show Profile Send belle a Private Message
henricsson: Billebro Eventure 08-6400300 (man får tjata lite)man glömsbort lixom.
Pabo: Monacor mäter väldigt konstig ja, men låter bra gör de helt klart vet ej vad som gör detta

-Må man säga vad man vill om ett syndigt leverne -men det är allmänbildande.........

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000