HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Erfarenheter av Audio-T!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/02/27 :  15:48:00  Show Profile Send Ayn a Private Message
Jag har, som några sett i tråden om Linn Classik, hittat ett par beggade Linn Ninka för £600 + frakt ~£100 = ~9300 spänn! Det vete tusan om det inte till och med är polystands som ingår i det priset, det verkade så på mailet jag fick för en stund sen.

Detta är iaf hos en hifikedja i England vid namn Audio-T [http://www.audio-t.co.uk] och jag undrar om det är någon annan här på forumet som har någon erfarenhet av att handla med dem?
De kan inte fakturera utan betalningen kan bara ske genom insättning av pengar på deras bankkonto, vilket ju inte känns optimalt - har blivit blåst på prylar förr, å andra sidan var det privatpersoner. Audio-T verkar helt ok, med butiker lite överallt i England...

Men iaf - är det någon som har erfarenhet av detta företag? Är det en bra idé att slå till? Om dessa Ninka är inklusive polystandsen är det rätt så exakt halva nypriset!

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

Edited by - Ayn on 2003/03/17 17:52:36

SpLiX
Member

523 Posts

Posted - 2003/02/27 :  16:38:02  Show Profile Send SpLiX a Private Message
Har inte posten en möjlighet att köra en postförskott från utlandet eller något liknande? Känns lite risky i vilket fall som, även om de ser ut som om de är seriösa och har mer än en butik.

Låter det?? BRA!
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/02/27 :  16:49:08  Show Profile Send mace a Private Message
har varit inne på Audio-T i Swindon coh Cheltenham, väldigt trevliga och 'rediga' butiker (Kära hustrun är från Agunnaryd,Småland) Har inte handlat något men de har väldigt gott rykte här.

Hör av dig om du vill nå't

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/02/27 :  19:16:34  Show Profile Send Ayn a Private Message
SpLiXPratade just med dem över telefon (känns lite tryggare att ha ringt de man ska köpa av iaf), frågade om de hade något postförskottsaktigt men det enda sättet var tydligen just att överföra pengar direkt till deras konto, tyvärr.

mace, tack! Känns bättre att eventuellt gå vidare med köpet om Audio-T är väl ansedda, tack för infon.

Frakten skulle tydligen gå på £100 som sagt, det är inte så farligt...det lär utan konkurrens bli det största paket jag fått någonsin

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/03/17 :  17:51:32  Show Profile Send Ayn a Private Message
UPPDATERING

Inte för att jag vet hur stort intresset är, men jag måste bara få skriva av mig en snabbis

Fick mina Linn Ninka hemlevererade med UPS idag, ända in till rumsdörren i korridoren där jag bor...11700 totalt blev priset för dem, inklusive polystands och allt. Plus åtta enkronor som jag lagt under spikesen då...

Har suttit i någon timme nu och lyssnat, det är ju inte klokt vilken skillnad det är mot mina tidigare högtalare! Vilken närvarokänsla, vilket mellanregister, och ja - oavsett vad folk tycker om det - vilken stampatakten-känsla! Är sanslöst nöjd.

Allt med Audio-T har gått mycket smidigt - snabb och hjälpsam respons och ruggigt bra priser! När utlandsköp är så enkelt som det varit för mig ser jag ingen anledning till att inte undersöka även den marknaden om man är ute efter något. Rekommenderas!

Nu ska jag återvända till sweetspoten...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.69 sekunder. Snitz Forums 2000